Jump to content
IGNORERAD

Vietnam


Moritz

Recommended Posts

I Vietnam för första gången.

Saigon.


Herrejävlar vad det är hålligång här.
Värre än Silom eller Pattaya tror jag.

Vartannat hål i väggen är en bar och vartannat ett hotell förutom de som är massageställen.hotellrum.thumb.jpg.ab12e583fe9dcce7f01b5b931748aacc.jpgsaigon.thumb.jpg.fca75a7323e06601b66d829145fcf96f.jpg

 

Totalt livsfarligt att ta sig över vägarna - alla är färgblinda - tror det är grönt jämt.
Miljoner med motorbikes - t.o.m på trottoarerna.

Snygga brudar här. Livmått som getingar.

Tacksamt att slippa plattnosade, hjulbenta japanskor med knästrumpor upp till mitt på låren för att benen är för korta.

 

Mat, boende och öl billigt (6 kr för en burk i minibaren på rummet)
Stora rum - det vi bokat är 45 kvadratmeter plus balkong för 2600 SEK för en 8 nätter inklusive frukost.
Standarden helt OK, toilett och AC funkar och inga begagnade kondomer under några av sängarna.

Mvh



beck.thumb.jpg.34f817efabc0a7bb0534cd6ce5326e38.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Saigon är underbart, leta dig till Backpackersområdet, där finns det billig Saigon och undvik nedre delen mot Hard Rock, gott om ficktjuvar där.
Ang trafiken räcker det satt du ställer ut fötterna på ett oövervakat och går sakta framåt

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev 65Selander:

Saigon är underbart, leta dig till Backpackersområdet, där finns det billig Saigon och undvik nedre delen mot Hard Rock, gott om ficktjuvar där.
Ang trafiken räcker det satt du ställer ut fötterna på ett oövervakat och går sakta framåt

 

Ska jag vara ärlig vet jag knappt om jag är i nedre delen eller inte.
Tycker det är billigt här.


Blev dock lurad direkt på taxiresan från flygplatsen.
Betalade 700.000 pengar - normalpriset är 200.000.
En massa nollor att hålla reda på men jag tackade ja så jag är väl en av dom.

Kommer garanterat inte att göra om det när vi ska vidare till Bangkok.

Vi går till mitten av gatan och om fötterna eller benen inte är av då,
fortsätter vi med hjärtat i halsen tills vi ev. når andra sidan.
Motorcyklarna är värst. De kör åt alla håll och överallt.

 

Mvh

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fara, motorcyklarna rundar dig, inte som i Thailand där dom försöker köra på dig.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Moritz:

 

Ska jag vara ärlig vet jag knappt om jag är i nedre delen eller inte.
Tycker det är billigt här.


Blev dock lurad direkt på taxiresan från flygplatsen.
Betalade 700.000 pengar - normalpriset är 200.000.
En massa nollor att hålla reda på men jag tackade ja så jag är väl en av dom.

Kommer garanterat inte att göra om det när vi ska vidare till Bangkok.

Vi går till mitten av gatan och om fötterna eller benen inte är av då,
fortsätter vi med hjärtat i halsen tills vi ev. når andra sidan.
Motorcyklarna är värst. De kör åt alla håll och överallt.

 

Mvh

 

Ang Taxi så visste jag vilka jag skulle åka med från Flygplatsen eftersom jag hade googlat. Likt förbannat satte jag mig i en fultaxi :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en short-time...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Moritz:

I Vietnam för första gången.

Saigon.


Herrejävlar vad det är hålligång här.
Värre än Silom eller Pattaya tror jag.

Vartannat hål i väggen är en bar och vartannat ett hotell förutom de som är massageställen.hotellrum.thumb.jpg.ab12e583fe9dcce7f01b5b931748aacc.jpgsaigon.thumb.jpg.fca75a7323e06601b66d829145fcf96f.jpg

 

Totalt livsfarligt att ta sig över vägarna - alla är färgblinda - tror det är grönt jämt.
Miljoner med motorbikes - t.o.m på trottoarerna.

Snygga brudar här. Livmått som getingar.

Tacksamt att slippa plattnosade, hjulbenta japanskor med knästrumpor upp till mitt på låren för att benen är för korta.

