Atom

Man saknar inte kon....

61 inlägg i detta ämne

Ja vem vet, kanske Singha är politik trots allt?

0

Ärlighet varar kanske lite längre!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
3 minutes ago, ellim63 said:

Måste jag välja mellan chang o singha så blir det leo!

Nja, det är som att inte kunna/vilja välja mellan Phua Thai och Demokraterna och då välja juntan. Precis som Leo är juntan så utslätad och intetsägande att det är svårt att vara riktigt emot den/dem men i längden är det ett väldigt beigt och otillfredsställande alternativ som ingen riktigt blir nöjd av :haha: 

8

When I'm good, I'm very good but when I'm bad I'm even better.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

1 timme sedan, skrev Atom:

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" har jag för mig att ett gammalt ordspråk lyder. Och så är det nog ofta. Att vi (åtminstone jag och några till) skulle kommat att sakna IL flaggade jag dock för redan innan det hände, så kan egentligen inte påstå att jag är överraskad men nu har vi det svart på vitt. När skrevs det senast något som verkligen berörde politiken i Thailand? Jaja, det blir inget val förrän tidigast slutet på nästa år och förmodligen om runt 3 år, och dessutom spelar det valet inte mer roll än vem som vinner uttagningstävlingen för melodifestivalen i Jönköping, så kanske finns det ändå inget att diskutera.

Singha vs Chang någon?  

Det händer trots allt en del som den gode IL säkert hade tagit upp.

Juntan tvålade ju tex till Thaksin rejält i veckan igen när "parlamentet" röstade igenom en ny lag om politiska partier med röstsiffrorna 184-0.  Pognosen är dock fortsatt god på att PTP vinner nästa val när det nu månne ske. 

Jag satsar därmed två Chang på att nästa (maktlösa) PM blir kvinnan i mitten, Khunying Sudarat Keyuraphan.

khunying.jpg.5e208e88347213154bd42b246d8ade59.jpg

http://www.bangkokpost.com/news/politics/1267295/pheu-thai-in-leadership-spat

Ändrades av spooncreek
1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
2 minutes ago, spooncreek said:

Det händer trots allt en del som den gode IL säkert hade tagit upp.

Juntan tvålade ju tex till Thaksin rejält i veckan igen när "parlamentet" röstade igenom en ny lag om politiska partier med röstsiffrorna 184-0.  Pognosen är dock fortsatt god på att PTP vinner nästa val när det nu månne ske. 

Jag satsar därmed två Chang på att nästa (makltösa) PM blir kvinnan i mitten, Khunying Sudarat Keyuraphan.

khunying.jpg.5e208e88347213154bd42b246d8ade59.jpg

http://www.bangkokpost.com/news/politics/1267295/pheu-thai-in-leadership-spat

Då synar jag dig med 3 Singha på att nästa PM är Anutin, trots att hans BJT garanterat på sin höjd blir tredje största parti.

3

When I'm good, I'm very good but when I'm bad I'm even better.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Har ganska lite att säga om politiken i Thailand, skall jag vara ärlig så beror det på att jag inte är så intresserad längre.

Att IL håller sitt löfte tycker jag om, fast visst var han en bitvis rolig uppviglare!

Sätter en låda Archa på att jag inte åker med familjen till Thailand i sommar, har fan ingen lust, skickar med farsan istället, behöver vara gräsänkling!!!

MVH

5

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

@Atom, ta över. Verkar vara fler som saknar det. ;)

1

Hatar lögnare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Efter att IL spammat "Politik i Thailand" forumsdelen med sin ensidiga propaganda under flera år så är det rätt naturligt att det uppstår ett vakuum när han drog sig ur MPR.

Han har ju effektivt lyckats med att skrämma bort de flesta andra skribeneter från den forumsdelen och det tar nog ett tag innan de hittar tillbaka. Sen händer det ju inte så värst mycket inom politiken i Thailand just nu. Det är tomgång fram tills det börjat utkristallisera sig ett valdatum.

Kommer inte att hända mycket inom politiken innan Rama IX är begravd och klar, sen får vi se vad Prayuth har för idéer för Thailand?

7

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Jag saknar seclosos brorsa. 

0

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Saknar inte alls IL:s politik spaam....men däremot hans andra i lägg o trådar.
Men han ska ha en eloge för sin oftast hyggliga ton, som nämns ovan.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

6

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Jag saknar Arne Hibbling, var länge sedan man hörde av honom

:haha:

/Enis

1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu