Jump to content
IGNORERAD

Suwan har kvalat in bland världens värsta flygplatser


Batting

Recommended Posts

5555 seriösa lirare.

Airhelp har väl fått för lite mediatid på senaste. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Suvarnabhumi funkar bra för det mesta, och då har jag haft den som "hemmaflygplats" i snart 8 år, och flyger mycket...

Värre med Arlanda. Höll på att få psykbryt senast både på in- och utresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag reagerat på är väl alla som aka försöka blåsa en när man ska därifrån, och till hotellet.
En taxichaffis som ser en ensam turist verkar genast se sin chans, men det kanske inte flygplatsen kan göra så mycket åt.

Det är även konstigt att de engelska flygplatserna hamnade så illa till.
Jag har ju ofta flugit till och från Stansted och kan väl inte se så stort fel på den flygplatsen.

Däremot så kan jag hålla med om att RyanAir kan vara rätt jobbiga att ha att göra med, men vad ska man vänta sig för det priset?
En gång när jag skulle hem från London så hittade RyanAir inte någon pilot så flyget blev kraftigt försenat.
Vi stod där och tålmodigt väntade i en lång kö.
Jag hörde irriterade passagerare som muttrade om att kräva pengarna tillbaka!
Jag höll tyst med då jag plötsligt påminde mig att jag betalat 1 krona för min biljett.  :35:

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Batting:

Det enda jag reagerat på är väl alla som aka försöka blåsa en när man ska därifrån, och till hotellet.
En taxichaffis som ser en ensam turist verkar genast se sin chans, men det kanske inte flygplatsen kan göra så mycket åt.

 

Tycker det är rätt uppstyrt numera på Suvvan med taxiautomater och allt, men visst händer det att de ändå försöker åka på fastpris utan taxameter (till bkk) eller lägga på för mycket för en tripp till Pattaya. Dock en västanfläkt jämfört med andra flygplatser i närområdet  tex Kina och Vietnam som jag reser på, där gäller det att vara med och vara påläst om man vill undvika att bli blåst

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig hört talas om Airhelp och det finns väl minst ett dussin undersökningar angående flygplatser och flygbolag som väger tyngre än denna, känns väldigt UK-centrerad om ni frågar mig.

 

Suvvan har sina problem, framförallt med immigration under högsäsong och för ett tag sedan också med mycket bussningar då en landningsbana låg nere. Det är inte någon av mina favoritflygplatser men den slår de allra flesta i Europa samt alla i Chindia och det räcker gott för mig. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Suvarnabhumi funkar bra för det mesta, och då har jag haft den som "hemmaflygplats" i snart 8 år, och flyger mycket...
Värre med Arlanda. Höll på att få psykbryt senast både på in- och utresan.

Har aldrig haft några problem på Arlanda...mycket bra och lagom stor tycker jag....och den enda "storflygplats" vi har i Sverige.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:


Har aldrig haft några problem på Arlanda...mycket bra och lagom stor tycker jag....och den enda "storflygplats" vi har i Sverige.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Passkontrollerna både vid ankomst och avgång var otroligt dåligt hanterade sist.  Vid ankomst höll folk på att trilla över varandra vid rulltrappans slut, eftersom det var för mycket folk i kö till passkontrollen. Så får det liksom inte vara. Jag antar/hoppas att det inte hör till vanligheterna, men oavsett lär man väl ha en beredskap för om det anländer mer plan än beräknat samtidigt till F-piren. Hur hantera köer skulle Arlanda behöva lära sig av tex Hong Kong, eller varför inte Suvarnbabuhmi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat Suvvan, Hong Kong och Seoul/Incheon senaste veckorna.Suvvan förlorar på alla tänkbara punkter på knockout... ta bara utrymmet vid gaterna som exempel... trångt som fasen på Suvvan medans dom 2 andra är rena himmelriket i jämförelse.

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, L64 said:

Har testat Suvvan, Hong Kong och Seoul/Incheon senaste veckorna.Suvvan förlorar på alla tänkbara punkter på knockout... ta bara utrymmet vid gaterna som exempel... trångt som fasen på Suvvan medans dom 2 andra är rena himmelriket i jämförelse.

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
 

 

HK och Incheon håller jag som 2:a och 3:a i världen (efter Changi) och därefter kommer en hel hög med japanska och andra asiatiska flygplatser och tveklöst så är inte Suvvan någon av de bättre. Jämfört med Europa och de flygplatser jag oftast frekventerar, i Kina och Indien, står den sig dock väl.

