Jump to content
IGNORERAD

Vad händer med Dongtan Beach


HaSib HaSib

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev HaSib HaSib:

Jag skulle gärna flugit business men (vågar knappt erkänna)  jag har ingen försäkring

 

Nä, förstått det. Är ingen läkare men att sitta med foten/benet nere i eco, är verkligen inte att rekommendera, kanske nån med mer adekvat utbildning kan uttala sig?  Den bör verkligen vara högt upp, nu talar vi många timmar...

 

Lätt att säga men tycker du inte att din fot/hälsa kan vara värt några tusenlappar, för att inte tala om den bekvämlighet, och underlättande av immigration, mm som det kan innebära. Jag fick åka rullstol från den sekund jag anlände flygplatsen, det lär ju gälla för dig också. Skulle starkt rekommendera att du försöker låna de pengarna, de kommer du inte ångra anser jag.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • HaSib HaSib

    13

  • Bibben

    3

  • Tommy

    2

  • Esspe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Tack för omtanken :-) 

Jag skulle gärna flugit business men (vågar knappt erkänna)  jag har ingen försäkring  😿

Så är det när snålheten bedrar visheten. Jag kommer dock att teckna en försäkring innan jag åker tillbaka när benet är ok.

Detta får bli lärdomspengar.

Ha det gott /Peo

Om du nu inte vill/kan investera i biz så borde dom iaf kunna placera dig längst fram i någon avdelning vid fönstret och då kan du ev stalla upp benet lite. Vet ju inte med vem du flyger men jag hade en stukning för ett par resor sedan och Thai fixade till en bra plats. Dom ville även placera mig i rullstol vid incheckning men jag tackade nej. Du borde nog ta det erbjudandet, kanske redan går att boka vid internetincheckning.

 

Har en kompis som också var utan försäkring när han bröt benet. Komplicerad operation i Pattaya som kostade skjortan. Tror det gick på 1-200.000 SEK och där försvann en del pensions sparpengar. En olycksfallsförsäkring är starkt att rekommendera.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Tack för omtanken :-) 

Jag skulle gärna flugit business men (vågar knappt erkänna)  jag har ingen försäkring  😿

Så är det när snålheten bedrar visheten. Jag kommer dock att teckna en försäkring innan jag åker tillbaka när benet är ok.

Detta får bli lärdomspengar.

Ha det gott /Peo

Fråga om det finns någon ledig plats i business när du checkar in. Det är ju inte omöjligt att bli uppgraderad gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det går bra för dig och det inte blir några framtida men.

Vi andra får se det som en sedelärande historia och att vi inte åker till Thailand (och även andra ställen) utan en försäkring.

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Peo, du är inte ensam om att ha varit utan fullständigt försäkringsskydd i Thailand, det har jag också.

Bara korta perioder mellan olika jobb och arbetsgivare, men jag klarade mej, man får tacka sin lyckliga stjärna!

 

Men en olycksfallsförsäkring brukar inte kosta skjortan...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Om du nu inte vill/kan investera i biz så borde dom iaf kunna placera dig längst fram i någon avdelning vid fönstret och då kan du ev stalla upp benet lite. Vet ju inte med vem du flyger men jag hade en stukning för ett par resor sedan och Thai fixade till en bra plats. Dom ville även placera mig i rullstol vid incheckning men jag tackade nej. Du borde nog ta det erbjudandet, kanske redan går att boka vid internetincheckning.

 

Har en kompis som också var utan försäkring när han bröt benet. Komplicerad operation i Pattaya som kostade skjortan. Tror det gick på 1-200.000 SEK och där försvann en del pensions sparpengar. En olycksfallsförsäkring är starkt att rekommendera.

Läkaren har skrivit ett medical certificate till incheckningen där det står att jag är i behov av bra benutrymme och stöd för benet. Förhoppningsvis fixar de något med acceptabel plats för benet och har jag tur så får jag hjälp med rullstol  också. Att jag skulle ha sådan tur att de uppgraderar mig till business klass skulle jag aldrig ens våga hoppas på. Just nu hoppar jag runt som en kratta och svetten lackar ymnigt och försöker packa det mest nödvändiga såsom Xbox och andra visentligheter så man får tiden att gå när man är tillbaka i Malmö. En halvmatta blir en av mina första investeringar när jag är tillbaka i fiskebyn och innan jag lämnar Sverige så ska i alla fall en olycksfallsförsäkring vara på plats. 

Överlever jag denna resan så återkommer jag med hur det har gått med allting. 

Cheers /Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen framme på akuten i Malmö och väntar på operation  :-)
IMG_1407.thumb.JPG.e18dbf62c30797db79bfbe8c6a180117.JPG

Lycka till Peo

Hälsningar Peo lito


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HaSib HaSib:

Äntligen framme på akuten i Malmö och väntar på operation  :-)

IMG_1407.JPG

Då hamnar du nog hos hustrun som jobbar på kirurgen i Malmö.  Vi får hoppas du snart är på benen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Äntligen gav läkaren klartecken efter operationen av mitt brutna ben att åka tillbaka till Thailand. Det tog inte många minuter efter det glädjande beskedet innan jag bokat en enkel biljett BKK (att jag sen höll på att missa anslutningsflyget i Moskva är en annan historia). 

Jag vill passa på att tacka alla er som övertygade mig att åka till Sverige för operation, har hört i efterhand vilka komplikationer det kan bli om ett benbrott läker fel. Även om resan till Köpenhamn var en ren mardröm, smärtsam operation samt 2 månaders rehabilitering i höstrusket i Sverige så var det absolut värt det.

Nu är jag hur som helst äntligen tillbaka till fiskebyn och värmen och lämnar det svenska höstrusket -vintervädret, feminister, #metoo och andra tråkigheter bakom mig.

Var nere och knäppte några bilder på Dongtan och kompletterar Thaiolas bildsvit med lite fler bilder för intresserade. Låter er själv avgöra om denna renovering blir till det bättre eller sämre. Det man kan konstatera är att man kapat 7 meter av stranden för detta vägbygge (2 meter bredare väg, 5 meter bred strandpromenad).

Cheers /Peo

 

På denna bild ser man övergången från den gamla strandpromenaden till den nya vägen.

IMG_1481.thumb.JPG.cdc6abb7a6dbcc6fe6755f74879f2c06.JPG

IMG_1482.thumb.JPG.50456767c7373c439c99308dc475f5ed.JPGIMG_1483.thumb.JPG.c93703fb5bef10c37e15e1a9acaf47ae.JPGIMG_1484.thumb.JPG.ddbb8d5b2682eecfb9c55c50f38274a9.JPGIMG_1485.thumb.JPG.cf2f1c8c7c095df3109d34b200b0bed4.JPGIMG_1486.thumb.JPG.9ee87cdcbf04e6d050ba06a0b4c1d2b5.JPGIMG_1487.thumb.JPG.5196680ae9e286bca151de7d4a33d958.JPGIMG_1488.thumb.JPG.765db199b3c72e809e6e861f8548f061.JPG

 

Solnedgång från mitt condo med Koh Larn i bakgrunden. Lite ljusterapi för er som är kvar i vintermörkret i gamla Svedala.

IMG_1490.thumb.JPG.5faf09b95bbc078c729a79ec9f2e77e7.JPG

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...