Jump to content
IGNORERAD

Kamera i huset i Thailand


Peolito

Recommended Posts

Någon som har kläm på pris och bra utrustning för att sätta upp kamera i huset i Thailand. Frugan kollade med någon i byn och han sade det kostade 15.000 baht för fyra kameror vilket låter dyrt i våra öron.

 

/Peolito

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    7

  • Nicholas

    6

  • stefan5300

    3

  • UglyFarang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Beror på vilka kameror som ingår, mina från Kina kostade 700 kr styck, inga värstingkameror men helt okej.

Men ger inget säkert ansikts-id om det inte är close up-bilder

 

De drivs av PoE, en sån switch med PoE och åtta portar kostade mig runt tusen kronor.

Sen tillkommer nätverkskablar, appar, (vpn?)  och arbetstid. 

 

Så då är 15000 baht inte särskilt mycket. 

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kör 2st Dlink över PoE.

 

Loggar rullande emot Nas

 

Larmar på rörelse detector.

Via e-post.

 

 

 

ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kör 2st Dlink över PoE.

 

Loggar rullande emot Nas

 

Larmar på rörelse detector.

Via e-post.

 

 

 

ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

 

 

 

 

 

Kan du vara vänlig att förklara detta på vanlig svenska?

Vi har börjat kabeldragning till de punkter vi vill ha koll på, både med kameror och med rök/värme deckare, men tar gärna emot lite tips på hur och varför man ska ha vissa prylar och hur det är bäst att "larma", jag har insett att jag måste skaffa en dumbphone nu.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte inte ta med sig lika dan kamera/övervakningsutrustning som man har/använder i Sverige till Thailand om det inte finns någon bra att köpa här, för en svensk utrustning måste väl även gå att installera här.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett paket med 4 trådlösa kameror och en server på en terabyte kostar o Bangkok ca 10 000 baht. Funkar kanon för övervakning.

 

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför inte inte ta med sig lika dan kamera/övervakningsutrustning som man har/använder i Sverige till Thailand om det inte finns någon bra att köpa här, för en svensk utrustning måste väl även gå att installera här.

Hej

Då måste man tyvärr åka till Sverige.

Nicholas utrustning är den klart bästa

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Surin P3:

Vilka är de stora fördelarna med att köra trådbundet? 

 

högre pålitlighet ocg bandbredd.

 

man vill inte tappa övervakning pga wlan-et gungar till eller blir utstört.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Kan du vara vänlig att förklara detta på vanlig svenska?

Vi har börjat kabeldragning till de punkter vi vill ha koll på, både med kameror och med rök/värme deckare, men tar gärna emot lite tips på hur och varför man ska ha vissa prylar och hur det är bäst att "larma", jag har insett att jag måste skaffa en dumbphone nu.

 

POE

 

power over ethernet

 

Strömförsörjer kameran genom ethernet sladden.

 

1 sladd only

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

högre pålitlighet ocg bandbredd.

 

man vill inte tappa övervakning pga wlan-et gungar till eller blir utstört.

 

 

Känns som väldigt små fördelar, om ens några alls för mig. 

Men tack för svaret... :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

POE

 

power over ethernet

 

Strömförsörjer kameran genom ethernet sladden.

 

1 sladd only

 

 

En kabel som går runt till samtliga kameror då?

Är det kameror som kan fjärrmanövreras som du har?

Jag vill ha fjärrmanövrering åtminstone på de yttre kamerorna och de som ska sitta i verkstan.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Då måste man tyvärr åka till Sverige.

Nicholas utrustning är den klart bästa

Persistant

 

 

Var inget allvarligt med mitt inlägg mest på skoj, förstår bara inte vad folk är rädda för, skulle själv aldrig vilja bo i ett land där man har en tomt som mer eller mindre ser ut som en fästning, där man vill skydda sig med övervakningssystem höga murar med spetsiga järnkonstruktioner men jag antar att folk bor lika dant i vissa delar av Sverige också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Var inget allvarligt med mitt inlägg mest på skoj, förstår bara inte vad folk är rädda för, skulle själv aldrig vilja bo i ett land där man har en tomt som mer eller mindre ser ut som en fästning, där man vill skydda sig med övervakningssystem höga murar med spetsiga järnkonstruktioner men jag antar att folk bor lika dant i vissa delar av Sverige också.

