Jump to content
IGNORERAD

Konstiga grannar i Bangkok


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

 

Har ett par (6 närmare bestämt) kanontrevliga grannar, en av dom kom över med lite mat vilket i och för sig inte ovanligt, men denna gången:

 

 20170521_193125.thumb.jpg.38ddde0f082cfb2eda3ec24af8bce06b.jpg

20170521_193137.thumb.jpg.af935269aa0af1fa1a867d77f4b2a5b7.jpg

 

Och när man blandar ihop röran så skall det se ut så här:

 

20170521_193913.thumb.jpg.b58208b7fc1699c56a0192e286101213.jpg

 

Nu till det otroliga, grannen har beställt maten från ett ställe som heter VT Nam Nueng och det är kanske inget speciellt konstigt med namnet men restaurangen ligger i Udon Thani.

 

Så tydligen har dom flygleveranser ner till Bangkok. Då har man lyckats om folk beställer mat 65 mil hemifrån.

 

Är det någon i Udon Thani som varit på VT Nam Nueng?

 

Hemsidan: http://www.vtnamnueng.net

 

Jag nöjde mig frugans hemlagade, men hon sitter och myser med mat som transporterats 65 mil.. :crazy:

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns också att köpa på Udons flygplats, färdiga paket.....smaka det är ju fantastiskt gott! :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan brukar göra det ibland. Fantastiskt gott. Hon är inte från Isaan men vissa rätter därifrån lagar hon ganska ofta. 

 

Att restauranger levererar 65 mil hör nog inte till vanligheterna. 

Om du jämför frugans hemlagade med den beresta. Hur utfaller då jämförelsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Har ett par (6 närmare bestämt) kanontrevliga grannar, en av dom kom över med lite mat vilket i och för sig inte ovanligt, men denna gången:

 

 20170521_193125.thumb.jpg.38ddde0f082cfb2eda3ec24af8bce06b.jpg

20170521_193137.thumb.jpg.af935269aa0af1fa1a867d77f4b2a5b7.jpg

 

Och när man blandar ihop röran så skall det se ut så här:

 

20170521_193913.thumb.jpg.b58208b7fc1699c56a0192e286101213.jpg

 

Nu till det otroliga, grannen har beställt maten från ett ställe som heter VT Nam Nueng och det är kanske inget speciellt konstigt med namnet men restaurangen ligger i Udon Thani.

 

Så tydligen har dom flygleveranser ner till Bangkok. Då har man lyckats om folk beställer mat 65 mil hemifrån.

 

Är det någon i Udon Thani som varit på VT Nam Nueng?

 

Hemsidan: http://www.vtnamnueng.net

 

Jag nöjde mig frugans hemlagade, men hon sitter och myser med mat som transporterats 65 mil.. :crazy:

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Närproduserat ä min melodi !

Men såg gott ut !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Har ett par (6 närmare bestämt) kanontrevliga grannar, en av dom kom över med lite mat vilket i och för sig inte ovanligt, men denna gången:

 

 20170521_193125.thumb.jpg.38ddde0f082cfb2eda3ec24af8bce06b.jpg

20170521_193137.thumb.jpg.af935269aa0af1fa1a867d77f4b2a5b7.jpg

 

Och när man blandar ihop röran så skall det se ut så här:

 

20170521_193913.thumb.jpg.b58208b7fc1699c56a0192e286101213.jpg

 

Nu till det otroliga, grannen har beställt maten från ett ställe som heter VT Nam Nueng och det är kanske inget speciellt konstigt med namnet men restaurangen ligger i Udon Thani.

 

Så tydligen har dom flygleveranser ner till Bangkok. Då har man lyckats om folk beställer mat 65 mil hemifrån.

 

Är det någon i Udon Thani som varit på VT Nam Nueng?

 

Hemsidan: http://www.vtnamnueng.net

 

Jag nöjde mig frugans hemlagade, men hon sitter och myser med mat som transporterats 65 mil.. :crazy:

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Hej

Det är en Vietnamesisk rätt som är vanlig i både Udon Thani och Nong Khai, frugan äter den ofta och älskar det, hon brukar äta det med sina kompisar och tar gärna med några kartonger hem till släkten om vi passerar Udon Thani eller Nong Khai, själv fördrar jag dock vanlig Isaanmat med klibbris.

