Jump to content
IGNORERAD

Mord i Phon Thong Roi ET?


kimmen81

Recommended Posts

Hejsan,

Hade giftemål i tjejens hemby utanför Phon Thong nordöst om Roi Et den 19e denna månad.  Vi hade även hyrt in något lokalt känt band.

Nu får vi höra att det skett ett mord i samband med vårat bröllopp och konsert?  men inte ett ljud eller fråga till oss eller familjen? trots att tillstallning holls hemma pa "garden"

Vi bor ju i Rayong och for tillbaka hit dagen efter.

Någon som bor där uppe och har hört något?

Det var tydligen 3 killar som våltagit och mördat en tjej som hittades bakom en skola 3 dagar senare dvs runt den 22-23e?   en var gripen och har erkänt redan vad ryktet nått mig?

Lite trist då det inte är var dag man gifter sig och ställer till med fest  :heat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej kimmen81

Först grattis till brölloppet.

Och sedan till det tråkiga, det har tyvär blivit vanligare med våld bland ungdomar även i Isaan.

Som jag har skrivit om några gånger så blir det ibland problem vid större tillställningar, speciellt med populära band på scenen.

Det brukar även locka folk ifrån omgivande byar och risk för våld ökar då.

Tyvär har det också blivit vanligare med våldtäkter, när vi åker på molam i andra byar får vi män alltid vakta dom unga tjejerna ifrån byn, och se till att dom får vara i fred och kommer hem helskinnade.

Och det gör jag gärna, men det här är en oroväckande utveckling främst bland dom unga.

Många väljer numer att hyra in en ambulerande biograf eller traditionell dockteater eller dom ursprungliga traditionella molam grupperna som främst lockar barn och äldre, detta just för att vara säkra på att slippa våld.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Jo, hörde det även runt udon. Vi blev avrådda att besöka vissa tillställningar pga risken med bråk. Fylla gör folk galna. Både i Sverige o Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej DrRambone

Ja det är tydligen samma problem i hela landet och värst ska det vara i dom större städerna.

Mycket tråkigt eftersom dom där tillställningarna är väldigt roliga annars.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Vi var på en "vanlig" by fest i våran by, hela familjen var med och det var unga som äldre, allt fortlöpte perfekt och vi dansade med massor av 1000 piper :yes: , helt plötsligt så bröt helvetet ut..ett sådant gäng slagsmål har jag aldrig sett eller upplevt och där stod jag mitt i mobben, min tjej och hennes syster slet bokstavligen iväg mig därifrån...shit va rädd man blev..det var sönder slagna flaskor och wokpannor he he, det var som IL säger att det kom ungdomar från grannbyn som ville göra upp :aggressive: .

Och detta var utanför Udon thani.Finns inte detta i södra delen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej gnagarn1891

Låter inte roligt, men det var tur i oturen att  inte pistoler eller yxor kom fram.

Vid några tillfällen har det hänt när jag har varit med, och man slog hål i huvudet på varandra med yxor, ren tur att ingen dog.

Polisen brukar numera göra en del av männen i vår by till "vicesheriffer", och både dom och polisen tar med bössorna när dom går vakt på tillställningarna.

Men trots det blir det ofta bråk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Ja det är ju lite nervöst nu när vi ska fira sonkan i byn, känner många ungdomar genom tjejens bror, vi brukar sticka iväg och dricka bira hos någons kompis, och dom säger att det är dom som är bäst och många vill komma och ta "titeln" som bästa by gäng.

Låter lite som Solna på 70-talet när vi slogs med när gårdarna :taunt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,

Jo, vi visste detta och hade hyrt in special "bodygards" fran BKK som standigt gick med oss (med pumphagel hehe)  aven polis och militar var pa plats, visst utbrot det slagsmal pade 1 och 3 ganger men maste saga att militaren var ratt sa "hardhanta" sa det var over pa nagra sekunder. Tyvarr hjalpte ju inte detta mer an att sakra varan "festplats" och tyvarr vart det ju en tragisk tillstallning pga av dessa efterfoljande incidenter.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej  kimmen81

Ja det var ju tur att ni hade ordnat med vakter på området, och visst är det tragiskt att något så allvarligt inträffade.

Men ni kan ju inte göra något åt det, hoppas bara dom skyldiga åker in.

Denna vintern när vi var i Isaan blev en av våra sopåkare i tjugoårsåldern skjuten och dog på en molam tillställning i en av grannbyarna, en annan pojk sköts i huvudet men dog inte, han kommer att bli handikappad resten av livet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Låter lite som Solna på 70-talet när vi slogs med när gårdarna :taunt:

Men da ar du ju van att antingen fa smisk eller springa sa det borde inte bli nagra problem  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan,

Hade giftemål i tjejens hemby utanför Phon Thong nordöst om Roi Et den 19e denna månad.  Vi hade även hyrt in något lokalt känt band.

Nu får vi höra att det skett ett mord i samband med vårat bröllopp och konsert?  men inte ett ljud eller fråga till oss eller familjen? trots att tillstallning holls hemma pa "garden"

Vi bor ju i Rayong och for tillbaka hit dagen efter.

Någon som bor där uppe och har hört något?

Det var tydligen 3 killar som våltagit och mördat en tjej som hittades bakom en skola 3 dagar senare dvs runt den 22-23e?   en var gripen och har erkänt redan vad ryktet nått mig?

Lite trist då det inte är var dag man gifter sig och ställer till med fest  :heat:

Hej. Min fru kommer oxå ifrån Phon Thong. Jag ska kolla vad hur skvallret går i min bekanskapskrets. Rykten far runt och överdrivs ofta.

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag gifte mig den 4/3 strax söder om RoiEt (Atsamat) där var det iallfall lungt å skönt under vårat brölopp !

Det ända som var lite obehaligt var att det gick ryckten om att sinsoden var på 3 millar (Viket inte stämmde) så det var stora kniven som låg brevid sängen dom 3 följande nätterna.

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...