Jump to content
spooncreek

Vi firar tre år med juntan - hur har det gått?

Utvärdering av juntan  

73 members have voted

1. 1. Hur tycker du att de tre åren med militären vid makten har varit?

• Juntan is da shit, hoppas de stannar länge, länge till! Demokrati är överskattat!
      9
    • Bra jobbat av Prayuth och tigerbrorsorna, men nu är det dags för demokratiska val.
      8
    • Har inte märkt någon skillnad alls, har det varit militärkupp säger du? Trodde Thaksin satt kvar, politiken är ju densamma
      2
    • Ömsom vin, ömsom vatten. En del bra har hänt på vissa områden, på andra ingenting.
      35
    • Värdelöst, de har inte gjort några framsteg alls. Snarare har Thailand gått bakåt i utveckling under dessa år. Glittergubbarna är helt ur takt med tiden. Kuppa bort dem innan det är försent!
      19

Recommended Posts

spooncreek

Den 22 maj har det gått tre år sedan militären kom till makten. Det som skulle bli mindre än ett år kommer troligen att sluta vid närmare fem år. Juntan uppmärksammar själva 3-års jubileet och det skrivs förstås mycket redan i tidningarna om hur dessa år har varit.

Dags således även för MPR:s tyckarelit att ge sig in i diskussionen. Vad har varit bra resp. dåligt, och hur ser vi på framtiden?

Som grund har jag designat en enklare opinionsundersökning, med så knivskarpa och tydliga svarsalternativ att juntans egna opinionsinstitut kommer att bli gröna av avund. Svara gärna på den, i övrigt så är ordet helt fritt! Nåväl, nästan i alla fall. Ni vet alla vad man helst bör undvika att diskutera.

Edited by spooncreek
  • Fint 5

Guest Isan Lover

Hej

Det räcker väl att ta del av HRW, Amnestys, FN, Reporters Without Borders och Transparency Internationals rapporter för att inse vad som har utvecklats negativt och varit dåligt med kuppen, juntastyret och diktaturen.

Det som har varit bra är väl det konstgjorda "lugn och ro" som många hänvisar till och ser som en framgång, men detta lugn bygger ju på hårt förtryck och en atmosfär av rädsla skapad av militären med hjälp av "attitydjustering", tortyr, rekord i antalet LM-fall, hård censur, kontroll av media o.s.v där dom som opponerar sig eller kritiserar juntan riskerar att dömas till långa fängelsestraff i militärdomstolar.

Nu senast är det ju Facebook som har drabbats av juntans försök att tysta ned och styra det som tillåts skrivas eller visas i bild.

Mvh isan lover

Tekkor

Jag tycker de har gjort ett riktigt bra jobb och förtjänar lite respekt från det röda folket som inte förstår att alla mår bättre om de slutar kasta handgranater och skjuta hejvilt omkring sig... För då kan ledarna styra upp landet mot positiva nivåer för hela befolkningen, ja förutom de destruktiva dynamitarderna från risfältens bakgårdar som bara vill ont.

• Fint 4

Soengsang
Jag tycker de har gjort ett riktigt bra jobb och förtjänar lite respekt från det röda folket som inte förstår att alla mår bättre om de slutar kasta handgranater och skjuta hejvilt omkring sig... För då kan ledarna styra upp landet mot positiva nivåer för hela befolkningen, ja förutom de destruktiva dynamitarderna från risfältens bakgårdar som bara vill ont.

Så tror jag att folket också generellt ser det, de var nog trötta på oroligheter och ministerstyre under en fasad som de kallade "demokrati" för ett par år sedan.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

• Fint 5

Guest Isan Lover

Hej

En riktigt bra och konstruktiv tråd med god ton, det enda man saknar är kuppivrarnas och diktaturförespråkarnas syn på dom gångna tre åren?

Mvh isan lover

Edited by Isan Lover

berlitz
7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

En riktigt bra och konstruktiv tråd med god ton, det enda man saknar är kuppivrarnas och diktaturförespråkarnas syn på dom gångna tre åren?

Mvh isan lover

Finns det överhuvudtaget några diktaturförespråkare i detta forum,förutom i ditt huvud ?

pest eller kolera , då föredrar jag en junta då pga dåligit ledarskap,och själviskt tänkande tidigare

körde landet i botten...

• Fint 7

hobbe
2 timmar sedan, skrev berlitz:

Finns det överhuvudtaget några diktaturförespråkare i detta forum,förutom i ditt huvud ?

pest eller kolera , då föredrar jag en junta då pga dåligit ledarskap,och själviskt tänkande tidigare

körde landet i botten...

Ja du förespråkar ju en junta pga vad du anser vara dåligt ledarskap så visst finns det . 

Mvh Hobbe 

• Fint 5

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev berlitz:

körde landet i botten...

Hej

Föredrar man en militärjunta och diktatur framför fria val, demokrati och folkvalda regeringar kan man nog med fog kallas för diktaturförespråkare.

Mvh isan lover

frason
7 timmar sedan, skrev Enis:

och där förstördes den....

/Enis

Tog 9 inlägg ändå, får man väl se som ett framsteg.

• Fint 4

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Enis:

och där förstördes den....

/Enis

Hej

Det tycker jag inte alls, det finns ju faktiskt folk som skriver att dom föredrar diktatur och då vore det väl väldigt intressant att få höra vad dom tycker är bra respektive dåligt med dom gångna tre åren av diktatur och juntastyre.

Mvh isan lover