Jump to content
IGNORERAD

Phuket skall bli första korruptionsfria provinsen?


Tallviking

Recommended Posts

Guvernören i Phuket har nu gått ut med att Phuket skall bli den första korruptionsfria provinsen i Thailand

 

Vore ju verkligen bra om man lyckas med detta för dom har väldigt stora problem med just korruption där

 

Undrar hur realistiskt det är dock att lyckas?

 

Det kanske kan sporra andra provinser att ta upp en tävling i vem som lyckas bäst !

 

 

Phuket Vows to Become Thailand’s 1st Corruption-Free Province

 

3064835407_c52e00484b_o-696x466.jpg

 

PHUKET — The governor of a popular island in the Andaman Sea promised to make it Thailand’s first province to end corruption after he signed an agreement with anti-corruption officials Tuesday.

Phuket Gov. Norraphat Plodthong signed a memorandum of understanding with the Office of Public Sector Anti-Corruption Commission – which operates under the Ministry of Justice – by which he agreed to implement policies to tackle corrupt practices in the island.

Prayong Preeyachitt, secretary-general of the commission, said Phuket aims to take action to lower the risk of bribery and corruption.

In February, the Anti-Corruption Organization published an article about corruption on Phuket which its secretary-general, Mana Nimitmongkol, discussed bribery on the island and said some foreign businessmen faced problems obtaining licenses. Mana said the businessmen resorted to bribing authorities due to the sluggishness of the process and incompetence of the officials.

 

http://www.khaosodenglish.com/news/2017/06/28/phuket-vows-become-thailands-1st-corruption-free-province/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    5

  • Scandinaviancorner

    4

  • hakancnx

    2

  • Kenneth4618

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev ragson:

Tävling??  Vad skulle priset vara??  :waaaht:

 

En mille, under bordet naturligtvis...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Vilken galning som påstår nått sånt, det är en omöjlighet

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 minuter sedan, skrev matz:

55555 Grattis tror inte en sekund på det 

Nej inte jag heller, dom kan ju börja med Patong

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen eller natten det sker, då blir Visby huvudstad i Norge!:doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka pessimister ni är.

 

Hur ska man kunna börja förändra? Någonstans måste man ändå ha modet att ta tag i problemen. Om man tror att problemet är olösligt så, mai pen rai, då är det inget att göra.

 

OM nu det finns någon som VILL försöka så är väl det bara att applodera. 

 

Ja, jag vet men försök att vara lite possitiv om vårt Thailand också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man verkligen vill förändra, måste det starta i skolan. 

 

Överklassen i landet vill inte ha en förändring. 

 

Så vi lär få vänta....

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är riktigt att man måste börja mad anti-korruption i skolan. Men hur ändrar man girigheten att få snabba lättåtkomliga pengar när det redan är accepterat av befolkningen i Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just attityden till korruption som måste ändras. Och det måste starta i skolan. 

 

Men problemet är ju, som jag skrev tidigare, att eliten inte vill reformera skolan. 

 

Man vill inte ha kritiskt tänkande medborgare. Skolan idag lär ut underkastelse, gå i parader och att lyda alla äldre samt de som har högre rang....

 

Ifrågasättande är inte sk "Thainess", och finns inte på kartan. 

 

 

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2017-06-30 at 16:05, skrev hakancnx:

Det är just attityden till korruption som måste ändras. Och det måste starta i skolan. 

 

Men problemet är ju, som jag skrev tidigare, att eliten inte vill reformera skolan. 

 

Man vill inte ha kritiskt tänkande medborgare. Skolan idag lär ut underkastelse, gå i parader och att lyda alla äldre samt de som har högre rang....

 

Ifrågasättande är inte sk "Thainess", och finns inte på kartan. 

 

 

 

Exakt så är det här i landet

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/30/2017 at 16:05, skrev hakancnx:

Det är just attityden till korruption som måste ändras. Och det måste starta i skolan. 

Men problemet är ju, som jag skrev tidigare, att eliten inte vill reformera skolan. 

Man vill inte ha kritiskt tänkande medborgare. Skolan idag lär ut underkastelse, gå i parader och att lyda alla äldre samt de som har högre rang....

Ifrågasättande är inte sk "Thainess", och finns inte på kartan. 

