Jump to content
IGNORERAD

Bankomatkort Bangkok Bank


koratbengt

Recommended Posts

koratbengt

Hej, är det någon som vet om dom gamla bankomatkorten Bualuang Carden utan chip och utan utgångsdatum fungerar i bankomaterna på Bangkok Bang i dag? Kortet har legat minst 10 år men det finns pengar på kontot.Finns det nån på forat som använder dessa utagskort?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev koratbengt:

Hej, är det någon som vet om dom gamla bankomatkorten Bualuang Carden utan chip och utan utgångsdatum fungerar i bankomaterna på Bangkok Bang i dag? Kortet har legat minst 10 år men det finns pengar på kontot.Finns det nån på forat som använder dessa utagskort?

 

Så gammalt är det med stor säkerhet dött. Utan att veta exakt så är det 5år på dem.

Varit det på alla mina. Får mitt nya kort imorgon och 5 nya fräscha år :big_smile:

Men bara gå in på kontoret och skaffa ett nytt.

 

BankkokBank har byt kortleverantör, inte samma som förr. Så finns nog inte någon som använder dem längre.

Är kortet så gammalt så har du ju även byt pass, då måste du till det kontoret där du öppnade kontot.

Först en blankett om att du bytt pass, sedan en om ett nytt kort.

 

Uttagskort kan du få direkt. Visakort för att kunna göra internetbetalning osv. behöver beställas, tar en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt
2 minuter sedan, skrev samet:

 

Så gammalt är det med stor säkerhet dött. Utan att veta exakt så är det 5år på dem.

Varit det på alla mina. Får mitt nya kort imorgon och 5 nya fräscha år :big_smile:

Men bara gå in på kontoret och skaffa ett nytt.

 

BankkokBank har byt kortleverantör, inte samma som förr. Så finns nog inte någon som använder dem längre.

Är kortet så gammalt så har du ju även byt pass, då måste du till det kontoret där du öppnade kontot.

Först en blankett om att du bytt pass, sedan en om ett nytt kort.

 

Uttagskort kan du få direkt. Visakort för att kunna göra internetbetalning osv. behöver beställas, tar en vecka.

Tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Bank har (i alla fall hade 2015) två typer av bankkort, ett man kunde få på dan som bara gällde i Thailand och ett som tog ca en vecka som gällde internationellt.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett betalkort på Bangkok Bank som säkert är mer än 10 år. Bara magnetremsa. 

Funkar. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankerna generellt är lite bökiga. Styvsonen har haft ett konto med ca 45000 bath. Vilket min kärlek och familj satt in pö om pö under åren. Han behöver aldrig ta ut eller använda kontot. Vilket föranlede att han fick ett brev om att omg ta ut dessa och avsluta kontot. Annars skulle banken avsluta och behålla.
Hört flera som varslat om detta. Är det så att bankerna med ett ej aktivt konto under flera år inte tjänar pengar. Eller oroliga att säkra dessa?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Bankerna generellt är lite bökiga. Styvsonen har haft ett konto med ca 45000 bath. Vilket min kärlek och familj satt in pö om pö under åren. Han behöver aldrig ta ut eller använda kontot. Vilket föranlede att han fick ett brev om att omg ta ut dessa och avsluta kontot. Annars skulle banken avsluta och behålla.
Hört flera som varslat om detta. Är det så att bankerna med ett ej aktivt konto under flera år inte tjänar pengar. Eller oroliga att säkra dessa?

Tapatalkat
 

 

 

Be dom göra om kontot så du får internetbank det gjorde jag för 6år sen och har aldrig haft det där problemet efter det.

Jag hade inte rört mitt konto på 10år och det var också fruset som dom sa, pengarna fanns behövde bara skapa nytt konto.

Då fördes pengarna över till det nya och det tog max 15min så var allt klart.

Jag har SCB och använder https://www.scbeasy.com både i mobilen och datorn.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
 
Be dom göra om kontot så du får internetbank det gjorde jag för 6år sen och har aldrig haft det där problemet efter det.
Jag hade inte rört mitt konto på 10år och det var också fruset som dom sa, pengarna fanns behövde bara skapa nytt konto.
Då fördes pengarna över till det nya och det tog max 15min så var allt klart.
Jag har SCB och använder https://www.scbeasy.com både i mobilen och datorn.
 
//Broskan

Tack Broskan!
Nu byter vi bank.


Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

koratbengt
16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Funkar ungefär samma i Thailand som i Sverige med inaktiva konton

 

Banken avslutar dom efter 10 år

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ror-du-inte-sparkontot-pa-tio-ar-da-kan-banken-avsluta-det

Kontot är inte avslutat och är över 10 år, allt finns på kontot.Frågan var om man kan använda gamla bankomatkort med magnetremsa utan utgångstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
10 minuter sedan, skrev koratbengt:

Kontot är inte avslutat och är över 10 år, allt finns på kontot.Frågan var om man kan använda gamla bankomatkort med magnetremsa utan utgångstid.

 

Alla thailändska banker måste byta ut alla gamla kort till nya med chip senast 2019 tror jag det är så alla gamla kort med bara magnetremsa blir snart ogiltiga

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...