Jump to content
IGNORERAD

Bildskärm på bommen


Esspe

Recommended Posts

Har en benq som verkar sjunga på sista versen. Stänger jag strömmen så kan jag inte starta skärmen. Måste dra ur kontakten och sätta i igen, då kan jag starta skärmen. Antar att den behöver en liten extra kick för att reagera. Tidsfråga innan den lägger av helt? Lönt att få fixat?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Har en benq som verkar sjunga på sista versen. Stänger jag strömmen så kan jag inte starta skärmen. Måste dra ur kontakten och sätta i igen, då kan jag starta skärmen. Antar att den behöver en liten extra kick för att reagera. Tidsfråga innan den lägger av helt? Lönt att få fixat?

Köpny

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Hade samma problem i Thailand. Det löste sig genom att jag köpte en förlängningssladd till skärmen och anslöt till ett annat eluttag.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Hade samma problem i Thailand. Det löste sig genom att jag köpte en förlängningssladd till skärmen och anslöt till ett annat eluttag.

Den sitter redan i en förlängningssladd och har funkat bra länge men ska testa att byta uttag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Esspe:

Den sitter redan i en förlängningssladd och har funkat bra länge men ska testa att byta uttag.

 

Testa att vända stickproppen så fas och nolla byter plats, ingen aning om det kan göra skillnad men ett försök så gott som något.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Esspe:

Har en benq som verkar sjunga på sista versen. Stänger jag strömmen så kan jag inte starta skärmen. Måste dra ur kontakten och sätta i igen, då kan jag starta skärmen. Antar att den behöver en liten extra kick för att reagera. Tidsfråga innan den lägger av helt? Lönt att få fixat?

 

Köp en tv som fungerar som bildskärm

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 3 st bildskärmar här hemma, alla är köpta 2nd-hand för ca 50 spänn styck med kablar, funkar fint allihop har 1 i reserv också...

 

Beror tyvärr på att grabben har slagit näven i ett par lite bättre skärmar, bland annat den på hans lap-top, som jag skriver på nu, den är inte så lätt flyttbar längre...

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Testa att vända stickproppen så fas och nolla byter plats, ingen aning om det kan göra skillnad men ett försök så gott som något.

Har bytt uttag, vänt proppen - inget funkar. Det är ju rea nu så man ska kanske passa på.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Kan vara smuts/oxidation i någon kontakt. Prova att försöka rengöra alla kontakter och ev. byta kablarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Problemet löst och som så ofta med datorer vet jag inte vad som var problemet.

 

Vi har just flyttat och i det nya boendet fungerar skärmen perfekt :) Den fick sig en liten känga i flytten så det kanske var det som hjälpte. Barnaga må vara förbjudet men lite smällar på tekniska prylar kan lösa många problem.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Problemet löst och som så ofta med datorer vet jag inte vad som var problemet.

 

Vi har just flyttat och i det nya boendet fungerar skärmen perfekt :) Den fick sig en liten känga i flytten så det kanske var det som hjälpte. Barnaga må vara förbjudet men lite smällar på tekniska prylar kan lösa många problem.

 

Nollan kanske är just nolla i nya boendet men var nog inte det i förra så du hade krypströmmar etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En kondensator som behöver bytas?


90% sannolikhet ja.


ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löst och som så ofta med datorer vet jag inte vad som var problemet.
 
Vi har just flyttat och i det nya boendet fungerar skärmen perfekt [emoji4] Den fick sig en liten känga i flytten så det kanske var det som hjälpte. Barnaga må vara förbjudet men lite smällar på tekniska prylar kan lösa många problem.


Kanske lite varmare på det nya stället?

ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Kanske lite varmare på det nya stället?

ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4
 

 

Nej men högre upp :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Nej men högre upp :)

Förmodligen kanske elektronerna rör sig snabbare/lättare högre upp då tyngdkraftspotentialen är lägre.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-06-29 at 21:42, skrev pigge01:

 

Köp en tv som fungerar som bildskärm

Eller en tv som fungerar som en dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Förmodligen kanske elektronerna rör sig snabbare/lättare högre upp då tyngdkraftspotentialen är lägre.

Njae, Malmö mot Tjörnarp är nog ingen större skillnad för elektronerna :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...