Jump to content
IGNORERAD

Ringa från Norge till Thailand...


Bak-si-da

Recommended Posts

Undrar om någon här har koll vilken operatör e billigast att ringa från Norge till Thailand? Alltså från mobil till mobil.

Har just fått förfrågan om jag e intresserat att jobba några månader i Norge.

Hittills har jag ringt med Halebop kontantkort för C:a 90 öre/min. men använder jag detta i Norge så kostar samtalet 18kr/min.  :not_i:   Finns det nåt motsvarande billig kontantkort i norge?  :read:

Och till alla er som använder billiga telefonkort, Skype och dyligt:

Nej,jag har inte fast telefon.

Nej, tjejen har inte fast telefon.

Nej, tjejen har inte dator  :scratch_ones_head:

Så att det e bara gilla läget  :cray:

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Vad har du fått 18:- ifrån :read:

Enklast är väl att skaffa ett till halebop kort vidare koppla det till din tjej och då koster det från Norge 4,75 via Sverige 0,87 till Thailand = 5,62

:rtfm:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Vad har du fått 18:- ifrån :read:

Enklast är väl att skaffa ett till halebop kort till som du vidare koppla det till din tjej och då koster det från Norge 4,75 via Sverige 0,87 till Thailand = 5,62

:rtfm:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

TRAMS!!!

skaffa ett lebara simkort och du ringer för 0,80nok min  från mob till mob.

Dock så märke jag att de startat något nytt sist jag var i Norge(FÖRRA VECKAN)

och det heter lebara-world och skall vara ännu billigare, dock har jag inte kollat upp priserna själv men säljaren trodde på 0.60 till Thailand mob-mob.

Lätt att kolla upp för dem som bryr sig på www.lebara.no

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

TRAMS!!!

skaffa ett lebara simkort och du ringer för 0,80nok min  från mob till mob.

Dock så märke jag att de startat något nytt sist jag var i Norge(FÖRRA VECKAN)

och det heter lebara-world och skall vara ännu billigare, dock har jag inte kollat upp priserna själv men säljaren trodde på 0.60 till Thailand mob-mob.

Lätt att kolla upp för dem som bryr sig på www.lebara.no

kollade på hemsidan nu och såg till min fasa att de HÖJT priserna.

Fast: 0,79  Mobil: 1,19

skall kolla upp chess priser då det är det enda alternativet från mob=>mob mellan Norge o Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Letade som tusan på https://www.chess.no/ fast jag hittar inte priset på mob=>mob No=>Thai

Hittade priset. Lebara-Chess  Sama same...  Men inte så tokigt pris. Tackar för tipset  :wai:

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad har du fått 18:- ifrån :read:

Enklast är väl att skaffa ett till halebop kort vidare koppla det till din tjej och då koster det från Norge 4,75 via Sverige 0,87 till Thailand = 5,62

:rtfm:

Mvh.Plätt

Priset 18 kr/min. finns på Halebops hemsida.

Iden om att vidarekoppla har jag haft tidigare när jag försökte hitta ett sätt att slippa bära två mobiler med mig (Jobb och privat) men Halebop kontantkort stödjer inte vidarekoppling... :fool:   ...fast jag vet inte hur det e med en fast abbonemang

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest thaibörje

hej om du har pc så kan du ringa gratis via datorn ladda ner ett program som heter Voip discont goggla på nätet så hittar du det,, det kostar 10 euro för 120 free days och då ringer man gratis till Thailand

frugan använder det och det fungerar perfekt.. du kan även ringa till sverige fasta telefoner gratis !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest thaibörje

det kostar till mobil 0.22 euro och gratis till mobiler i Thailand samt fasta telefoner i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Priset 18 kr/min. finns på Halebops hemsida.

Iden om att vidarekoppla har jag haft tidigare när jag försökte hitta ett sätt att slippa bära två mobiler med mig (Jobb och privat) men Halebop kontantkort stödjer inte vidarekoppling... :fool:   ...fast jag vet inte hur det e med en fast abbonemang

Har själv halebop kopplar mitt nummer vidare till mitt Thai NR. min familj ringer mitt Halebop "gratis" och jag betalar mellan skilnaden, billigt  :good: 0,87 öre

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit oxå!!

Jag köpte precis ett Lebara kontantkort men damen i kassan sa att deras fax var sönder så hon kunde inte regga kortet men eftersom jag har ett norskt personnummer så sa hon att jag kunde regga mig via Lebaras hemsida!!

Men eftersom mitt norska personnummer inte är ett äkta norskt ( ??? ) så gick det inte, så vet inte hur jag gör nu, nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring servisnr till Lebara så fixar dom det!

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...