Jump to content
IGNORERAD

Håller ni tillräckligt god standard för att ha en thaitjej


Vaxet

Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?  

212 röster

  1. 1. Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?

    • Nej, avslutade inte 9-årig grundskola
      9
    • Nej, har 9-årig grundskola
      22
    • Nej, har 9-årig grundskola plus gymnasieexamen
      86
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande minst bachelor
      55
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande master eller högre
      33
    • Jag gillar inte utbildat folk så jag vill inte träffa en sådan tjej
      8


Recommended Posts

Diskuteras ju friskt på detta forum om thaitjejers bakgrund och många här utger sig ju för att veta både det ena och andra om dessa tjejer. Senast igår så var det en ny tråd som skapades där trådskaparen påstod att 99% av thaitjejerna som kommer till Sverige prostituerar sig.

Ja som sagt personligen blir jag ibland lite fundersam över hur det står till med vissa skribenter på detta forum. Men vad vet jag, jag kan inte så mycket om thaitjejer i Sverige i allmänhet, men dock kan jag rätt mycket om fru Vax i synnerhet.

Hittade denna websida med en länk till en datingsite. På denna datingsite finner man bara välutbildade thaitjejer och de som kontaktar dessa damer måste kunna matcha deras utbildning.

http://chaimai.com/i...hp?topic=2984.0  (läs första inlägget i tråden och gå till datingsiten om ni vill)

Eftersom kvalliten på Thaitjejer diskuteras här dagligen så slog det mig då att vi kanske skulle kolla hur det är med kvalliten på forumets skribenter, därav startar jag denna undersökning.

Jag vet att man kan vara både smart och duktig utan att ha en formell utbildning, men på denna datingsite är det vad du kan visa för typ av betyg som gäller.

Hur många av er kan söka sig en partner på nämnda datingsite?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    10

  • Sabura

    8

  • Vaxet

    7

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Kanske någon av moddarna kan rätta till mina felskrivningar i frågedelen då jag själv inte tycks kunna göra detta. Säger kanske lite om min egen utbildning. :whistle:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillräkligt blåögd så att jag torskade för min tjej (ekonomisk utb. fast jag ej är ekonomisk av mig)

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske någon av moddarna kan rätta till mina felskrivningar i frågedelen då jag själv inte tycks kunna göra detta. Säger kanske lite om min egen utbildning. :whistle:

Tack för det.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Har ingen "bra" utbildning men är nöjd ändå, pengar är mycket trevligare än utbildning  :D:D

Mitt 2:a nöje efter Thailand är att leka med Aktier/Warrents

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kunde ju vara ganska intressant med en undersökning rörande den genomsnittliga utbildningsnivån på bargubbsen i bla Pattaya.

Har egentligen aldrig funderat särskilt mycket på det. Men jag misstänker att det finns en variation från samhällets alla skikt även bland dem.

Att det finns en hel del miljonärer som häckar bland barerna är ju bekant. Jag tror inte man kan dra en parallell mellan hög moral och hög utbildning. Däremot är det säkert så att en högutbildad person kanske har ett annat krav på livspartner än en relativt lågutbildad bartjej från Isan.

Lika barn leka bäst brukar det ju heta, så förmodligen är det så att många av de gubbar som hittar tjejen i baren har hyfsad ekonomi, men kanske inte så hög utbildning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Turtlevaxet, jag är skeptisk, hönsen kanske har gått i skola men är de smarta?

Fruntimmer kan ju tex inte ens köra bil.

[move]Självlärde Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Min utbildning är inte värst.Men nog räcker den för att jag ska kunna ha hyfsat välbetalt arbete.Men om jag är smart nog att dejta en välutbildad dam får nog damen avgöra.  :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har grundskola + ca 4 års total utbildning i elinstallation, industriell elteknik, elektronik och automation. Och ca hälften av den tiden på bekostad av min arbetgivare.

Men gymnasiebetyg i kärnämnena saknar jag. Dom ämnena ansåg man inte på min tid att arbetare behövde tillgodogöra sig under gymnasietiden... underligt nog. Så jag vet egentligen inte om jag ska välja alternativ 2 eller 3.

Min fru har betydligt mer utbildning, 16 år i thailändska skolor och ca 3,5 år i svenska. Hon har t o m högre svensk utbildning än mig. Och för henne väntar ytterligare 3,5 år på svenskt universitet, bara barnafödandet och första amningstiden är överstökat och klar. :)

Men som sagt, jag skulle inte platsat på dejtingsajten i fråga. Inte mig emot dock, har personligen inte så mycket till övers för dejtingsajter överhuvudtaget. Känns så krystat på nåt sätt. Men visst kan det säkert funka jättebra för andra. Och sedan är det förstås inte aktuellt med dejter överhuvudtaget för mig längre.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur många av er kan söka sig en partner på nämnda datingsite?

