Jump to content
IGNORERAD

Thailändskans uppfattning om Sverige


Batting

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev audirs2:


Och vem delar ut denna intelligensen då?emoji4.png

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

 

En individs intelligens, liksom de flesta personliga egenskaper, bestäms utifrån en kombination av arv och miljö.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    13

  • frogfish

    8

  • Batting

    6

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

exfru HajKaj kom till Sverige 24 / 12 år 2002. Det var -16 grader utanför Arlanda. Hon kom stolt dragande på sin väska genom tullfiltret och lös som en sol. I sina nyinköpta "vinterkläder" ( långärmad tröja modell sensommar och lite tjockare jeans) tyckte hon inte att det var så kallt som jag hävdat tidigare ( när vi var inne i den stora frysen på Hilton hotell)

 

Jag smålog lite och bad henne att gå ut igenom svängdörrarna och ställa sig vid taxibilarna i 5 minuter och vänta på mig....

 

Det tog ca 30 sekunder innan hon var inne i terminalen igen -"it is toooooo coooold, i wanna go home" var allt hon kunde få ur sig...

 

Som tur var hade jag fåt tag i en skoteroverall i hennes storlek och den hade jag med mig.

 

Senare vart det mellandags shopping för nya Vinterkläder.

 

Numera bor hon permanent i Sverige och gillar både sommar och vinter samt klagar på att det är för varmt i Thailand....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Dream World 2003

5932631ed4907_SnfalliBangkok.thumb.jpg.58ae05008a546d14687bd21db01701ee.jpg

Sverige 2004

5932633bb7085_Vinter047.thumb.jpg.a076420ff3308ec1f452985000442b41.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
32 minuter sedan, skrev HajKaj:

exfru HajKaj kom till Sverige 24 / 12 år 2002. Det var -16 grader utanför Arlanda. Hon kom stolt dragande på sin väska genom tullfiltret och lös som en sol. I sina nyinköpta "vinterkläder" ( långärmad tröja modell sensommar och lite tjockare jeans) tyckte hon inte att det var så kallt som jag hävdat tidigare ( när vi var inne i den stora frysen på Hilton hotell)

 

Jag smålog lite och bad henne att gå ut igenom svängdörrarna och ställa sig vid taxibilarna i 5 minuter och vänta på mig....

 

Det tog ca 30 sekunder innan hon var inne i terminalen igen -"it is toooooo coooold, i wanna go home" var allt hon kunde få ur sig...

 

Som tur var hade jag fåt tag i en skoteroverall i hennes storlek och den hade jag med mig.

 

Senare vart det mellandags shopping för nya Vinterkläder.

 

Numera bor hon permanent i Sverige och gillar både sommar och vinter samt klagar på att det är för varmt i Thailand....

 

Ungefär samma historia när min sambo kom hit. Början på februari, 10 minus och svår snöstorm, det varnades för att ge sig ut och köra bil

 

Vi körde från Arlanda till Rimbo där hennes syster bor och vi var enda bilen ute och vägen syntes inte ens så man fick köra mellan snöröjningsstolparna och ploga sig fram

 

Numera älskar hon vintern och klagar på värmen på sommaren

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Boa52:

Du fattar alldrig så mycket men vara in och skriva skit på varenda tråd det kan du

 

IMG_3074.thumb.PNG.dfd850105d1310f6e1156d2674eacabe.PNG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev evert 1:

Ni besserwissrar gå till er själva, innan ni klankar ner på thaitjejers geografikunskaper eller andra data om ett främmande land som Schweiz eller Sverige, vilket många blandar ihop.

Vad vet ni om Laos - hur stort är landet, befolkningsmängd?

Vad vet ni om Ohio

Vad vet eller kan ni om Georgia

Stater i USA med folkmängd som ÖVERSKRIDER Sveriges.

Ni som är så upplysta berätta nu vad ni vet - utan att söka på Wikipedia.

Ni som är så välunderrättade om HELA världen.

Måste själv erkänna att det inte är mycket jag varken vet eller kan om Thailand trots otaliga besök

Kan dock läsa karta och kommer dit jag vill vilket många thailändare har svårt för utan att fråga ett otal gånger.:big_smile:

Jag borde ha förstått att det skulle komma någon sådan där överdriven reaktion.
Mina Thailändska vänner skrattar ofta åt mitt sätt att vara, reagera över frågor jag ställer o.s.v.
Detta tar inte jag som någon slags skymf. Jag tycker det är roligt med kulturkrockar, och ibland ganska gulligt.
När någon säger sig älska Svensk vinter när de egentligen själva bara upplevt en "Kyla" på +13° är givetvis kul.

Din reaktion tyder ju på någon som verkligen inte "gillar olika".
Kanske en SverigeDemokratisk DramaQueen som anser sig befinna sig bland utlänningar när han är i t.ex. Thailand?
Någon som absolut inte gillar kulturkrockar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en kompis som gifte sig med en tjej från Filippinerna.
En nyårsafton hade hon fått besök från hemlandet.
Det var en sådant där riktigt kallt nyår.
Nu kommer jag inte ihåg riktigt men det var ned mot -25°, och vi skulle gå fram till torget och titta på fyrverkerierna.