 

Själv vill jag ha en rörlig inomhuskamera så man kan se familjen när man är ute och jobbar samt hålla ett vakande öga på maiden så hon sköter sig de få tillfällen hon är ensam med kidsen. Någon som har ett tips på en bra trådlös som kan streama/styras via telefon utan att man måste ha abonemang någonstans så tar jag tacksamt emot det?. Helst ska det vara enkelt att starta upp det.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Själv vill jag ha en rörlig inomhuskamera så man kan se familjen när man är ute och jobbar samt hålla ett vakande öga på maiden så hon sköter sig de få tillfällen hon är ensam med kidsen. Någon som har ett tips på en bra trådlös som kan streama/styras via telefon utan att man måste ha abonemang någonstans så tar jag tacksamt emot det?. Helst ska det vara enkelt att starta upp det.

 

/ SatanG

 

Arlo från Netgear

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Var inget allvarligt med mitt inlägg mest på skoj, förstår bara inte vad folk är rädda för, skulle själv aldrig vilja bo i ett land där man har en tomt som mer eller mindre ser ut som en fästning, där man vill skydda sig med övervakningssystem höga murar med spetsiga järnkonstruktioner men jag antar att folk bor lika dant i vissa delar av Sverige också.

 

Jag har kamera just pga att vi inte har någon hög mur eller spetsiga järnkonstruktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Känns som väldigt små fördelar, om ens några alls för mig. 

Men tack för svaret... :)

 

 

Om du har x antal kameror med vettig upplösning som ligger och loggar rullande emot nas så är det nog inte mycket annat att välja på, så vida du inte har ett rock solid wlan utan grannar i närheten.

routers är ju sällan lika stabila som switchar dessutom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Själv vill jag ha en rörlig inomhuskamera så man kan se familjen när man är ute och jobbar samt hålla ett vakande öga på maiden så hon sköter sig de få tillfällen hon är ensam med kidsen. Någon som har ett tips på en bra trådlös som kan streama/styras via telefon utan att man måste ha abonemang någonstans så tar jag tacksamt emot det?. Helst ska det vara enkelt att starta upp det.

 

/ SatanG

 

överväg flera fasta istället.

 

du sitter ju ändå inte och zommar runt den där hela tiden och definitivt inte när det är nåt du vill gå tillbaks och kolla som hänt tidigare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

En kabel som går runt till samtliga kameror då?

Är det kameror som kan fjärrmanövreras som du har?

Jag vill ha fjärrmanövrering åtminstone på de yttre kamerorna och de som ska sitta i verkstan.

 

 

ifrån en switch som har POE så går en sladd till varje kamera.

 

som en stjärna ut från switchen.  (stjärn-topologi)

 

ethernet är inte ett system som kan dras daisy-chain (slinga)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

 

Om du har x antal kameror med vettig upplösning som ligger och loggar rullande emot nas så är det nog inte mycket annat att välja på, så vida du inte har ett rock solid wlan utan grannar i närheten.

routers är ju sällan lika stabila som switchar dessutom.

 

 

Har en granne. Och de har inget internet.

Wlan som är modernt och stabilt.

 

Fast detta med kamera för mig är mer en kul grej, än en nödvändighet.

Det jag sparar på tid i installation av kamera är värt mer än extrem stabilitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

överväg flera fasta istället.

 

du sitter ju ändå inte och zommar runt den där hela tiden och definitivt inte när det är nåt du vill gå tillbaks och kolla som hänt tidigare.

 

 

Nä det stämmer. Skulle räcka med en kamera med tillräcklig vidvinkel och upplösning i vardagsrummet där alla håller till när de inte sover, med mikrofon och högtalare.

TV hade ju ett tips som verkar gediget "Netgear Arlo" 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Själv vill jag ha en rörlig inomhuskamera så man kan se familjen när man är ute och jobbar samt hålla ett vakande öga på maiden så hon sköter sig de få tillfällen hon är ensam med kidsen. Någon som har ett tips på en bra trådlös som kan streama/styras via telefon utan att man måste ha abonemang någonstans så tar jag tacksamt emot det?. Helst ska det vara enkelt att starta upp det.

 

/ SatanG

Om du går till en affär t.e.x på fortune som säljer kameror, så hjälper dom dig att installera en app som följer med kameran. Sen är det bara att köra. Dessa abonnemang är vad jag vet kostnadsfria.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på en bra kamera som man kan ha ström in på nätverkskablen. Har en wifi router på jobbet som funkar så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...