Jump to content
IGNORERAD

El via internet?


audirs2

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev biker:

Jag jobbar dagligen i denna bransch. Och jag konstaterar att du vet inte ett smack om det du svamlar om. 

Du tror alltså att det "tekniskt" skiljer på ett privatabonnemang kontra ett företagsabonnemang?

Ni har inte särdeles mycket för er på ditt jobb förstår jag. 100 personer delar på 15 Mb.........

De som har krav på sig att producera något har nog andra krav.

Och glöm det där med SLA, det finns inte i verkligheten, finns bara på fakturan.

När det inträffar ett fiberbrott, kabeln repareras, alla privatkunder kommer igång precis samtidigt som de företagsabonnemang som 

finns på samma fiberkabel.

 

mvh

biker

 

 

 

Nja, du har nog rätt när det gäller ett kabelbrott, men ett "företagsabonnemang" garanteras en viss hastighet vilket inte privatabonnenter kan erbjudas.

De (privatabonnenterna) kan ju mycket väl ha samma hastighet som företagsabonnenterna, men inte hela tiden. När t.ex. ungdjävlarna har ledigt från skolan och sitter och spelar spel eller vad de nu gör, så sjunker ju hastigheten ganska märkbart.

 

100 delar på 15Mb......    :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    10

  • Soengsang

    9

  • Tallviking

    8

  • janne_h

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev biker:

Jag jobbar dagligen i denna bransch. Och jag konstaterar att du vet inte ett smack om det du svamlar om. 

Du tror alltså att det "tekniskt" skiljer på ett privatabonnemang kontra ett företagsabonnemang?

Ni har inte särdeles mycket för er på ditt jobb förstår jag. 100 personer delar på 15 Mb.........

De som har krav på sig att producera något har nog andra krav.

Och glöm det där med SLA, det finns inte i verkligheten, finns bara på fakturan.

När det inträffar ett fiberbrott, kabeln repareras, alla privatkunder kommer igång precis samtidigt som de företagsabonnemang som 

finns på samma fiberkabel.

 

mvh

biker

 

 

 

Det är därför vi har dubbla fibrer som går olika vägar mellan vårt kontor och serverhallarna samt olika internetleveranser till olika hallarna för att öka tillgängligheten så dom kan hålla den SLA-nivå dom lovar

 

Vi testar regelbundet att göra avbrott på en av dom för att se att systemet fungerar och inga avbrott blir på verksamheten

 

Så just på grund av den SLA vi avtalat görs ett flertal tekniska lösningar för att kunna hålla den

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...