Jump to content
IGNORERAD

Vilka områden i Thailand vill ni utforska?


MaiChai

Recommended Posts

Det flesta av er har säkert varit runt en hel del i Thailand och besökt många platser, men vilka fångade ert intresse så pass att ni skulle vilja åter vända? Och varför?

 

Själv besökte jag Trang som hastigast för en 5-6 år sedan men blev fascinerad av den fortfarande då ganska orörda kustlinjen med dess laid back fiskebyar och fortfarande ganska oexploaterade stränder.

 

Ett annat ställe jag vill återvända till är Khanom söder om Surat thani, sömnigt och en mix av thai style hotel och boutique resorter, jag stötte på Thailand ärligaste polischef här också!

 

Vart skulle ni vilja återvända till i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ubon Ratchatani var en glad överraskning, rent, ganska lugn trafik och mycket vänliga människor.

Ranong med omnejd skulle jag gärna besöka igen, fantastisk natur och bra havsfiske
Tanyongpo, Satun vore kul att besöka igen, men det lär nog dröja ...

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Felpost

 

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Som boende i obygden så får det bli Pattaya.

Träffa kompisar som bor där och sedan så finns det mesta i livmedelsväg där som jag kan handla med mig till obygden, kanske en tripp till Kho Samet har inte varit där på 17 år.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utforskat det mesta, så kanske skulle vilja besöka området söder om Hat Yai möjligtvis där jag inte varit än.

Återvänder gör jag gärna överallt jag varit från norr till söder och öst till väst, vilket väl var den egentliga frågeställningen. :) 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om Chiang Rai (även Chiang Mai). Var mycket där på 80 och 90-talet. Sedan har det inte blivit så många besök under senare tid. Även om vi bor halvvägs upp till norr så går de flesta utflykterna söderut mot kusten. Tycker om lugnet, sevärdheterna, naturen och klimatet där uppe. Ut i djungeln, upp i bergen eller inne i stan om man vill festa loss lite. Naturligtvis är människorna trevliga, men det är de ju över hela landet så det känns mera normalt.

Naturligtvis finns det massor av andra ställen jag vill återvända till, men just nu känns norr mest angelägget.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Återvänder gärna till de flesta platser jag varit på fast det är klart, det är svårt att bortse från att den lilla Akha-byn i

Chiang Rai provinsen som besöktes för fem år sedan har en speciell plats i mitt hjärta. Av flera anledningar men först

och främst är det nog så att bilderna som togs då fortfarande är dem jag gillar bäst från resorna runt om i Thailand. 

 

IMG_7670-Kopia-1.jpg

 

 

 

aa4546c2-4c5d-4d97-adf3-e8967cd2fb6b_zps

 

 

 

Picture1988.jpg

 

 

 

64135ab3-c835-4f4d-ad22-121dcb724c41_zps

 

 

 

IMG_7595-1.jpg

 

 

 

Picture1928.jpg

 

 

 

Picture1983.jpg

 

 

 

IMG_07642.jpg

 

 

 

9970001c-f24c-456c-ac0a-ab10d9273f5f_zps

 

 

 

IMG_0832.jpg

 

 

 

c8402dfb-342e-40ca-9360-97572ade14fe_zps

 

 

 

IMG_1193-Kopia2-Kopia.jpg

 

 

 

cfb3c452-bcd9-442d-a497-42e017ad92bd_zps

 

 

 

Picture1239.jpg

 

 

 

Picture1217.jpg

 

 

 

IMG_1098-Kopia-1.jpg

 

 

 

IMG_7856.jpg

 

 

 

IMG_83422.jpg

 

 

 

IMG_08132-Kopia-Kopia.jpg

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev edvardpop:

Återvänder gärna till de flesta platser jag varit på fast det är klart, det är svårt att bortse från att den lilla Akha-byn 

i Chiang Rai provinsen som besöktes för fem år sedan har en speciell plats i mitt hjärta. Svårt att förklara varför men

en anledning är förstås att bilderna som togs då fortfarande är dem jag gillar bäst från resorna runt om i Thailand. 

 

IMG_7670-Kopia-1.jpg

 

 

 

aa4546c2-4c5d-4d97-adf3-e8967cd2fb6b_zps

 

 

 

Picture1988.jpg

 

 

 

64135ab3-c835-4f4d-ad22-121dcb724c41_zps

 

 

 

IMG_7595-1.jpg

 

 

 

Picture1928.jpg

 

 

 

Picture1983.jpg

 

 

 

IMG_07642.jpg

 

 

 

9970001c-f24c-456c-ac0a-ab10d9273f5f_zps

 

 

 

IMG_0832.jpg

 

 

 

c8402dfb-342e-40ca-9360-97572ade14fe_zps

 

 

 

IMG_1193-Kopia2-Kopia.jpg

 

 

 

cfb3c452-bcd9-442d-a497-42e017ad92bd_zps

 

 

 

Picture1239.jpg

 

 

 

Picture1217.jpg

 

 

 

IMG_1098-Kopia-1.jpg

 

 

 

IMG_7856.jpg

 

 

 

IMG_83422.jpg

 

 

 

IMG_08132-Kopia-Kopia.jpg

 

 

Fina bilder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle helst vilja återvända i tid, så där en 30 år hade varit kanon. Sen blir det väl aldrig riktigt lika bra om man återvänder till en plats och har högt ställda förväntningar pga att förra besöket var så trevligt.

 

Chiang Mai/Chiang Rai är ju ett väldigt trevligt område. Var mycket där på 80-90 talet men hade sen ett längre uppehåll, var där igen för två år sedan och ska dit till vintern för en längre vistelse. Hade det funnits hav i närheten så är det ingen tvekan var jag hade tillbringat vinterhalvåret. Had Chao Lao har blivit en återkommande tripp varje resa men det är ju bara kortare turer. Koh Mak besökte jag ffg i vintras och det var en riktig höjdare. Khao Lak har jag varit en gång för några år sedan och blev positivt överraskad, dit kommer jag att åka igen och då kanske det blir ett besök hos SC också.

 

Ställen som jag däremot undviker är Phuket, var där mycket förr men senaste besöket för ca 15 år sedan var en stor besvikelse. Ao Nang/Riley var en riktig flopp senast vi var där och där kommer jag aldrig mera att sätta min fot. Så genom kommersialiserat och turistinriktat. Fick knappt ens plats i vattnet på Riley. Gemensamt för dom här ställena är ju dock att jag har gamla fina minnen härifrån så det blir kanske inte riktigt rättvist då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Fina bilder!

 

Tack thomas001!

 

Ja, det får nog allt bli ett återbesök dit nästa gång man drar till Siam. Vore ju kul om nån kände igen en trots att det var ett tag sedan nu och

att anledningen till att jag först och främst hittade dit inte följer med.

 

IMG_1591.jpg

 

 

IMG_1586.jpg

 

 

När man ändå är där kan man ju ta tillfället i akt och köra vidare på mc runt och upp över bergen vilket jag gjort tidigare och uppskattat. 

Den färden varade dock inte så länge så det gör jag gärna igen.  

 

Finns för övrigt fler bilder från den lilla Akha-byn i denna tråd om nån är intresserad och ev missat den tidigare...

 

https://www.maipenrai.se/forum/topic/22740-no9/?page=1

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kusten från Trang ner till Satun gillade jag.

Bergskedjan mot Burma från Prachuap Khiri Khan, Petchaburi, Ratchaburi och Kanchanaburi har fin natur som är värd att återbesöka.

 

Tak har jag inte än besökt men hoppas få göra det. Ratchaprapha i Surat Thani är också en plats jag vill resa till.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

6:an i Pattis...

Då gäller det att passa på, mer och mer ställen stängs ner. Det är en stor "glugg" i mitten där det inte finns något roligt längre, har jag hört! ;-)

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
13 timmar sedan, skrev edvardpop:

Återvänder gärna till de flesta platser jag varit på fast det är klart, det är svårt att bortse från att den lilla Akha-byn i

Chiang Rai provinsen som besöktes för fem år sedan har en speciell plats i mitt hjärta. Av flera anledningar men först

och främst är det nog så att bilderna som togs då fortfarande är dem jag gillar bäst från resorna runt om i Thailand. 

