Jump to content
IGNORERAD

Tips resa


vilja

Recommended Posts

Hej. Har semester i augusti o funderar på att åka med dotter'n,16 år till Thailand. Kan inte bara sitta hemma. Har ni några bra tips?

Vi har varit i krabi,ao nang,mae phi ,rayong o lite fler ställen men vill höra har ni något tips?bör vara nära vatten.tacksam även för tipset på bra o billiga hotell/guesthose.[emoji1]

 

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev vilja:

 

Hej. Har semester i augusti o funderar på att åka med dotter'n,16 år till Thailand. Kan inte bara sitta hemma. Har ni några bra tips?

Vi har varit i krabi,ao nang,mae phi ,rayong o lite fler ställen men vill höra har ni något tips?bör vara nära vatten.tacksam även för tipset på bra o billiga hotell/guesthose.emoji1.png

 

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

 

 

 

Hälsa på hos SC i Khao Lak, hyr en moppe och utforska mil vis av stränder och andra spännande platser!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev vilja:

 

Hej. Har semester i augusti o funderar på att åka med dotter'n,16 år till Thailand. Kan inte bara sitta hemma. Har ni några bra tips?

Vi har varit i krabi,ao nang,mae phi ,rayong o lite fler ställen men vill höra har ni något tips?bör vara nära vatten.tacksam även för tipset på bra o billiga hotell/guesthose.emoji1.png

 

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

 

 

 

 

Hälsa på @Luke the Drifter i Hua Hin. Bättre och trevligare guide får man leta efter!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Stefan:

Hälsa på hos SC i Khao Lak, hyr en moppe och utforska mil vis av stränder och andra spännande platser!

//S

Tänkte skriva samma, och lägga till Koh Chang, båda platserna har en ganska lagom mix av strandliv och Party, det var lite dåligt med shopping på Koh Chang sist jag var där, förutom det vanliga thai-marknads tramset, men det kan ha ändrats på 6 år.

Var jag tvungen att välja skulle jag ta Koh Chang.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Tänkte skriva samma, och lägga till Koh Chang, båda platserna har en ganska lagom mix av strandliv och Party, det var lite dåligt med shopping på Koh Chang sist jag var där, förutom det vanliga thai-marknads tramset, men det kan ha ändrats på 6 år.

Var jag tvungen att välja skulle jag ta Koh Chang.

 

MVH Tommy

Japp, Koh Chang är inget dåligt val alls, jag stormtrivs där! Dock kan vädret vara lite "lynnigt" i augusti, men det kan det nog vara i Khao Lak också!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev vilja:

 

Hej. Har semester i augusti o funderar på att åka med dotter'n,16 år till Thailand. Kan inte bara sitta hemma. Har ni några bra tips?

Vi har varit i krabi,ao nang,mae phi ,rayong o lite fler ställen men vill höra har ni något tips?bör vara nära vatten.tacksam även för tipset på bra o billiga hotell/guesthose.emoji1.png

 

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

 

 

 

Chang Mai är en skön stad?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Prachaup Khiri Khan som är en pärla.

Liten stad som har allt i beacher, westernfood och det lokala utbuden. Bra centrala boenden under 800b är det gott om.

Militär historia då det var här japanerna invaderade Thailand.
Nära till fin natur i nationalparker med vilda elefanter eller varför inte tur till gränsmarknaden mot Burma bara 30km bort. 

 

En bra kombination med tidigare förslag Hua Hin.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

P&P Samui resort på Koh Samui

Ett bra boende för 1100 baht/dygn, pool, men det bästa är stranden och havet. Granne med Ark bar = ungdomsställe.

M.a.o. centralt och nöjen inom krypavstånd men ändå lugnt för den som vill.

Vädret är inget bekymmer, vill det sig väl en kort regnskur/vecka - regnet är alltid efterlängtat.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev svampen:

Chang Mai är en skön stad?

 

Dåligt med hav i närheten. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 timmar sedan, skrev leifen:

Prachaup Khiri Khan som är en pärla.

Liten stad som har allt i beacher, westernfood och det lokala utbuden. Bra centrala boenden under 800b är det gott om.

Militär historia då det var här japanerna invaderade Thailand.
Nära till fin natur i nationalparker med vilda elefanter eller varför inte tur till gränsmarknaden mot Burma bara 30km bort. 

 

En bra kombination med tidigare förslag Hua Hin.

 

Just den typen av inlägg som gör en riktigt glad när man går in på forumet och läser! 🙏 Respekt! 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Just den typen av inlägg som gör en riktigt glad när man går in på forumet och läser! 🙏 Respekt! 👍

När skall du åka själv då, dags nu vah?:party:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev audirs2:

När skall du åka själv då, dags nu vah?:party:

 

Jo då inte långt kvar nu. Fast vart någonstans, det visar sig.....snart.  :P

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar verkligen för alla tips.ska sätta mig nån dag o se efter lite billiga flygstolar till Bangkok.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...