Jump to content
IGNORERAD

Mer övervakning/kontroll i Thailand.


Nemo

Recommended Posts

 

c0239800589b14deae50efba8811ed9c.jpeg

NRSA approves proposed monitoring measures for social media users

 
 

The National Reform Steering Assembly (NRSA) on Monday accepted a proposal that would require social media users to identify themselves and for the establishment of a “watch centre” to monitor netizens 24 hours a day.

The junta-appointed assembly voted 144-1 to pass the proposal.

The suggestions are described as “quick win” measures to be implemented by 2019. Other long-term social media measures will be part of the junta initiative’s 20-year national strategy, including the establishment of a Big Brother-like “central social media watch centre”.

The NRSA’s media reform committee, which was responsible for the controversial media regulation bill, proposed the social media reform report Monday.

 

In proposing controls on social media, the committee cited growing problems such as a lack of media literacy, abuse and the “irresponsible exercise” of rights and freedom, which had had social, political and economic impacts as well as affected the nation’s “main institution”, the committee said, although it did not specify what that institution was. 

For the two-year “urgent” period, the committee proposed controls for online access involving the registration of cell phone numbers, especially pre-paid phones. 

 

Registration could include not only the 13-digit citizen identification number but also fingerprints and facial recognition.

The proposal also included establishment of a central social media watch centre, citing “inappropriate” use of social media. A Cyber Security Coordination Centre has already been set up, but the report noted that its more than 300 officers had not been able to work effectively because they lacked the proper technology.

After being approved by the NRSA, the report will be submitted to the Cabinet for further review.

 

http://www.nationmultimedia.com/news/breakingnews/30319808

Link to comment
Dela på andra sajter

Nemas problema, har både foliehatt och rent mjöl i påsen, har inte ALLA det ? 

Är väl bäst å lägga till denna :ironi: det kan ju misstolkas annars :fan1:

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan inte vara lätt och leva som Nemo som till och med är rädd för sin egen skugga :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Kan inte vara lätt och leva som Nemo som till och med är rädd för sin egen skugga :big_smile:

 

Nja, jag är ju inte "medlem" i några "sociala medier", så jag blir ju personligen inte drabbad. Det var kanske mer ämnat åt personer som bor i Thailand och andra som fattar att detta bara är början till en omfattande kontroll av internet i Thailand. Att du boendes i Uppsala inte fattar detta, tar jag som helt normalt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nja, jag är ju inte "medlem" i några "sociala medier", så jag blir ju personligen inte drabbad. Det var kanske mer ämnat åt personer som bor i Thailand och andra som fattar att detta bara är början till en omfattande kontroll av internet i Thailand. Att du boendes i Uppsala inte fattar detta, tar jag som helt normalt.

 

 

Vad kallar du mpr då ?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nemo:

Nja, jag är ju inte "medlem" i några "sociala medier",

Blanda inte ihop "sociala medier" och "sociala nätverk"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Nja, jag är ju inte "medlem" i några "sociala medier", så jag blir ju personligen inte drabbad. Det var kanske mer ämnat åt personer som bor i Thailand och andra som fattar att detta bara är början till en omfattande kontroll av internet i Thailand. Att du boendes i Uppsala inte fattar detta, tar jag som helt normalt.

 

 

Jag bor i Thailand...och det händer att jag porrsurfar ibland, trots min höga ålder. Behöver jag vara orolig.................

Eller kan jag fortsätta ha det skönt med mig själv....

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag bor i Thailand...och det händer att jag porrsurfar ibland, trots min höga ålder. Behöver jag vara orolig.................

Eller kan jag fortsätta ha det skönt med mig själv....

 

Kanske. Blockeras dina favoritsajter så får du hålla tillgodo med frugan, eller ta en trip till Pattaya lite oftare......

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vad kallar du mpr då ?

 

Nåt helt annat än exempelvis facebook.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Nja, jag är ju inte "medlem" i några "sociala medier", så jag blir ju personligen inte drabbad. Det var kanske mer ämnat åt personer som bor i Thailand och andra som fattar att detta bara är början till en omfattande kontroll av internet i Thailand. Att du boendes i Uppsala inte fattar detta, tar jag som helt normalt.

 

 

 

Det diagnostiseras ofta som paranoia ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Nåt helt annat än exempelvis facebook.

Med det är lik förbannat ett socialt media

Så tack för den här tiden då. Hoppas du finner lyckan utan ett socialt media :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Med det är lik förbannat ett socialt media

 

 

Tror knappast att NRSA är medvetna om att MPR ens finns till.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tror knappast att NRSA är medvetna om att MPR ens finns till.....

5555555555555555555

Foliehatt på

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/4/2017 at 13:48, skrev Kenneth4618:

Kan inte vara lätt och leva som Nemo som till och med är rädd för sin egen skugga :big_smile:

 

Det kräver sin man....

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tror knappast att NRSA är medvetna om att MPR ens finns till.....

 

Inte att Nemo finns till heller :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/4/2017 at 12:48, skrev Kenneth4618:

Kan inte vara lätt och leva som Nemo som till och med är rädd för sin egen skugga :big_smile:

 

Förklara hur du kan få "rädd" in i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
 
Det kräver sin man....

Snarare kärring

Skickat från min Lenovo A6020a40 via Tapatalk

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara akademiska funderingar idag i denna tråden! :big_smile: Ja ja, det ligger några Singha på kylning när man kommer hem ikväll! :drinks:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/6/2017 at 07:15, skrev Soengsang:

 

Inte att Nemo finns till heller :)

 

Bra, då är målet uppfyllt. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On ‎2017‎-‎07‎-‎06 at 03:18, skrev Nemo:

 

Nåt helt annat än exempelvis facebook.

Har dock svårt att bestämma mig för vilket som är mest idi*tiskt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...