Nemo Inlagd Juli 23, 2017 Dela Inlagd Juli 23, 2017 3 timmar sedan, skrev biker: Jag jobbar dagligen i denna bransch. Och jag konstaterar att du vet inte ett smack om det du svamlar om. Du tror alltså att det "tekniskt" skiljer på ett privatabonnemang kontra ett företagsabonnemang? Ni har inte särdeles mycket för er på ditt jobb förstår jag. 100 personer delar på 15 Mb......... De som har krav på sig att producera något har nog andra krav. Och glöm det där med SLA, det finns inte i verkligheten, finns bara på fakturan. När det inträffar ett fiberbrott, kabeln repareras, alla privatkunder kommer igång precis samtidigt som de företagsabonnemang som finns på samma fiberkabel. mvh biker Nja, du har nog rätt när det gäller ett kabelbrott, men ett "företagsabonnemang" garanteras en viss hastighet vilket inte privatabonnenter kan erbjudas. De (privatabonnenterna) kan ju mycket väl ha samma hastighet som företagsabonnenterna, men inte hela tiden. När t.ex. ungdjävlarna har ledigt från skolan och sitter och spelar spel eller vad de nu gör, så sjunker ju hastigheten ganska märkbart. 100 delar på 15Mb...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2017 Dela Inlagd Juli 23, 2017 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev biker: Jag jobbar dagligen i denna bransch. Och jag konstaterar att du vet inte ett smack om det du svamlar om. Du tror alltså att det "tekniskt" skiljer på ett privatabonnemang kontra ett företagsabonnemang? Ni har inte särdeles mycket för er på ditt jobb förstår jag. 100 personer delar på 15 Mb......... De som har krav på sig att producera något har nog andra krav. Och glöm det där med SLA, det finns inte i verkligheten, finns bara på fakturan. När det inträffar ett fiberbrott, kabeln repareras, alla privatkunder kommer igång precis samtidigt som de företagsabonnemang som finns på samma fiberkabel. mvh biker Det är därför vi har dubbla fibrer som går olika vägar mellan vårt kontor och serverhallarna samt olika internetleveranser till olika hallarna för att öka tillgängligheten så dom kan hålla den SLA-nivå dom lovar Vi testar regelbundet att göra avbrott på en av dom för att se att systemet fungerar och inga avbrott blir på verksamheten Så just på grund av den SLA vi avtalat görs ett flertal tekniska lösningar för att kunna hålla den Ändrades Juli 23, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu