Jump to content
IGNORERAD

Turistvisum


Blackpurple

Recommended Posts

Blackpurple

Hejsan kamrater. Har en filippinsk flickvän sedan snart 4 år tillbaka. Har ett barn tillsammans nu sedan 1 och ett halvt år. Underbart. Vill att min flickvän å barn ska komma hit till mig nu. Men herregud vilket strul. Fick först höra pga vi har barn så får vi första prioritet. Men detta stämmer ej. Det är migranter som är 17 år som ska först behandlas. Vi har ansökt om permanent uppehållstillstånd. Har gjort intervju. Fick vänta superlänge innan vi fick en handläggare. Sedan så får vi avslag på migrationsverket. Mitt boende är inte tillräckligt? Har ett hus på 240 kvadratmeter. Ringer upp dom och undrar vad dom sysslar med. Nåt måste blivit fel säger dom då. Ja det kan man lugnt säga. Så jag skickar in ritningar på huset samt foton. Men detta ärendet måste överklagas å går nu vidare till migrationsdomstolen. Så ringer dit. Kommer ta 6-12 månader innan beslut kan fattas. Alltså jag kan inte vänta så länge. Jag vill vara med mitt eget barn medans hon är liten. Så nu funderar jag på ta hit dom på turistvisum istället. Min dotter är ju redan svensk medborgare. Och har fixat pass till dom. Men någon som kan säga vad mer som behövs. För att det ska gå så fort som möjligt. Hur mycket pengar ska man ha på kontot? Snälla hjälp mig med råd. Är så olycklig. Känner mig värdelös som pappa att inte få vara med min dotter å tjej. Fortsatt trevlig dag mina vänner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

För att ta hit din flickvän på besök krävs att du kan visa att du har 450 kr per dag som besöket varar för att klara hennes försörjning under besöket. Ansökan om visum görs hos VFS Global i Manila eller Cebu. Det är norska ambassaden som fattar beslutet. Ansökan gör du elektroniskt.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

 

 

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...