Jump to content
IGNORERAD

Ensam


morgant

Recommended Posts

Hej alla i lördags lämnade min thaitjej sen 5 år mig.

Hon lämnade vår 2åriga dotter här hos mig.

Jag känner mig lite nere och har de lite tungt och vill bara skriva av mig en aning.

Jag jobbar väldigt mycket nu vilket iofs gör det lite enklare, minder tid till att tycka synd om sig själv bara.

Får försöka se det positiva i att jag kommer att kunna vara mer i Thailand i vinter som det ser ut nu då.

HA de gott alla och hoppas att ni har de lite bättre än mi  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    3

  • svarten

    2

  • Magrood

    1

  • toajojje

    1

Mest aktiva i denna tråd

Guest jfk_68

Mycket trist att läsa. Sånt gör ont.

Men kom ihåg: Efter regn kommer solsken.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist... Riktigt trist.

Men du har ju iaf din dotter. Så du är ju inte ensam om att blivit lämnad.

Ta hand om varandra.

Och som föregående talare nämnde...

Quote

Men kom ihåg: Efter regn kommer solsken.

/jfk

/BeerChang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Usch . Låter inte roligt. Men du har ju din dotter . Mycket att kämpa vidare för.

Hoppas allt blir bra för er .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Morgrant!

Jag tycker också att det smärtar att läsa om din sorg. Du har förlorat din kärlek samt står ensam med en tvååring. Jag är också förälder och vet hur enormt mycket uppmärksamhet som 2-åringar behöver.

Jag har också erfarenhet av separation när min dotter var mycket liten. Till skillnad från dig tog hennes mamma min dotter med sig. Jag fick kämpa allt jag orkade för att få umgås med henne som lagen kräver.

I oturen har du ditt barn i alla fall. Nu får du fokusera helt på henne. Du måste vara stark för hennes bästa!

Jag har förstås inget kännedom om ert förhållande men jag har mycket erfarenhet av par som gör slut men som lyckas lösa sina problem. Kan du be någon gemensamt vän att försöka prata med er? Kommunens familjerådgivning, kanske?

Fortsätta att skriva här! Detta forum att ett mycket ställe att prata om sådana problem. Vi får hoppas att andra som varit med om liknande hör av sig!

Stå på dig!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på att det är för gott ?

Skulle tippa att hon återvänder ganska snart  om det inte är så att hon har skaffat nån annan ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist!

Då är det ju bara o kämpa på!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Tråkigt att höra.

Hoppas att det kommer ljusare tider för dig och dottern.

Du har din dotter hos dig och ni kommer förhoppningsvis gå starka ur det här tillsammans.   :wai:

Chook dee kap

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra det.

Sköt om er. Din dotter behöver dig.

Nu när modern ej är här behöver du vara både som mor och far för henne.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärleken kanske har dött men inte din dotter.

Hon kommer att behöva dig , hon kommer att behöva en glad pappa inte en som deppar...

Du har fått en tung börda på dina skuldror , det blir inte lätt men det lär bli omöjligt om du

fortsättar deppa.

Din dotter kommer att sakna sin mor , det är inte bara du som är ledsen .

Att bli lämnad ensam med barn är inte lätt , mitt råd är att försöka skaffa en ny partner inom en inte allt för avlägsen framtid , det går enklare med barn i hennes ålder.

Livet fortsätter , i morgon är en ny dag .

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

morgant

Tråkigt det som hänt!

"Tur i oturen" att du har din dotter kvar hos dig!

Tiden går  fort och försök att ge allt till dottern ett tag.

Det "andra" kommer att lösa sig så småningom, ha tålamod.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

Vill inte måla fan på väggen...men ja kan ju skissa lite  :-

För din skull se nu fort som fan till att du får ensam vårdnad om barnet (lär inte bli lätt)...för en mamma som bara lämnar sitt barn finns knappt på världskartan...jag anar ugglor i mossen..Göm barnets pass till å börja med

lycka till å hoppas jag har fel

mvh Joachim

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch. Ledsen att höra grabben.

Ta hand om dottern efter bästa förmåga.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill inte måla fan på väggen...men ja kan ju skissa lite  :-

För din skull se nu fort som fan till att du får ensam vårdnad om barnet (lär inte bli lätt)...för en mamma som bara lämnar sitt barn finns knappt på världskartan...jag anar ugglor i mossen..Göm barnets pass till å börja med

lycka till å hoppas jag har fel

mvh Joachim

Hej Morgant!

