Jump to content
IGNORERAD

Registrering av flygresenärer.


Nemo

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Soengsang:


Nja...
Du förstod nog inte vad jag menade.
Givetvis ska inte de som följer reglerna jagas, men fuskare ska sättas dit....
Ang försäkring så fattade du nog inte heller, eller ville inte fatta?
Så länge du är skriven i Sverige och har en hemförsäkring(inkl reseförsäkring (, så kan du förlänga den för en rimlig summa, så gör många trotts att de bor utomlands.
För att inte tala om alla berikare som flyttat hem till sitt hemland, men fortfarande är skrivna i Sverige och på så sätt får garantipension och alla de tillägg som nu finns, som de egentligen inte har rätt till.
Men du tycker detta fusk är ok?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Jo jag förstod vad du menade, att gamla och sjuka som fått ett bättre liv ska jagas om de lurar till sig några kronor.

Råkar man att glömma förlänga sin hemförsäkring med en dag så går den inte att förläng och glömma något kan ju alla göra.

Är nog billigare att ge berikarna en pension i sitt hemland än massa bidrag i Sverige, lite fusk är väl inte så farligt, säg den som inte gjort något olagligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    8

  • Nemo

    6

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

 
Jo jag förstod vad du menade, att gamla och sjuka som fått ett bättre liv ska jagas om de lurar till sig några kronor.
Råkar man att glömma förlänga sin hemförsäkring med en dag så går den inte att förläng och glömma något kan ju alla göra.
Är nog billigare att ge berikarna en pension i sitt hemland än massa bidrag i Sverige, lite fusk är väl inte så farligt, säg den som inte gjort något olagligt.

Som jag anade du ville inte fatta.
Fuskare ska jagas, synd att du inte håller med där.
Eller vill du få det till att alla sjuka o gamla är fuskare?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:


Som jag anade du ville inte fatta.
Fuskare ska jagas, synd att du inte håller med där.
Eller vill du få det till att alla sjuka o gamla är fuskare?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Har ju fuskat rätt mycket själv under mina 40 år som knegare och tagit emot svarta pengar så det kan jag inte hålla med, gillar inte dubbelmoral.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Har ju fuskat rätt mycket själv under mina 40 år som knegare och tagit emot svarta pengar så det kan jag inte hålla med, gillar inte dubbelmoral.

Nu var ju inte det riktigt det inledande ämnet där du citerade mig ang jakt på fuskare.
Men ok Mona Sahlin tyckte också lite fusk var ok :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:


Nu var ju inte det riktigt det inledande ämnet där du citerade mig ang jakt på fuskare.
Men ok Mona Sahlin tyckte också lite fusk var ok :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Spelar väl ingen roll vad pengarna ifrån om man lurar staten, fuskare som fuskare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Har ju fuskat rätt mycket själv under mina 40 år som knegare och tagit emot svarta pengar så det kan jag inte hålla med, gillar inte dubbelmoral.

Nä fuska på du det drabbar ju bara oss som jobbar i lite mer skatt 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Nä fuska på du det drabbar ju bara oss som jobbar i lite mer skatt 

 

Är det att fuska när man har pension vid 61 års ålder, det hade jag inte en aning om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Är det att fuska när man har pension vid 61 års ålder, det hade jag inte en aning om.

Gick du i pension vid 61?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Gick du i pension vid 61?

 

Nyfiken men jag har ingen lust att disskutera delar av mitt privatliv här:big_smile:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Nyfiken men jag har ingen lust att disskutera delar av mitt privatliv här:big_smile:.

Nä misstänkte att du inte hade det så vi skiter i det ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

fel

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Är det att fuska när man har pension vid 61 års ålder, det hade jag inte en aning om.

Är väl ingen som beskyller dig för nått här?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:


Är väl ingen som beskyller dig för nått här?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Då kan du väl läsa Mankan´s första inlägg igen där du gav honom karma.

 

Han skrev.

Nä fuska på du det drabbar ju bara oss som jobbar i lite mer skatt.

 

Och som tur är så betalar jag ju forfarande in skatt och fortfarande verkar många tro att pension och livränta är någon form av socialbidrag vilket det inte är.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Varför inte prova själv?  Är du orolig att FRA reggar ditt sökande, så kan du ju gå till biblioteket och använda en av deras lånedatorer. Naturligtvis får du idka normal försiktighet när det gäller offentliga platser; keps, mössa eller hatt + mörka solglasögon hör ju till standardattiraljerna. För att ytterligare förstärka anonymiteten så rekommenderas skylande av eventuella tatueringar, ringar och armband. Ett extra trick är att slänga in en näve tuggummi i munnen för att förvränga rösten vid kontakt med bibliokarien. :dirol: 

 

PS. Använd en live-cd med ditt favorit-OS när du startar datorn, så finns det inget sparat på lånedatorn efter logout. Lycka till.