 

 

 

 

 

Precis sådär blir det när skolan är som den är idag.
Min lärare sa att ungarna nånstans 5-6 år gamla får lära sej fort att ifrågasättande är lika med smärta.

Läraren är enväldig , han är Gud. Korvstoppnings-tekniken. Ingen får undra och diskutera. Då får man en hurring direkt.
Och ingen vill ju ha stryk. Så man fogar sej i ledet, och kan aldrig tänka självständigt eller fundera utanför ramen.

Detta systemet lär det ta lång lång tid att ändra på tyvärr...tror ragson. 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

3064835407_c52e00484b_o-696x466.jpg

 

Längtansfulla blickar......    Men ska han få tag på liknande så får han åtminstone investera i ett par skor.

Link to comment
Dela på andra sajter

3064835407_c52e00484b_o-696x466.jpg
 
Längtansfulla blickar......    Men ska han få tag på liknande så får han åtminstone investera i ett par skor.


Den där bilden ser ut att vara tagen i Patong tvärs över vägen från Bangla och det betyder typ 10 meter från stranden.

Jag ser inget konstigt med folk som är barfota i denna miljö.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev L64:

 


Den där bilden ser ut att vara tagen i Patong tvärs över vägen från Bangla och det betyder typ 10 meter från stranden.

Jag ser inget konstigt med folk som är barfota i denna miljö.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
 

Längtansfulla blickar !!! Han verkar ha livlig fantasi den där fisken eller så är det egen erfarenhet han går på :haha:

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎07‎-‎01 at 22:00, skrev ragson:

 

 

Precis sådär blir det när skolan är som den är idag.
Min lärare sa att ungarna nånstans 5-6 år gamla får lära sej fort att ifrågasättande är lika med smärta.

Läraren är enväldig , han är Gud. Korvstoppnings-tekniken. Ingen får undra och diskutera. Då får man en hurring direkt.
Och ingen vill ju ha stryk. Så man fogar sej i ledet, och kan aldrig tänka självständigt eller fundera utanför ramen.

Detta systemet lär det ta lång lång tid att ändra på tyvärr...tror ragson. 

Håller med dig Ragson om de går i ren thaiskola och även om de går som dottern i int.skola och och bägge föräldrarna är thai,har sett det flera gånger hos dotterns kompisar som är kuvade om bägge föräldrarna är thai.Det problemet finns även hemma hos oss när frun kör "lydagrejen",så blir det en del "stök" när jag försöker styra upp till det fria tänkandet som jag vill att dottern skall ha, och även får i sin skola.Detta är bara en observation som andra föräldrar här också säkert har noterat i sina blandfamiljer.Eller hur? 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Längtansfulla blickar !!! Han verkar ha livlig fantasi den där fisken eller så är det egen erfarenhet han går på :haha:

 

 

Livlig fantasi! Vad tror du han tittar på? :rolleyes:  Hade nog själv kastat ett getöga om jag hade varit i hans ställe....:dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/1/2017 at 17:00, skrev ragson:

 

 

Precis sådär blir det när skolan är som den är idag.
Min lärare sa att ungarna nånstans 5-6 år gamla får lära sej fort att ifrågasättande är lika med smärta.

Läraren är enväldig , han är Gud. Korvstoppnings-tekniken. Ingen får undra och diskutera. Då får man en hurring direkt.
Och ingen vill ju ha stryk. Så man fogar sej i ledet, och kan aldrig tänka självständigt eller fundera utanför ramen.

Detta systemet lär det ta lång lång tid att ändra på tyvärr...tror ragson. 

 

Lite som MPR då? :P

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev L64:

Jag ser inget konstigt med folk som är barfota i denna miljö.
 

 

 

Möjligt, men det ger knappast några pluspoäng hos brudarna, om han hade tänkt lägga in en stöt. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Möjligt, men det ger knappast några pluspoäng hos brudarna, om han hade tänkt lägga in en stöt. :D

Har vi fått en BTT light på forumet   :waaaht:

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Talesättet "Som en snöbolls chans i Helvetet" dök upp i skallen, när jag läste trådtiteln...

bbb.jpg.378f65b2ce6aed81735aa57af6f4aa3f.jpg

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...