Det kan nog alla, för det verkar vara fritt fram för att ljuga på den sajten. Fast man kan ju undra varför de inte försökt att locka killar härifrån... :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man för mycket så blir man dum, det gäller att sluta i tid som med allt annat.

[move]

Halvsluge Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här långt så visar denna undersökning att medlemmarna på detta forum är oerhört mycket mer studerade än bland övriga grupper i sämhället. Nästan 50 % akademiker så här långt, ojojoj.

Har mina misstankar om varför, men lugnar mig lite med att skriva ner vad jag tror.

Lite kul då att nästan alla som är akademiker svarade på denna undersökning under dagen, emedan de som inte har akademisk examen började att svara efter klockan 16 00 svenska tid.

Av detta drar jag sex mycket vetenskapliga slutsattser.

Akademiker bor antingen i Thailand och är 6 timmar före svensk tid, de jobbar inte eller de smygsurfar på jobbet.

Icke akademiker jobbar och har inte tillgång till dator på jobbet, bor inte i Thailand och är därmed inte 6 timmar före, och de som har dator på jobbet smygsurfar inte.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Så här långt så visar denna undersökning att medlemmarna på detta forum är oerhört mycket mer studerade än bland övriga grupper i sämhället. Nästan 50 % akademiker så här långt, ojojoj.

Har mina misstankar om varför, men lugnar mig lite med att skriva ner vad jag tror.

Lite kul då att nästan alla som är akademiker svarade på denna undersökning under dagen, emedan de som inte har akademisk examen började att svara efter klockan 16 00 svenska tid.

Av detta drar jag två mycket vetenskapliga slutsattser.

Akademiker bor antingen i Thailand och är 6 timmar före svensk tid, de jobbar inte eller de smygsurfar på jobbet.

Icke akademiker jobbar och har inte tillgång till dator på jobbet, bor inte i Thailand och är därmed inte 6 timmar före, och de som har dator på jobbet smygsurfar inte.

Jag drar slutsatsen att du inte kan räkna till två.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag drar slutsatsen att du inte kan räkna till två.

mvh GD

Sorry GD men jag valde att ändra mitt inlägg till sex.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Läser man för mycket så blir man dum, det gäller att sluta i tid som med allt annat.

Skriver man väldigt mycket märker alla till slut att man är dum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver man väldigt mycket märker alla till slut att man är dum.

Bäste Herr Sveriges Radio, det där är väldigt idividuellt men du kan ju försöka vara lite restriktiv med skrivandet.

[move]

Coachen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

25-öres (inget-gör)+ en del års studier/kurser(tack företaget)men med en massa års erfarenhet!  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Sorry GD men jag valde att ändra mitt inlägg till sex.

Av det drar jag slutsatsen att du faktisk kan räkna om du får försöka några ggr.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

1956 började jag skolan och slutade 1965 i det som kallades Folkskola, hade några små a, några AB, några BA och ett fåtal B.

1981 gick jag in på Komvux för att pluggat till mig en examen i Grundskolan. Läste in 7;an, 8:an och 9:an på 3 terminer, fick ett snitt betyg på 4, 2. Hade 5:or i ämnena Samhällskunskap, Geografi, Historia, Religion, . 4:or i Fysik, Kemi, Biologi och Matematik. 3:or i Svenska och Engelska.

Efter det så tog jag en examen till och blev Gymnasieekonom.

Tyvärr så tog jag inte tillvara på mina utbildningar utan hoppade av efter Gymnasiet istället för att plugga vidare. Men för mig var det viktiga då att visa för mig själv att jag var kapabel att klara av att få bra betyg fast jag var 32 år när jag började plugga igen. Idag är jag snart 60 och känner inget behov av att plugga, om nu inte mina små barnbarn kräver av mig att jag ska hjälpa dem med läxorna. :preved::preved::preved: Då måste jag nog se till att jag klarar av de ämnen som finns idag. När jag började skolan 1956 så var det Räknestickan och Kulramen som gällde, när jag började Grundskolan 1981 så var det mekaniska räknemaskiner med pappersremsa som svaren kom ut från.

Vad eleverna har för hjälpmedel idag har jag ingen aning om men för mig är det säkert Sci-Fi.

:wai: gubben :wai:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Akademiker bor antingen i Thailand och är 6 timmar före svensk tid, de jobbar inte eller de smygsurfar på jobbet.

Alla vi i Bangkoknomenklaturan har givetvis en PhD fran ett valrenommerat brittiskt universitet, precis som var ledare. Ska tydligen vara nagon som har en examen fran University of Soi 6 Pattaya ocksa men det far val ga  ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...