 

Att gå till biblioteket och surfa anonymt kan du nog glömma, när jag lånade deras datorer för några år sedan så hade man sin personliga inloggningskod för att låsa upp en dator.

De flesta webbläsare har en funktion för surfning som inte syns när du stängt webbläsaren.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

En rätt intressant fråga detta med fusk som många inte verkar att gilla men samtidigt flyger man med och gynnar Thai Airways som har varit med i en korruptionshärva., för det är väl också fusk och mygel.

 

Är man drabbad eller ser negativt på fusk så är det åt helsike men är man gynnad av fusket positivt så är det jäkligt bra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hoppas att Sverige verkligen gör ngt åt drägget också som har hyss för sig för jag är inte så jävla imponerad av att kunna bli synad hur och vad jag gör hela tiden,

och nej har inget att dölja men känns lite skevt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

....tror du det hjälper? :unsure:  Kanske kan vara en ny företagsidé?

Ingen aning faktiskt. Det där med övervakning är inget jag ligger sömnlös för

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Varför inte prova själv?  Är du orolig att FRA reggar ditt sökande, så kan du ju gå till biblioteket och använda en av deras lånedatorer. Naturligtvis får du idka normal försiktighet när det gäller offentliga platser; keps, mössa eller hatt + mörka solglasögon hör ju till standardattiraljerna. För att ytterligare förstärka anonymiteten så rekommenderas skylande av eventuella tatueringar, ringar och armband. Ett extra trick är att slänga in en näve tuggummi i munnen för att förvränga rösten vid kontakt med bibliokarien. :dirol: 

 

PS. Använd en live-cd med ditt favorit-OS när du startar datorn, så finns det inget sparat på lånedatorn efter logout. Lycka till.

555 det kom från rätt person

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Spelar väl ingen roll vad pengarna ifrån om man lurar staten, fuskare som fuskare.

Personligen tycker jag att det är en jävla skillnad om man tex jobbar svart och "undanhåller" lite skatt till statskassan än att man tar ut något icke berättigat bidrag i någon form...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fusk när personer överutnyttjar bidragssystemet och jag själv inte har möjlighet. Kan jag själv däremot kringgå svensk lag och tillskansa mig fördelar som andra inte har möjlighet till är det helt ok.

Visst känns det lite kymigt att bli påkommen med fingrarna i syltgrytan, men tillhör man toppskiktet av svenskt näringsliv/politiken eller byråkratin är det andra regler som gäller.

För de besuttna är det HELT ok att skriva sig i Portugal och få ut delar av pensionen skattefritt medan det är en stor styggelse att inte berätta att man tillbringar mer än 6 mån/år i Thailand.

För övrigt är jag benägen att fullt och fast hålla med Benriach, trots att det kan gå stick i stäv mot att uppehålla sig för länge i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

Personligen tycker jag att det är en jävla skillnad om man tex jobbar svart och "undanhåller" lite skatt till statskassan än att man tar ut något icke berättigat bidrag i någon form...

 

Ja visst,  pension och livränta är ingen form av bidrag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Ja visst,  pension och livränta är ingen form av bidrag.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Pension och ev. livränta är väl saker man väljer bort om man jobbar svart och vill ha snabba enkla peningar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Pension och ev. livränta är väl saker man väljer bort om man jobbar svart och vill ha snabba enkla peningar...

 

Det går väl att jobba svart efter den ordinarie arbetstiden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Benriach:

Personligen tycker jag att det är en jävla skillnad om man tex jobbar svart och "undanhåller" lite skatt till statskassan än att man tar ut något icke berättigat bidrag i någon form...

 

Det blir inte så lite skatt som undanhålls om någon tar in 2-300 flak öl i månaden i ett par år och säljer det svart.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

 

Det går väl att jobba svart efter den ordinarie arbetstiden.

Javisst gör det det, men blir det mindre olagligt för det?

 

För övrigt så är det nog bäst att återgå till själva topic så inte SurP3 behöver banna någon för "oönskvärt ämne"...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...