Jump to content
IGNORERAD

Lazada


stefan5300

Recommended Posts

stefan5300

Har upptäckt Lazada som är bra och snabbt att beställa ifrån, efter 2-4 dagar kommer beställningen till husdörren16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.89e448d42d8ad1b6adbd213d6526642e.jpg.

Nu senast beställde jag en elektronisk köksvåg.

IMG_1155.JPG.8d6590903f6c39ea8e6f54af212ac082.JPG

Men de medskickade batterierna var inte bra, inget att bry sig något nämnvärt över men ändå7.jpg.793daba77a73f0d6d09e9ad84af22ced.jpg

IMG_1153.JPG.95406010a5ba40c5f7f62cfd0fc4db1f.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Har upptäckt Lazada som är bra och snabbt att beställa ifrån, efter 2-4 dagar kommer beställningen till husdörren16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.89e448d42d8ad1b6adbd213d6526642e.jpg.

Nu senast beställde jag en elektronisk köksvåg.

IMG_1155.JPG.8d6590903f6c39ea8e6f54af212ac082.JPG

Men de medskickade batterierna var inte bra, inget att bry sig något nämnvärt över men ändå7.jpg.793daba77a73f0d6d09e9ad84af22ced.jpg

IMG_1153.JPG.95406010a5ba40c5f7f62cfd0fc4db1f.JPG

 

Godmorgon blixten ;)

 

Jo men visst är det kanon, finns ju allt mellan himmel och jord, jag använder Lazada relativt mycket.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur är det att handla från liknande siter i Kina och Singapore från Thailand ?

 

Blir det tull/moms etc och är portot gratis som till Sverige eller betydligt dyrare (p.g.a det gamla postavtalet med Kina)

 

Tänker på AliExpress, GeekBuing, EachBuyer, Wish/Geek, Banggood och kliknande siter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Hur är det att handla från liknande siter i Kina och Singapore från Thailand ?

 

Blir det tull/moms etc och är portot gratis som till Sverige eller betydligt dyrare (p.g.a det gamla postavtalet med Kina)

 

Tänker på AliExpress, GeekBuing, EachBuyer, Wish/Geek, Banggood och kliknande siter

 

Det mesta på Lazada är inhemskt, särskilt om man väljer alternativet  "kontant betalning vid dörren", Lazada är som en pool för olika försäljare.

 

Jag har beställt en del från ebay och bangood har gått bra förutom en drönare från banggood.com som blev stoppad i Suvvan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
16 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Godmorgon blixten ;)

 

Jo men visst är det kanon, finns ju allt mellan himmel och jord, jag använder Lazada relativt mycket.

 

Fick vågen efter 2 dagar.

 

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hur är det att handla från liknande siter i Kina och Singapore från Thailand ?

 

Blir det tull/moms etc och är portot gratis som till Sverige eller betydligt dyrare (p.g.a det gamla postavtalet med Kina)

 

Tänker på AliExpress, GeekBuing, EachBuyer, Wish/Geek, Banggood och kliknande siter

 

Vet ej.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Fick vågen efter 2 dagar.

 

 

Jo det mesta kommer snabbt, 2-4 dagar om man väljer leverans från en inhemsk supplier.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lazada har mycket, men inte allt och är inte alltid billigast. Har köpt allehanda grejer via flera olika thailänska websidor, billigt och aldrig varit något problem. Skriver vad jag letar efter på googel och avslutar med บาท (baht). Tex en Chicco bilstol som kostar 20 000 på Central hittade jag för 14 000, skickades till dörren för 200baht! Böcker till barnen beställer vi ofta från olika websidor, billigt och smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Herluf:

Lazada har mycket, men inte allt och är inte alltid billigast.

 

Nej de är inte alltid billigast, men man får en bra prisuppfattning och är smidigt om man bor på landet.

 

Sist jag var hemma så åket jag akut på att köpa en vattenpump, normalt om det är ett planerat inköp så köper jag inne i Korat men dit är det 9mil för mig.

Så åkte till en lokal firma som hade den pump jag ville ha, men jag hade ingen aning om vad den bör kosta, så jag slog den lite snabbt på Lazada i mobilen, och det visade sig att jag fick bättre pris i vår lokala butik än Lazada, inte mycket men några bahtingar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle köpa en ordentlig bordssåg och hittade en på Lazada (med bra recensioner på Youtube) för 39-42.000 Baht.

Sökte vidare på thainätet och hittade samma maskin för 24.000.

 

Nu sågas det för fullt. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Tallviking said:

Hur är det att handla från liknande siter i Kina och Singapore från Thailand ?

