Jump to content
IGNORERAD

Håller ni tillräckligt god standard för att ha en thaitjej


Vaxet

Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?  

212 röster

  1. 1. Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?

    • Nej, avslutade inte 9-årig grundskola
      9
    • Nej, har 9-årig grundskola
      22
    • Nej, har 9-årig grundskola plus gymnasieexamen
      86
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande minst bachelor
      55
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande master eller högre
      33
    • Jag gillar inte utbildat folk så jag vill inte träffa en sådan tjej
      8


Recommended Posts

Herr Chang!

Nu sitter ju knappast intelligensen i antalet skolår. Finns många individer som vet mycket utan att vara särskilt intelligenta.

Finns ju många olika typer av intelligens med.

Jag vet mycket väl att det bla finns väldigt många outbildade bartjejer som är väldigt intelligenta och läraktiga med minnen som hästar.

Krävs ju en viss intelligens för att kunna föra ett stort antal farangubbar bakom ljuset och kunna hålla många gubbar i luften samtidigt utan att avslöja hemligheterna.

Å andra sidan kanske detta säger mer om vissa bargubbars intelligens men oavsett vilket så har jag mött många väldigt intelligenta tjejer bland barerna.

BTT

Med dig som domare vilken nivå de hamnar på!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    10

  • Sabura

    8

  • Vaxet

    7

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Min sambo har hög EQ= Social kompetens. Det räcker gott för mig smile.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Håller med i viss mån det är väl så att livserfarenhet ger en hel del intelligens och kunnande!

MVH Svampen :wai:

Jag håller med både Svampen och Herr Chang.

Man får hålla isär begreppen "Intelligens" och "intillekt", vilka inte alla gånger sammanfaller.

Man kan vara intelligent utan att räknas som en intellektuell person.

Intellektuella och belästa personer kan många gånger var fullständigt korkade vad det gäller exempelvis förståelse av praktiska ting och teknik eller i sociala kontakter.

Jag har träffat många personer som helt klart är mycket intelligenta, detta trots att de inte har fina examensbevis och kan titulera sig som en intellektuell person.

Jag har även träffat intellektuella personer som inte bara har påtaglig intelligens – de har även sociala förmågor som är rent avundsvärda.

Så man skall aldrig vara för snabb med att döma ut den ena eller andra, för det finns variationer hos alla.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

Siffran jag slängde ur mig har jag inga vetenskapliga belägg for och formodligen var den något, men inte mycket, overdriven.

Jag grundar min uppfattning på:

1) Diverse artiklar i både thailändsk och utländsk press som placerar Thailands utbildning i nivå med Asiens allra fattigaste länder

och faktumet att Thailand inte har något universitet bland världens topp-500. Detta medans Sverige fortfarande hamnar relativt

hogt i internationella jämforelser.

2) Diskussioner med thailändska och utländska foretagare/chefer i Thailand som nästan alla är overens om att bristen på

kvalificerad arbetskraft är Thailands storsta hinder for utveckling. En taiwanesisk kompis som har foretag i både Taiwan och Thailand

påstår att han behover anställa universitetsutbildade i Thailand for att utfora samma arbetsuppgifter som gymnasieutbildade i

Taiwan klarar av mm mm.

3) Thailändska bekannta som har universitetsutbildning.

Kim,

Att din fru klarade av svensk gymnasieexamen med hogsta betyg är mycket imponerande men säger inget om vad hennes

thailändska universitetsexamen är värd. Det vimmlar givetvis av intelligenta och/eller läsbegåvade individer med landsortsexamen

och även de som knappt gått i skola alls. Man kan lika gärna säga att din fru lyckades trots sin thailändska examen som tack vare

densamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

Siffran jag slängde ur mig har jag inga vetenskapliga belägg for och formodligen var den något, men inte mycket, overdriven.

Jag grundar min uppfattning på:

1) Diverse artiklar i både thailändsk och utländsk press som placerar Thailands utbildning i nivå med Asiens allra fattigaste länder

och faktumet att Thailand inte har något universitet bland världens topp-500. Detta medans Sverige fortfarande hamnar relativt

hogt i internationella jämforelser.

2) Diskussioner med thailändska och utländska foretagare/chefer i Thailand som nästan alla är overens om att bristen på

kvalificerad arbetskraft är Thailands storsta hinder for utveckling. En taiwanesisk kompis som har foretag i både Taiwan och Thailand

påstår att han behover anställa universitetsutbildade i Thailand for att utfora samma arbetsuppgifter som gymnasieutbildade i

Taiwan klarar av mm mm.

3) Thailändska bekannta som har universitetsutbildning.

Kim,

Att din fru klarade av svensk gymnasieexamen med hogsta betyg är mycket imponerande men säger inget om vad hennes

thailändska universitetsexamen är värd. Det vimmlar givetvis av intelligenta och/eller läsbegåvade individer med landsortsexamen

och även de som knappt gått i skola alls. Man kan lika gärna säga att din fru lyckades trots sin thailändska examen som tack vare

densamma.

snarare det första!

Link to comment
Dela på andra sajter

Startade denna tråd för nästan ett år sedan och kan nu sammanfatta att:

De som själva har utbildning, samt de som har Fruar som har lite mer utbildning än byskolan, ja de anser att utbildning är viktigt.

De som själva bara har grundskola, eller de som har damer som avslutade studierna i byskolan, ja de anser att studier inte är så viktiga.

Var en är sig själv närmast, alldeles tydligt i denna tråd.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Startade denna tråd för nästan ett år sedan och kan nu sammanfatta att:

De som själva har utbildning, samt de som har Fruar som har lite mer utbildning än byskolan, ja de anser att utbildning är viktigt.

De som själva bara har grundskola, eller de som har damer som avslutade studierna i byskolan, ja de anser att studier inte är så viktiga.

Var en är sig själv närmast, alldeles tydligt i denna tråd.

Klokt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En bloggbekant till mig som heter Annika har på sin blogg skrivit om en ung fattig flicka från Bkk som heter Jipp.

Annika och några andra hyggliga farangdamer har sponsrat Jipp med en universitetsutbildning, och det har gått jättebra för den unga tjejen.

All heder till Annika och hennes väninnor som har hjälpt Jipp med skolavgifter mm.

1:

http://50ibkk.blogspot.com/2010/01/aterbaringendet-kom-ett-brev.html

2:

http://50ibkk.blogspot.com/2010/01/jipdel-2.html

3:

http://50ibkk.blogspot.com/2010/01/besok-pa-jips-skola.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller ni tillräckligt god standard för att ha en thaitjej ?

På den frågan får jag svara, NEJ! Men jag har en ändå, för hon har en tillräcklig god standard för att ha mig!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...