De där unga filippinska tjejerna ville se fräscha ut på nyår och klädde sig i tunna sexiga kläder.
Vi förklarade för dem att det inte gick att gå ut så där!
Men ni vet hur envisa tjejer kan vara, speciellt när det kommer till utseende och mode.
-"But you do not understand, you can die!", försökte vi.

Ingen förklaring hjälpte. Det enda som till slut hjälpte var att vi sittstrejkade.
Vi satte oss ner i vardagsrummet och vägrade gå ut om de inte klädde om.

Om man aldrig upplevt riktig kyla så kan man inte förstå vad det handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare köpte frun denna tidning två ggr. i månaden. Full med reportage från hela världen. Skriver om olika världskrig,presidenter, och kungar,inngående reportage om olika länder,sport m.m T.o.m ett par sidor om sex i allmänhet.

Har haft flera reportage om Sverige bl.a

tidning.jpg.b3a9b93b353a9a9295cf98ec4c145816.jpg

 

Jag har nog en knepig fru. Vi har pratat om att åka till Svedala igen. Var minst 10 år sedan vi var där tillsammans.

Hon har bara ETT krav. Vi måste åka under vintern. Varför frågar jag ju. Svaret är enkelt och logiskt. Sommar har vi i Thailand året runt.  Hon älskar snön och kylan.

Här på Liseberg i minus 26 grader. Hemma i Borås i kylan. Badkaret någon timme efter kylan satt alltid fint.

liseberg.thumb.jpg.2dbc7b9051e951b98f37f0fb6fda54d7.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gumman min har satt på fläkten ett par kvällar  trots att det inte är varmt än i Sverige?

Jag tycker ljudet är irriterande på dessa golvmodeller och räcker att man har på dessa i Thailand när det är varmt på riktigt.

Där har vi flera stycken men på natten sover vi med tyst AC.

Gumman vill ha fläkt också men nix.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Galten:

Gumman min har satt på fläkten ett par kvällar  trots att det inte är varmt än i Sverige?

Jag tycker ljudet är irriterande på dessa golvmodeller och räcker att man har på dessa i Thailand när det är varmt på riktigt.

Där har vi flera stycken men på natten sover vi med tyst AC.

Gumman vill ha fläkt också men nix.

He, he lite kul det där  :D
Mina vänner i Thailand vill visa sig gästvänliga och behandlar mig alltid mycket vördnadsfullt.
Sist jag var där så drabbades jag tråkigt nog av influensa.
Jag fick den förmodligen på planet från Sverige.
Mina vänner hade gjort upp lite dagsprogram där vi skulle besöka olika platser så jag kämpade på.

Har man rest till andra sidan jorden så vill man inte ligga på hotellrummet.
De placerade mig alltid i bilens främre passagerarsäte och sedan riktade de alla bilens fläktmunstycken mot mig.
Fläkten stod alltid på full effekt och det kändes som om snoret blåstes ut över mina kinder.
Det är ju jobbigt att vara förkyld i värme, men jag vet inte om det är så mycket bättre i full storm.

På restaurangerna blåser bordsdukarna av borden. Har de bara ett läge på de där fläktarna?
Jag vet ju att de menar mycket väl, men tycker de verkligen själva att det är skönt att sitta i stark blåst?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

He, he lite kul det där  :D
Mina vänner i Thailand vill visa sig gästvänliga och behandlar mig alltid mycket vördnadsfullt.
Sist jag var där så drabbades jag tråkigt nog av influensa.
Jag fick den förmodligen på planet från Sverige.
Mina vänner hade gjort upp lite dagsprogram där vi skulle besöka olika platser så jag kämpade på.

Har man rest till andra sidan jorden så vill man inte ligga på hotellrummet.
De placerade mig alltid i bilens främre passagerarsäte och sedan riktade de alla bilens fläktmunstycken mot mig.
Fläkten stod alltid på full effekt och det kändes som om snoret blåstes ut över mina kinder.
Det är ju jobbigt att vara förkyld i värme, men jag vet inte om det är så mycket bättre i full storm.

På restaurangerna blåser bordsdukarna av borden. Har de bara ett läge på de där fläktarna?
Jag vet ju att de menar mycket väl, men tycker de verkligen själva att det är skönt att sitta i stark blåst?
 

Typiskt Thailändska fördomar.

Vi kan anpassa oss i värmen men det kanske går en månad första gången -84 i april över 40 gr var nästan knappt utanför hotellet första veckan.

Numera tar det ett par dagar.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Galten:

Typiskt Thailändska fördomar.

Vi kan anpassa oss i värmen men det kanske går en månad första gången -84 i april över 40 gr var nästan knappt utanför hotellet första veckan.

Numera tar det ett par dagar.

Ja sådär var det när jag åkte till Bangkok en gång i början av Maj.
Då upplevde jag värmen som klart plågsam, men samma temperatur ute på någon ö hade säkert inte varit så farlig.
Jag tror att jag i fortsättningen ska undvika Bangkok när dom har det som varmast.
Jag kunde ju inte gå ut på min balkong.
Jag hade blivit stekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
17 timmar sedan, skrev audirs2:


Och vem delar ut denna intelligensen då?emoji4.png

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

 

Somliga gav Gud hjärnor, de andra fick vinklar, streck och stjärnor.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...