 

Blir det tull/moms etc och är portot gratis som till Sverige eller betydligt dyrare (p.g.a det gamla postavtalet med Kina)

 

Tänker på AliExpress, GeekBuing, EachBuyer, Wish/Geek, Banggood och kliknande siter

Numera måste man betala skatt när man beställer dyra bilar från utlandet, tänk på det alla ni som funderar på att skaffa ferrari eller lamborgini. Men det finns kanske isaan tillverkade kopior på Lazada?

http://www.bangkokpost.com/news/general/1252714/10-000-supercars-face-tax-probe

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Nej de är inte alltid billigast, men man får en bra prisuppfattning och är smidigt om man bor på landet.

 

Sist jag var hemma så åket jag akut på att köpa en vattenpump, normalt om det är ett planerat inköp så köper jag inne i Korat men dit är det 9mil för mig.

Så åkte till en lokal firma som hade den pump jag ville ha, men jag hade ingen aning om vad den bör kosta, så jag slog den lite snabbt på Lazada i mobilen, och det visade sig att jag fick bättre pris i vår lokala butik än Lazada, inte mycket men några bahtingar.

 

Kan ju även kännas bra att gynna den lokala handlaren i byn. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
7 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Kan ju även kännas bra att gynna den lokala handlaren i byn. :)

 

Dessutom kan ju ett problem med utrustningen inom garantitiden då bli enklare att hantera

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Dessutom kan ju ett problem med utrustningen inom garantitiden då bli enklare att hantera

Exakt. Jag handlar mycket på nätet, ex aliexpress och ebay, men har som tur aldrig behövt använda någon garanti. Då blir det billiga dyrt.

Så tex dyrare saker handlar jag på netonnet.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎29 at 15:53, skrev uptoyou:

Exakt. Jag handlar mycket på nätet, ex aliexpress och ebay, men har som tur aldrig behövt använda någon garanti. Då blir det billiga dyrt.

Så tex dyrare saker handlar jag på netonnet.

Har de dyrare saker på netonnet;)

Kunde inte låta bli, allting är relativt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Lazada är smidigt att handla från, perfekt sitta i sv och köpa och behöver inte betala i förväg. Har även handlat på aliexpress men åkt på tull på lite större paket då.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev NilsGJ:

Har även handlat på aliexpress men åkt på tull på lite större paket då.

 

Hur har du gått till väga då du betalat tullen?

Åkte på en massa strul med Banggood, lät paketet gå till baka i slutänden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Hur har du gått till väga då du betalat tullen?

Åkte på en massa strul med Banggood, lät paketet gå till baka i slutänden.

 

De ringde upp mig och frågade om jag accepterade tullkostnaden, då jag gjorde det var det bara att slanta upp vid leverans.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/29/2017 at 14:37, skrev Herluf:

Numera måste man betala skatt när man beställer dyra bilar från utlandet, tänk på det alla ni som funderar på att skaffa ferrari eller lamborgini. Men det finns kanske isaan tillverkade kopior på Lazada?

http://www.bangkokpost.com/news/general/1252714/10-000-supercars-face-tax-probe

Förstår att du är ironisk, men historien är följande, jag var lycklig ägare av en Ferrari i Sverige, när jag flyttade hit 2006 kollade jag om det var möjligt att ta med den till Thailand, jag var löjligt förtjust i den bilen, en Ferrari Testarossa , röd med svart skinn, 94 en av dom sista dom tillverkade, massa lull lull, sport avgas system, 19" split fälgar m.m, i mint condision,beskedet jag fick var 200% import tax på ett värde enl tariff plus lite andra avgifter, såg för några år sedan en annons på en 348TB, inget super skick, begärt pris 5 milj bath, en sådan köper du i Sverige för runda slängar 350' sek, så inget nytt med höga avgifter för importerat, kolla bara vad en importerad ex Volvo kostar, ursäkta lite OT, förövrigt är som någon nämt Lazada kanon, köper ofta av dom.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
On 2017-05-29 at 09:37, skrev Herluf:

Numera måste man betala skatt när man beställer dyra bilar från utlandet, tänk på det alla ni som funderar på att skaffa ferrari eller lamborgini. Men det finns kanske isaan tillverkade kopior på Lazada?

http://www.bangkokpost.com/news/general/1252714/10-000-supercars-face-tax-probe

 

Det finns

 

ferrari.jpg.d739b2094b14403ebef149c7b8b1718b.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Tallviking said:

 

Det finns

 

ferrari.jpg.d739b2094b14403ebef149c7b8b1718b.jpg

Hehe, men det ser bättre än många ombyggda personbilar i Bangkok, med vinge, sänkta och breda hjul och borttagen ljuddämpare etc. Funderar på att börja knäppa bilder på alla bissara missfoster, kunde bli en rolig bok?:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Hur har du gått till väga då du betalat tullen?

Åkte på en massa strul med Banggood, lät paketet gå till baka i slutänden.

Nu var inte jag där och hämtade, men var bara betala och få ut paketet/paketen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...