 

Här är några bilder ifrån Daeng Restaurant i Nong Khai som serverar denna rätt.

IMG_1704.JPG.930e617c590d672b906ece59b8dfb85e.JPG

 

IMG_1705.JPG.7e2197620b838d01bebf570508be7456.JPG

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en Vietnamesisk restaurang intill marknaden vid Ram Intra Km2, som har bra Nam Nuang!

Vi brukade äta där några gånger i månaden, det var annorlunda mot thaimaten och gott, att vi bara hade 100 meter dit från hemmet hjälpte ju ock!

Har för mej att soien heter "Lat pla kao soi 80"

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 minuter sedan, skrev Tommy:

Det finns en Vietnamesisk restaurang intill marknaden vid Ram Intra Km2, som har bra Nam Nuang!

Vi brukade äta där några gånger i månaden, det var annorlunda mot thaimaten och gott, att vi bara hade 100 meter dit från hemmet hjälpte ju ock!

Har för mej att soien heter "Lat pla kao soi 80"

 

MVH Tommy

Hej

Själv uppfattar jag den Vietnamesiska maten som lite smaklös och menlös, jag blir inte riktigt mätt och saknar klibbriset, men så kan det ju egentligen inte vara när den är så populär i Isaan där man normalt äter extremt stark mat, frugan och hennes vänner älskar ju som sagt denna och andra Vietnamesiska rätter.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv uppfattar jag den Vietnamesiska maten som lite smaklös och menlös, jag blir inte riktigt mätt och saknar klibbriset, men så kan det ju egentligen inte vara när den är så populär i Isaan där man normalt äter extremt stark mat, frugan och hennes vänner älskar ju som sagt denna och andra Vietnamesiska rätter.

Mvh isan lover

Men då måste den väl passa dig ypperligt väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämnde denna tråden för frugan.

 

Hon sa att jag måste berätta var Bangkoks BÄSTA Nam Nuang serveras!

Helt nära där "Lasse på Thai-scan" bodde, ca 3Km från vårt hem.

 

"Paa sok naem nuang", eller nåt liknande.

Vägbeskrivning, om ni har bil  och känner till de större vägarna i Bkk...

 

Kör på "Nawamin road", mot "Villa Market Nawamin", när ni kommer fram till korsningen där Villa Market ligger, så sväng av åt motsatt håll från infarten till Villa Market (alltså kör söderut), kör ner ca300 meter mot vägen som heter "Sena", första restaurangen på Vänster sida, som ligger i hörnet på första korsningen åt vänster på vägen ni kört ner (söderut) på.

 

Mycket bra mat och Lasses "fru" köpte ofta hem därifrån när vi var på besök!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med Kalles Kaviar och annat som skickas från Sverige. Det är exakt samma sak som med maten från Udon Thani i BKK.

Rubriken kunde vara Konstiga svenskar och sedan att de bjöd på Kalles K. i BKK  :big_smile:

 

Ser ni inte er själva i segel :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JJC:

Hur är det med Kalles Kaviar och annat som skickas från Sverige. Det är exakt samma sak som med maten från Udon Thani i BKK.

Rubriken kunde vara Konstiga svenskar och sedan att de bjöd på Kalles K. i BKK  :big_smile:

 

Ser ni inte er själva i segel :waaaht:

 

Nja, det väl snarare som att någon i Umeå skickar en pizza till sin kompis i Stockholm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2017-05-22 at 16:00, skrev Surin P3:

 

Nja, det väl snarare som att någon i Umeå skickar en pizza till sin kompis i Stockholm. 

 

Finns ingen bra pizza i Umeå, så det var en konstig liknelse.

Däremot så har Haparanda världens bästa pizza och det är inga konstigheter om det skickas pizzor runt om i Sverige från Haparanda

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...