Jump to content
IGNORERAD

Budget för Longstayers?


samet

Recommended Posts

Har ni några tips på var och hur man kan bo som longstayer då? Var är det bäst och billigast att bo, och hur? Hyra lägenhet/hus eller köpa? Hur får man mest för pengarna, hur gör ni? Har ni sålt av allt hemma i Sverige, eller har ni dubbla boenden?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Parasollkillen

    4

  • lillamannen

    4

  • Atom

    4

  • Knasen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Batting:

Har ni några tips på var och hur man kan bo som longstayer då? Var är det bäst och billigast att bo, och hur? Hyra lägenhet/hus eller köpa? Hur får man mest för pengarna, hur gör ni? Har ni sålt av allt hemma i Sverige, eller har ni dubbla boenden?

 

Bäst är väl att bo där man vill bo, inte där det är billigast och dessa alternativ går sällan hand i hand.

Det är inte lätt för en annan att säga vad som är bäst för dig, där du trivs bäst skulle jag tro.

Hur man får mest för pengarna? Ja välj sällskap som inte blir en börda utan en tillgång kanske vore ett bra råd på vägen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Batting:

Har ni några tips på var och hur man kan bo som longstayer då? Var är det bäst och billigast att bo, och hur? Hyra lägenhet/hus eller köpa? Hur får man mest för pengarna, hur gör ni? Har ni sålt av allt hemma i Sverige, eller har ni dubbla boenden?

 

Kan nog hjälpa dig med att hyra ett hus i farangstil i Sri Songkhram för 2-3000 Baht i månaden, har väl 3-4 flyttlådor kvar i Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 30k skulle jag tro i byn. Maten är mestadels gratis då frugan driver ett fik så det täcker för familjens dagliga behov. Ingen hyra,el runt 7,000baht för hus och restaurang.

Är bara där själv 2månader men nått sånt blir det fast totalt blir det mkt mer då vi håller på och bygger till shopen men det blir väl klart nån gång också till slut :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag för över 40k i månaden till levnadsomkostnader. Räcker bra för det mesta.

Hyra var sjätte månad 66000 tillkommer. Damen och jag delar på boendekostnaden. Jag betalar hyran, 11000, hon betalar el, 3-400. 

Allt detta i Baht.

Tillkommer försäkring, 20:-/dag

Flyg 1-årsbiljet 8500:-

Fasta kostnader i Sverige 2500-3000:-/månad

Bor ca 8-9 månader i Thailand, resten i Sverige.

Hyran i Thailand och fasta kostnaden för huset i Sverige rullar på oavsett var jag befinner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...