Jump to content
IGNORERAD

Lekdator för barn


lillamannen

Recommended Posts

Kan rek Sparkabilities för de små, lite basal engelska och så växlar det snabbt mellan olika ämne så de inte blir uttråkade. Finns level 1-6, välj long version.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    6

  • Herluf

    4

  • Enis

    3

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 5/24/2017 at 17:32, skrev lillamannen:

Efter 7 min lyssnade på Bl.a. Imse vimse tröttnade hon o la ifrån sig datorn

 

Som småbarnsförälder får man inte ge upp direkt. Man får ihärdigt försöka att fortsätta träna (hjärntvätta) barnet och försöka få det att förstå att det är datorn som är det viktiga.

Plocka gärna bort alla ovidkommande/distraherande objekt som skosnören och liknande. Lycka till. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Photo from: www.maerakluke.com
Photo from: www.maerakluke.com

 

‘Get young kids away from phones, tablets’

May 29, 2017 01:00
By THE NATION
 

A GROWING number of young children have demonstrated symptoms similar to attention deficit hyperactive disorder (ADHD) because of their exposure to tablets and smartphones at a young age.

“Parents should stop letting young children play with tablets and smartphones,” the deputy head of the Mental Health Department Dr Samai Sirithongthaworn said yesterday. 

He said while young children play with these devices, images that change every three seconds adversely affect their brain. 

“Young children who have spent too much time on these devices are prone to be hot-tempered. They don’t know how to wait or live with others,” Samai said.

 

http://www.nationmultimedia.com/news/national/30316577

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Nemo said:

 

Photo from: www.maerakluke.com
Photo from: www.maerakluke.com

 

‘Get young kids away from phones, tablets’

May 29, 2017 01:00
By THE NATION
 

A GROWING number of young children have demonstrated symptoms similar to attention deficit hyperactive disorder (ADHD) because of their exposure to tablets and smartphones at a young age.

“Parents should stop letting young children play with tablets and smartphones,” the deputy head of the Mental Health Department Dr Samai Sirithongthaworn said yesterday. 

He said while young children play with these devices, images that change every three seconds adversely affect their brain. 

“Young children who have spent too much time on these devices are prone to be hot-tempered. They don’t know how to wait or live with others,” Samai said.

 

http://www.nationmultimedia.com/news/national/30316577

Vuxna får också bisarra symtom av allt surfande, det som kallas mobil zombie lite skämtsamt påverkar nog hjärnan ganska signifikant. Inte minst om man går rakt in i en lyktstolpe och slår i huvudet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Vuxna får också bisarra symtom av allt surfande, det som kallas mobil zombie lite skämtsamt påverkar nog hjärnan ganska signifikant. Inte minst om man går rakt in i en lyktstolpe och slår i huvudet....

 

Haha, det är sant. Men allvarligt talat så har även vuxna blivit helt förstörda i huvudet av dessa mobiler. De skall vara med överallt, pilla med hela tiden vad de än gör. Såg ett fruntimmer hemmavid som körde moppe och höll på med mobilen samtidigt, kom med framhjulet i ett potthål och körde omkull.

Hon hade alltså precis lämnat huset och skulle åka nånstans, vad fasen kan vara så viktigt att hon måste börja färden med att skicka sms eller vad hon gjorde, sjukt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Nemo said:

 

Haha, det är sant. Men allvarligt talat så har även vuxna blivit helt förstörda i huvudet av dessa mobiler. De skall vara med överallt, pilla med hela tiden vad de än gör. Såg ett fruntimmer hemmavid som körde moppe och höll på med mobilen samtidigt, kom med framhjulet i ett potthål och körde omkull.

Hon hade alltså precis lämnat huset och skulle åka nånstans, vad fasen kan vara så viktigt att hon måste börja färden med att skicka sms eller vad hon gjorde, sjukt!

Ja, man undrar hur många fysiska olyckor som sker pga mobilerna. Och hur mycket psykiskt lidande för familjerna. Ingen ovanlig syn på tex restaurang med mor, far och 2 barn där alla sitter med varsin mobil utan att säga ett ord till varandra. Fast de kanske kommunicerar via LINE fast de sitter bredvid varandra?:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎21 at 02:06, skrev Herluf:

Vi köpte en galaxy tab 8tums till vår dotter, den funkar perfekt till att lyssna på musik, spela spel och titta på film. Att det skulle vara negativt för barn är rena tramset, hon lär sig massor av engelska och nya sånger etc.  Dessutom, efter ca 1 timme  vill hon leka med annat, så det går knappast till överdrift.