 

IMG_7670-Kopia-1.jpg

 

 

 

aa4546c2-4c5d-4d97-adf3-e8967cd2fb6b_zps

 

 

 

Picture1988.jpg

 

 

 

64135ab3-c835-4f4d-ad22-121dcb724c41_zps

 

 

 

IMG_7595-1.jpg

 

 

 

Picture1928.jpg

 

 

 

Picture1983.jpg

 

 

 

IMG_07642.jpg

 

 

 

9970001c-f24c-456c-ac0a-ab10d9273f5f_zps

 

 

 

IMG_0832.jpg

 

 

 

c8402dfb-342e-40ca-9360-97572ade14fe_zps

 

 

 

IMG_1193-Kopia2-Kopia.jpg

 

 

 

cfb3c452-bcd9-442d-a497-42e017ad92bd_zps

 

 

 

Picture1239.jpg

 

 

 

Picture1217.jpg

 

 

 

IMG_1098-Kopia-1.jpg

 

 

 

IMG_7856.jpg

 

 

 

IMG_83422.jpg

 

 

 

IMG_08132-Kopia-Kopia.jpg

 

 

 

Fantastiska bilder, en stor eloge till din expertis. Tummen upp! Man tittar, glädjs och på vissa bilder, får en klump i halsen.

 

Nåväl, som svar på TS

 

Jag har fina minnen från anläggningar som finns mellan Koh Chang och gränsen mot Kambodja. (öde, avsides, no speak english)

Idag har det säkert hänt en del.

Det skulle jag gärna uppleva igen.

Maybe - someday...

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Wangthong:

Även om vi bor halvvägs upp till norr

 

 

Vad innebär det provinsmässigt?

 

Kamphaeng Phet, Sukhothai, Phitsanulok

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan öronen på vissa Thailändare,  om det är precis sop rent eller inte.

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Mellan öronen på vissa Thailändare,  om det är precis sop rent eller inte.

 

Brukar inte gå ihop, om man nu inte sopar innan så det blir rent? Utveckla. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frason:

Brukar inte gå ihop, om man nu inte sopar innan så det blir rent? Utveckla. :)

 

 

?

 

 

 

Visst nappar det ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Stoneys:

 

?

 

 

 

Visst nappar det ?

Tror man att Facebook är orsaken till att någon får inbrott så kan man börja undra om folks tillstånd.

Men du kunde tydligen inte utveckla det heller så gå vidare.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

Vad innebär det provinsmässigt?

 

Kamphaeng Phet, Sukhothai, Phitsanulok

 

 

/Enis

Phitsanulok, ampö Wangthong. 

 

Kör bara rakt fram

20170213_160038.thumb.jpg.cb3f4f4c4a18c6e31c01325b45d093ba.jpg

 

När du kommer till en väldigt internationell vägkorsning, är du nära

P8040084.thumb.JPG.b14157989218deeb5aa7b4105e9f105b.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev frason:

Tror man att Facebook är orsaken till att någon får inbrott så kan man börja undra om folks tillstånd.

Men du kunde tydligen inte utveckla det heller så gå vidare.

 

Vem har skrivit det ?

Har du en länk till sidan ?

 

 

Ändrades av Stoneys

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle även vilja återvända till Loei, var där för en 6-7 år sedan för att göra ett jobb runt Phii Taa Khon festivalen men upptäckte då att jag nog skulle vilja återvända till Loei.

 

219.thumb.JPG.50d8d35f1572bcaa1fed75761326c5ee.JPG

 

224.thumb.JPG.9c40dfbe35b2c8b5a49c3c96a7e7c4f2.JPG

 

139.thumb.JPG.66feab6cdfee14a6de3500121c0c54d3.JPG

 

IMG_7032.thumb.JPG.c86a9fb17205ba4b2df87e4485efe3fc.JPG

 

090.thumb.JPG.6c14b60be7781412763911aef2a20bf9.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...