 

Att den skulle vara en av världens tio sämsta flygplatser kan bara någon som inte besökt mer än max 15 flygplatser påstå; jag kan nämna 25 flygplatser i Kina som är sämre....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

 
HK och Incheon håller jag som 2:a och 3:a i världen (efter Changi) och därefter kommer en hel hög med japanska och andra asiatiska flygplatser och tveklöst så är inte Suvvan någon av de bättre. Jämfört med Europa och de flygplatser jag oftast frekventerar, i Kina och Indien, står den sig dock väl.
 
Att den skulle vara en av världens tio sämsta flygplatser kan bara någon som inte besökt mer än max 15 flygplatser påstå; jag kan nämna 25 flygplatser i Kina som är sämre....


Ja dessa listor blir man aldrig klok på... bland dom 10 sämsta i världen var väl lite överdrivet... kan inte vara stort underlag som detta är uträknat på.

Changi är ju en mycket trevlig flygplats och jag gillar bla swimmingpoolen [emoji474] [emoji482]

Ska konsumenttesta Changi om några dagar och jag tror det kommer funka bra.

Bättre än immi på Ninoy Aquino T1 i förmiddags.. [emoji222]

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-06-17 at 15:07, skrev spooncreek:

 

Passkontrollerna både vid ankomst och avgång var otroligt dåligt hanterade sist.  Vid ankomst höll folk på att trilla över varandra vid rulltrappans slut, eftersom det var för mycket folk i kö till passkontrollen. Så får det liksom inte vara. Jag antar/hoppas att det inte hör till vanligheterna, men oavsett lär man väl ha en beredskap för om det anländer mer plan än beräknat samtidigt till F-piren. Hur hantera köer skulle Arlanda behöva lära sig av tex Hong Kong, eller varför inte Suvarnbabuhmi.

Håller med! Arlanda har en fruktansvärd underdimensionerad passkontroll vid ankomst. Något bättre vid avgång, men mest för att man har översikt över hur lång kön är. Kommer man lite sent och det är lång kö tycker man att det skulle kunna gå lite fortare. Två bås till skulle lösa problemen vid ankomst, en röntgen till skulle sitta bra vid avgång.

 

Tycker faktiskt att Suvan blivit bättre sista tiden när det gäller passkontrollerna. Det kan visserligen bero på att jag kanske haft tur och varit där när det varit lite mindre köer. Det som är sämst på Suvan är alla dessa långa vandringar till gaten. När du kommit ut i katakomberna skulle jag vilja ha lite bättre ställen att få sig en öl om man åker på lång väntan till avgång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sämsta med suvvan är givetvis köerna vid immigration, både ut och in i Thailand, sen är ju som någon påpekat gaterna alldeles för små för antalet passagerare finns ju knappt sittplats till 30% av passagerarna.

 

De skulle behöva besöka Changi för att se hur man driver en flygplats effektivt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har stått länge i kö vid immigration i Thailand och USA men när jag kom med damen till Arlanda i maj så slogs alla rekord. Mycket otrevlig personal och många ensamma tjejer blev inte insläppta även fast de hade visa utan fick gå och sätta sig på en lång bänk och vänta på vidare kontroll.

Sen det här med taxiblåsningar harman ju hört folk/turister som fått betala mer än tiodubbla av normaltaxan in till Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja allt har sin tid beror väl på hur stressad man är som person har aldrig haft några problem med Suw även om det kan bli köer Cha Cha!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Jag har stått länge i kö vid immigration i Thailand och USA men när jag kom med damen till Arlanda i maj så slogs alla rekord. Mycket otrevlig personal och många ensamma tjejer blev inte insläppta även fast de hade visa utan fick gå och sätta sig på en lång bänk och vänta på vidare kontroll.

Sen det här med taxiblåsningar harman ju hört folk/turister som fått betala mer än tiodubbla av normaltaxan in till Stockholm

 

Taxi från Arlanda till Stockholm har ett maxpris på 675:- beroende på vilket taxibolag man väljer (bolag som tar mer kommer inte in i de avspärrade zonerna för taxibilar). Det är vid taxi till Arlanda man kan få betala fantasisummor.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Taxi från Arlanda till Stockholm har ett maxpris på 675:- beroende på vilket taxibolag man väljer (bolag som tar mer kommer inte in i de avspärrade zonerna för taxibilar). Det är vid taxi till Arlanda man kan få betala fantasisummor.
 
// mrco

Rekommenderar Flygbussarnas nya koncept Door to gate. www.doortogate.se
Samåkning i minibuss i Stockholmsområdet. Vi har testat dom både till och från Arlanda och det funkar klockrent. För första person kostar det runt 280 kr, beroende på vilket område, och sedan 50 för varje tillkommande. Är man två sparar man en hel del mot taxi men för en familj är det ungefär lika.

Skickat från min E5603 via Tapatalk

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...