 

Glöm inte köpa ett ordentligt stöt skydd. Den kommer att åka i golvet om och om igen....

300234.jpg

Precis som när jag dricker öööllllll, då åker hjälmen på :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herluf:

Ja, man undrar hur många fysiska olyckor som sker pga mobilerna. Och hur mycket psykiskt lidande för familjerna. Ingen ovanlig syn på tex restaurang med mor, far och 2 barn där alla sitter med varsin mobil utan att säga ett ord till varandra. Fast de kanske kommunicerar via LINE fast de sitter bredvid varandra?:big_smile:

Jag möter ofta bilister som sitter o pillar på mobiltelefonnen :waaaht:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-5-29 at 16:37, skrev Nemo:

 

Haha, det är sant. Men allvarligt talat så har även vuxna blivit helt förstörda i huvudet av dessa mobiler. De skall vara med överallt, pilla med hela tiden vad de än gör. Såg ett fruntimmer hemmavid som körde moppe och höll på med mobilen samtidigt, kom med framhjulet i ett potthål och körde omkull.

Hon hade alltså precis lämnat huset och skulle åka nånstans, vad fasen kan vara så viktigt att hon måste börja färden med att skicka sms eller vad hon gjorde, sjukt!

 

Jepp, jag har några gånger sett folk av båda könen som verkar skriva sms samtidigt som de kör mc i Bkk. 

De har väl bråttom hem till sin Lao kao eller nåt så det inte finns tid för ett stopp.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎21 at 20:08, skrev Raggmunken:

 

Oavsett vem som ska använda datorn eller till vilket ändamål den ska nyttjas så är allt med Celeron-processor en skymf mot alla datoranvändare. Morsan har flertalet gånger frågat mig om laptops för 2990 kr som Elgiganten, media markt och allt vad dom heter salufört som "media/surf"-dator :blah: .. Varje gång har jag svurit samma harang om detta otyg. Förra veckan kände jag mig tvungen att leta fram en lämplig dator till henne då den gamla höll på att sacka ihop, så hon fick lägga till en långsjal för den här och nu är hon nöjd.

 

http://www.pricerunner.se/pl/27-3666622/Baerbara-datorer/Lenovo-Ideapad-110-(80UD0007MX)-priser

 

 

Håller med, köpte denna, i3 processor men 6Gb internminne, sparade 500 mot din mor.

 

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/15-16tum/lenovo-ideapad-100-15ibd-80qq01c4mx/238590.8908/?utm_source=pricerunner.se&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner_prisjamforelse

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2017-05-21 at 20:08, skrev Knasen:

 

Oavsett vem som ska använda datorn eller till vilket ändamål den ska nyttjas så är allt med Celeron-processor en skymf mot alla datoranvändare. Morsan har flertalet gånger frågat mig om laptops för 2990 kr som Elgiganten, media markt och allt vad dom heter salufört som "media/surf"-dator :blah: .. Varje gång har jag svurit samma harang om detta otyg. Förra veckan kände jag mig tvungen att leta fram en lämplig dator till henne då den gamla höll på att sacka ihop, så hon fick lägga till en långsjal för den här och nu är hon nöjd.

 

http://www.pricerunner.se/pl/27-3666622/Baerbara-datorer/Lenovo-Ideapad-110-(80UD0007MX)-priser

 

 

 

Vad ska man har för "bra"processor om man ska köpa ny stationär dator?

Jag vill ha med SSD-Disk.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad ska man har för "bra"processor om man ska köpa ny stationär dator?

Jag vill ha med SSD-Disk.

 

En Core i5 eller i7 från 6:e generationen (processor beteckningen är Core i5-6xxxxx eller Core i7-6xxxx)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

En Core i5 eller i7 från 6:e generationen (processor beteckningen är Core i5-6xxxxx eller Core i7-6xxxx)

 

Kollade lite på Netonnet och då hamnar man på ca 7 000:- för en i5 och SSD, en HP Pavilion 550-322no.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

En i5 eller i7 köper man begagnad.

Det finns ingen anledning att köpa en ny dator då det vimlar av bättre för halva priset på nätet.

Spelgalningarna byter upp sig och säljer sitt gamla.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...