 

Mat, boende och öl billigt (6 kr för en burk i minibaren på rummet)
Stora rum - det vi bokat är 45 kvadratmeter plus balkong för 2600 SEK för en 8 nätter inklusive frukost.
Standarden helt OK, toilett och AC funkar och inga begagnade kondomer under några av sängarna.

Mvh



beck.thumb.jpg.34f817efabc0a7bb0534cd6ce5326e38.jpg

Trevligt med lite input från annat land, har själv tänkt ta en resa dit i vinter så kör på med fler bilder och berättelse :haha:

Vilket hotell är det du bor på?

 

//matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Kul att se lite bilder från Saigon !

Den andra bilden är från korsningen Bui Vien # De Tham där baren Crazy Buffalo ligger.

Längre ner på Bui Vien så finns det ett gäng barer med hålligång och det kan rekommenderas.

 

När du åker taxi i Saigon så håll dig till de två bolagen Vinasun och Mailinh !

 

Börja kvällen på Crazy Buffalo och sedan rumlar du runt i distrikt ett, det värsta som kan hända är att du vaknar upp med en jäkla baksmälla och plånboken din är tom

 

DSCF0797.thumb.JPG.9f1b36fde2ac67055ceb3e9b3f2ae54f.JPG

 

Notera att både Crazy Buffalo, Mailinh och  Vinasun råkade hamna med på samma bild.

 

Det ryktas om att det skall finnas söta tjejer i Saigon men det vet jag inte så mycket om   :whistle:

 

DSCF2843.thumb.JPG.4025e9bd8bbfb873367bdb99db8611cf.JPG

 

 

Skönheten och odjuret 

DSCF2844.thumb.JPG.229bc369c612ced7d244a2d784bbd836.JPG

Ha det så gott i Saigon Moritz och se till att ta många foton !

 

Mvh

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/28/2017 at 17:54, skrev edvardpop:

Vad kostar en short-time...

 

"Up to you"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite!

Har planerat en resa till Ho Chi Minh i november så skulle behöva lite tips på hotell med balkong i District 1

Alla tips emottages tacksam då det är min första resa till Vietnam, tror jag behöver dom för att inte bli överkörd totalt :waaaht:

 

//matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev matz:

Lånar tråden lite!

Har planerat en resa till Ho Chi Minh i november så skulle behöva lite tips på hotell med balkong i District 1

Alla tips emottages tacksam då det är min första resa till Vietnam, tror jag behöver dom för att inte bli överkörd totalt :waaaht:

 

//matz 

Distrikt 1 är till stor del trånga gränder, så balkong är inte så vanligt, slanta upp och bo på de dyra internationella kedjornas hotell så är problemet löst. 

 

Sök på Booking.com, Hotels.com eller Agoda.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev leifen:

Distrikt 1 är till stor del trånga gränder, så balkong är inte så vanligt, slanta upp och bo på de dyra internationella kedjornas hotell så är problemet löst. 

 

Sök på Booking.com, Hotels.com eller Agoda.

Jo det är just det jag gjort men som vanligt är det svårt att hitta något med balkong går ju inte att filtrera på hos Booking eller Agoda,

så därför söker jag tips av folk som har erfarenhet av just detta.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev matz:

Jo det är just det jag gjort men som vanligt är det svårt att hitta något med balkong går ju inte att filtrera på hos Booking eller Agoda,

så därför söker jag tips av folk som har erfarenhet av just detta.

 

//matz

 

På booking går det att filtrera på balkong under rumsfaciliteter.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev leifen:

 

På booking går det att filtrera på balkong under rumsfaciliteter.

Ok får kolla in det tack för tipset :burn_joss_stick:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Saigon är en underbar stad, och ett sanslöst drag på kvällar/nätter.

Och som det nämndes tidigare, det är billigt.IMG_2156.thumb.JPG.73e1076ec20341630ecd6b70e06ffb67.JPGIMG_2175.thumb.JPG.8afbe12aaabc46c6725327221d43b9e2.JPGIMG_2188.thumb.JPG.d4f65d88ce0c92260f01e33acccacb18.JPGIMG_2199.thumb.JPG.01f4e337f5b068de503449619b7b4f60.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...