Jump to content
IGNORERAD

Super era svärföräldrar mycket?


audirs2

Recommended Posts

Hur e det, tar dom sig en rackabajsare eller två? Min svärmor vill ha en klunk Vodka varje kväll före hon nannar kudden! Röker har hon aldrig gjort men hennes man rökte som en fan före han dog!

Frugan min tar gärna ett glas rött till maten medans jag tar en stark öl, det räcker med en sedan känner man sig mätt!:drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken svärfar eller svärmor dricker en droppe alkohol, eller röker. 

 

Naturmänniskor eller vad hette det? 55555

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det starkaste svärmor dricker är vatten

Skickat från min Lenovo A6020a40 via Tapatalk

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det sas att svärfar inte drack. En dag hittade jag en ansenlig mängd tomflaskor under diskbänken. Förklaringen var att han gjorde sin egen medicin! Har dock aldrig sett honom påverkad. Finns några festprissar i släkten men alla sköter sina hyggligt bra arbeten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärfar söp ordentligt och rökte som en borstbindare.

Svärmor har aldrig rökt och dricker inte en droppe alkohol.

 

Var tvungen att googla "borstbindare" då jag inte själv hade en aning varför man säger så :big_smile:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borstbindare

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev uptoyou:

Svärfar söp ordentligt och rökte som en borstbindare.

Svärmor har aldrig rökt och dricker inte en droppe alkohol.

 

Var tvungen att googla "borstbindare" då jag inte själv hade en aning varför man säger så :big_smile:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borstbindare

 

Exakt samma med mina svärföräldrar

 

Svärfar rökte och söp ihjäl sig och svärmor är hälsan själv, dricker och röker aldrig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Aldrig sett svärmor smaka på nått. Farsan hann jag inte se men han gillade visst kvinnor,spel o sprit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tirakens pappa dog något år innan vi träffades. Han söp ihjäl sig om jag förstått allt rätt. 

 

Han fick 12 barn, tre gånger var det tvillingar, alla pojkar som dog i tidig barndom. Av de övriga sex så var 5 tjejer och en kille. Killen blev vuxen och fick barn. Han mördades efter han hade fått en son. Han köpte kläder i Bangkok och sålde i Udon Thani och hade affärer i hela norra Isaan. Han rånmördades när han var 32 år, född år 2500 som jag. Han hade 500.000 baht på sig i kontanter när någon brakte honom om livet. Polisen löste inte fallet men alla tror (trodde) att de var någon närstående, kollega eller vän. Pappan, min svärfar, anställde en privatdetektiv men ingen lyckades lösa hur mordet gick till. Han dödades med kniv och fick halsen avskuren.....

 

Efter detta började svärfar dricka mer och mer. Han fick levercancer och dog. 

 

Svärmor lever än i dag vid 84 års ålder men har cancer sen flera år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor har jag sett berusad 1 gång, och då har vi bott i samma hus ca 7 år.

Svärfar har jag bara träffat 2 ggr, då var han nykter, men det var för att hans läkare förklarat för honom "Dags att sluta supa eller dö"...

Vad jag vet håller han sej till läkarnas rekommendation,

Verkar vara en rätt OK snubbe, trots att han dumpade svärmor med 2 små barn när barnen var 4 och 2 år gamla...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärfar söp så mycket att en dag var det slutsupet. RIP old men!!!! Svärmor tar sig ett glas rött bara hon slipper betala. Gumman får jag i max 1/4 glas rött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärfar träffade jag aldrig men han måste a varit duktig, jättemycket mark, många bufflar, fiskdamm, grisar ja jag vet inte allt.

Svärmor har tagit hand om 8 barn varav en var hennes systers som dog. Svärmor kunde ibland ta en liten Whisky men det var 

för länge sen , nu 85 tror jag ingen alcohol. 2002 var jag där första gången

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...