Jump to content
IGNORERAD

Tax Free / Global Refund NetOnNet


Soengsang

Recommended Posts

Ska tydligen gå att handla "tax free2 på Netonnet, någon som provat?

Man får väl en form av check som man sen löser in på Arlanda, enl texten nedan.

Är ju en skaplig slant att spara.

Kravet är givetvis att man inte är boende i Sverige.

 

"Går det att handla Tax Free?

I våra lagershopar kan du handla Tax Free med Global Refund. För att handla Tax Free så betalar du fullt pris i butiken inklusive moms. Butikspersonalen skriver ut en Global Refund-cheque i samband med försäljningen. Inköpsbeloppet måste överstiga 200 kronor inkl. moms.

Vid utresa från EU ska Global Refund-chequen stämplas och den inköpta varan visas upp. Detta sker vid något av Global Refunds återbetalningskontor, t.ex, Arlanda Flygplats eller vid ett tullkontor. När chequen löses in på återbetalningskontor eller hos en agent sker kontant återbetalning."

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte provat, men lär gå lika fint som när man gör det utanför Sverige. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frason:

Inte provat, men lär gå lika fint som när man gör det utanför Sverige. :)

 

 

Jo, men netonnet är ju perfekt, de har ju bra utbud mot för de andra butiker man sett med det där "tax free" klistermärket i fönstret.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Jo, men netonnet är ju perfekt, de har ju bra utbud mot för de andra butiker man sett med det där "tax free" klistermärket i fönstret.

Japp, ofta bra priser också så det är ju kanon.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ska tydligen gå att handla "tax free2 på Netonnet, någon som provat?

Man får väl en form av check som man sen löser in på Arlanda, enl texten nedan.

Är ju en skaplig slant att spara.

Kravet är givetvis att man inte är boende i Sverige.

 

"Går det att handla Tax Free?

I våra lagershopar kan du handla Tax Free med Global Refund. För att handla Tax Free så betalar du fullt pris i butiken inklusive moms. Butikspersonalen skriver ut en Global Refund-cheque i samband med försäljningen. Inköpsbeloppet måste överstiga 200 kronor inkl. moms.

Vid utresa från EU ska Global Refund-chequen stämplas och den inköpta varan visas upp. Detta sker vid något av Global Refunds återbetalningskontor, t.ex, Arlanda Flygplats eller vid ett tullkontor. När chequen löses in på återbetalningskontor eller hos en agent sker kontant återbetalning."

 

En kille som du måste väl känna någon med ett företag så att det blir ännu billigare och du slipper vela med att föra ut varan och alla pappren. :big_smile:

Självklart uppmanar jag ingen till skattebrott... :waaaht:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

 

En kille som du måste väl känna någon med ett företag så att det blir ännu billigare och du slipper vela med att föra ut varan och alla pappren. :big_smile:

Självklart uppmanar jag ingen till skattebrott... :waaaht:

 

 

Den biten är inga problem, jag kan ta ut allt taxfree på båten helt lagligt, men det är omständigare, har liksom inte tid eller kan springa omkring o shoppa då man är i Sverge, ofta långt ifrån och utan fordon.

Smidigt att kunna handla på Netonnet, då man gör en mellanlandning i Sverige på några dagar och sen enkelt få tillbaka momsen på Arlanda då man reser ut.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Jag har beställt upp tv + dator från netonnet till Svalbard.

Vi får fylla i en blanket uppe hos sysselman som vi mailar in till netonnet efter att varan har anlänt, och då betalar de tillbaka momsen.

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej låter intressant. Tror ni att man kan utnyttja sin thaifru med dubbla medborgarskap för att genomföra en sådan transaktion? 

Biran 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev biran:

Hej låter intressant. Tror ni att man kan utnyttja sin thaifru med dubbla medborgarskap för att genomföra en sådan transaktion? 

Biran 

 

Har inget med medborgarskap att göra, utan var du är bosatt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Tallviking:

kunna få tillbaka delar av momsen

 

Helt riktigt, de behåller 1% av de 20 procenten man räknar bort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Den biten är inga problem, jag kan ta ut allt taxfree på båten helt lagligt, men det är omständigare, har liksom inte tid eller kan springa omkring o shoppa då man är i Sverge, ofta långt ifrån och utan fordon.

Smidigt att kunna handla på Netonnet, då man gör en mellanlandning i Sverige på några dagar och sen enkelt få tillbaka momsen på Arlanda då man reser ut.

 

 

 

4 timmar sedan, skrev biran:

Hej låter intressant. Tror ni att man kan utnyttja sin thaifru med dubbla medborgarskap för att genomföra en sådan transaktion? 

Biran 

Som sagt, är frugan skriven i Sverige funkar det dåligt, man får förresten bara tillbaka en del av momsen.

 

Vi har vid några tillfällen fått skatt tillbaka på Arlanda, inga problem alls, då var det frugans dotter och hennes faster som var på väg hem (de har varit här flera gånger), fast en del av varorna stannade i Sverige...

EN gång ville de se varan, men vad spelar det för roll, när det är innan incheckning och de har 0-koll på om varan lämnar Sverige?

Alla gångerna fick vi återbäringen insatt på ett svenskt konto, via kontokort.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tommy:

man får förresten bara tillbaka en del av momsen.

 

 

De räknar tydligenav 19% istället för 20, inte illa...blir ju några kr på tex en dyr telefon eller några "smarta klockor" är nämligen sugen på en SS G3 och frugan en äppelklocka(givetvis)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

De räknar tydligenav 19% istället för 20, inte illa...blir ju några kr på tex en dyr telefon eller några "smarta klockor" är nämligen sugen på en SS G3 och frugan en äppelklocka(givetvis)

Blir typ samma pris som att köpa direkt i Thailand?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frason:

Blir typ samma pris som att köpa direkt i Thailand?

Några 100kr billigare, sett att de kostar ca 12900bht(3342kr med 1kr=3.86bht) i Thailand, 3890 -19% 3150kr i Sverige, för Gear S3, knappt värt krånglet när man tänker efter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Några 100kr billigare, sett att de kostar ca 12900bht(3342kr med 1kr=3.86bht) i Thailand, 3890 -19% 3150kr i Sverige, för Gear S3, knappt värt krånglet när man tänker efter.

Nä precis, var lite så jag tänkte. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frason:

Nä precis, var lite så jag tänkte. :)

 

 

Fast räknar man tex på en iPhone 7plus 128 så slår det rätt mycket, några 1000kr, även på en SS S8 plus, där är en del att tjäna.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Fast räknar man tex på en iPhone 7plus 128 så slår det rätt mycket, några 1000kr, även på en SS S8 plus, där är en del att tjäna.

Ja, eller varför inte en Louis Vuitton-väska. ;)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

De räknar tydligenav 19% istället för 20, inte illa...blir ju några kr på tex en dyr telefon eller några "smarta klockor" är nämligen sugen på en SS G3 och frugan en äppelklocka(givetvis)

Eller en handväska från Taksins favoritbutik om han kommer till Stockholm...

https://www.google.se/maps/@59.3336853,18.0751451,3a,75y,248.03h,91.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh4iXa8eHSfqC34Zvo_OZcg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

 

På Birger Jarlsgatan 5...:waaaht:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frason:

Ja, eller varför inte en Louis Vuitton-väska. ;)

 

Been there, done that...

https://www.google.se/maps/@59.3336853,18.0751451,3a,75y,248.03h,91.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh4iXa8eHSfqC34Zvo_OZcg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...