Joachim kommer med mycket bra råd! Det är bäst att gardera dig nu. Man vet ju aldrig vad som kan hända.

Även om du hoppas att du och din fru/sambo lyckas klara upp allting senare är det bäst att försäkra tillvaron med din dotter!

Hälsning!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag lider med dig, hoppas du är stark så du klarar av situationen. Du har ju barnet att glädjas åt som tur är.

Det hade kanske varit värre att vara helt ensam. Barnet kommer att älska dig och skänka dig glädje resten av livet.

Själv har vi en pojk som snart är 6 månader, han betyder allt. Lycka till och bit ihop.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra Morgan.

Har hon lämnat landet med?

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid tråkigt att vara ensam, även om man ibland önskar detta (om du förstår vad jag menar). Min far sa en gång till mig, då jag var riktigt nere efter att en tjej lämnat mig:

"Det finns bara två saker som man ej behöver vänta på, spårvagnen och tjejer. För det kommer alltid en ny runt hörnet."

Lycka till och hoppas att du finner dig en ny dam, det finns alltid någon ny runt hörnet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hejsan

Morgant, det var tråkigt att höra.

Jag har också blivit lämnad av min fru och precis som dej så har jag vår dotter boende kvar hos mig.

Du skall vara enormt tacksam för att hon lät dig ha flickan. Det kunde lika gärna ha varit tvärt om.

Nu vet jag ju ingenting om orsaken till er separation men försök att inte vara bitter på din ex. Det tjänar ingenting till och din energi går åt till negativt tänkande.

Jag och min fd är nu de bästa vänner och jag är oerhört tacksam att hon låter mig ha vår dotter. Hon vet hur fäst jag är vid henne och tog hänsyn till detta. Hon har träffat en annan man och jag är väldigt glad för hennes skull att det är en god man som är skötsam och ordentlig och som är god mot hennes son.

Jag gör vad jag kan för att hjälpa min fd och ställer inte till trubbel, även om hon gjort en hel del illa mot mig tidigare. Det är ingen mening med hämnd tankar osv, hela situationen blir förpestad och infekterad och livet blir besvärligt.

Vi har en del tillgångar i Thailand och dessa tänker vi behålla och utnytja båda två.

Min vän, försök att tänka positivt, som jag. Tänk på att din ex älskar sin dotter och tala inte illa om henne för din dotter, när hon väl blir så stor så att hon förstår.

Jag förstår att det känns tungt för dig just nu men det kommer att ljusna. Det finns tjejer runt hörnet, som någon skrev men du är säkerligen, precis som jag, inte mottaglig för någon annans kärlek ännu på ett bra tag. Det är en god ide att inte rusa i armarna på någon annan för snabbt utan låt allting mogna och sätta sig.

Jag önskar dig all lycka till och hoppas att du snart ser livet från den ljusa sidan igen!!

Allt gott!!

Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Utan att veta några detaljer runt er separation så kan jag inte låta bli att undra om det inte är så att du och din dotter klarar er bättre utan henne ? Jag reagerar på att hon lämnade sitt barn..

Men oavsett vilket. Fokusera på att du och din dotter får det så bra som möjligt. Separationer är jobbiga, men jag lovar dig att du ganska snart mår bättre igen. Även om det kanske inte känns så just nu.

MVH

Tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Morgant, det är alltid mörkast innan solen går upp, vips så gör den det.

Jättefint skrivet Nonki, vi syns och hörs.  Hälsningar Anders 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Efter 35 års äktenskap så var min fru otrogen. Det kändes j-ligt första tiden, men det blir bättre. Tyvärr så gick jag inte med en gång utan försökte lappa ihop det hela under 3 år, tills jag insåg att det inte fungerade. Men nu åker jag till Thailand i september med min dotter och stannar en längre tid. Så kontentan ut av detta är att det ordnar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är viktigt att, gå vidare i live!! :)

Att bränna krut på gammla tjejen är värdelöst! :kort:

Livet är kort, lev nu ta vara på den tid vi har kvar!!

Tjejer är det ingen brist på!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki sa..

Quote

Tänk på att din ex älskar sin dotter och tala inte illa om henne för din dotter, när hon väl blir så stor så att hon förstår.

Detta är väldigt viktigt för din dotters skull.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..

Aldrig roligt att bli lämnad...Vet själv inte hur jag skulle reagera.

/Sangval

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...