Jump to content
IGNORERAD

Håller ni tillräckligt god standard för att ha en thaitjej


Vaxet

Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?  

212 röster

  1. 1. Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?

    • Nej, avslutade inte 9-årig grundskola
      9
    • Nej, har 9-årig grundskola
      22
    • Nej, har 9-årig grundskola plus gymnasieexamen
      86
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande minst bachelor
      55
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande master eller högre
      33
    • Jag gillar inte utbildat folk så jag vill inte träffa en sådan tjej
      8


Recommended Posts

Men det handlar väl inte bara om att ha många år i skolan man ska väl kunna något också.

min frus syster är nu 25 och jag träffade hennes universitetskompisar från Korat nu när jag

var upp men jag börjar undra om det bara är närvaroplikt på det universitetet för dom kan

knappt engelska trots 19år i skolan matematiken verkade inte heller vara den starka biten.

Jag har bara 2års verkstadsutbilning men har 30års erfarenhet inom mitt område och har

även jobbat med folk som haft ingengörsutbildningar men saknar praktiska kunskaper så

det är svårt att värdera vad som är viktigast. Antal skolår vs kunskap

//Broskan

Många som säger sig vara dåliga på engelska tenderar att bli betydligt bättre på att prata engelska efter ett antal öl. Detta har nog med rädsla att tappa ansiktet, eftersom dessa människor tror att dem skall bli ut skrattade av farangen kanske..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    10

  • Sabura

    8

  • Vaxet

    7

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Om man gor ett tidnings eller internet "IQ-test" och inte forstar att alla hamnar pa minst topp 20% sa ar det en klar indikation pa att man inte tillhor topp 20%.

Haha..ja tolka saker som du vill. :D Poängen var dock inte att jag är intelligent, utan att jag har kunskaper UTAN att ha utbildning på papperet och att jag tycker mig hålla god standard för en thaitjej.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..ja tolka saker som du vill. biggrin.gif Poängen var dock inte att jag är intelligent, utan att jag har kunskaper UTAN att ha utbildning på papperet och att jag tycker mig hålla god standard för en thaitjej.

Men jag förstår inte det här med "god standard" jag menar att 80% av tjejerna som killar tar hem är ju bartjejer men det kvittar ju så länge det finns "kärlek" och att man har ett boende och mat på bordet så ska väl det räcka eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

det är lugnt, finns vettigare saker att utbyta med varandra! även om jag vann med 2%

Hej.

Du vann med 2.32558139534 ... % eller 2 procentenheter.

mvh Besserwissern whistle.gif

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..ja tolka saker som du vill. biggrin.gif Poängen var dock inte att jag är intelligent, utan att jag har kunskaper UTAN att ha utbildning på papperet och att jag tycker mig hålla god standard för en thaitjej.

Håller helt med om att man kan ha lika mycket kunskaper utan att ha universitetsutbildning. Det är också helt självklart att

kunskapsnivån hos 95% av alla svenskar i sig räcker for ett forhållande med 95% av alla thailändskor; en svensk

gymnasieutbildning slår de flesta thailändska universitetsutbildningar när det gäller kunskap.

Nu gällde dock ursprungsfrågan en site där det uttryckligen krävdes att mannen hade universitetsutbildning. I Thailand,

precis som i alla andra asiatiska länder jag känner till, så är det ytterst ovanligt att en tjej med universitetsutbildning

gifter sig med en kille som saknar universitetsutbildning, om han inte är fotbollsproffs eller sångare. Jag tror inte det handlar

om att tjejerna tror att killen utan universitetsutbildning skulle vara for korkad for att vara tillsammans med henne utan

snarare en pragmatisk uppfattning att en kille utan universitetsutbildning aldrig kommer kunna tjäna bra nog med pengar.

I fallet en thailändska med utbildning från något av de mediokra universiteten som träffar en svensk arbetare så stämmer

dock inte den tesen, men iallafall, siten krävde killar med universitetsutbildning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som säger sig vara dåliga på engelska tenderar att bli betydligt bättre på att prata engelska efter ett antal öl. Detta har nog med rädsla att tappa ansiktet, eftersom dessa människor tror att dem skall bli ut skrattade av farangen kanske..

Detta är även min erfarenhet. Man har så att säga passiv kunskap, dvs man kan läsa engelska och förstå vad som sägs. Men att säga eller skriva något har man alldeles för dålig träning på. Tråkigt nog gäller detta till exempel svärfar Chang och fru Changs son... fru Chang hävdar att dom förstår vad vi säger när jag diskuterar med henne på engelska, men det blir liksom inget sagt från dom. Sonens flickvän däremot har inga hämningar att praktisera den engelska hon behärskar, vilken faktiskt är fullt tillräcklig för att få ett och annat sagt till mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med om att man kan ha lika mycket kunskaper utan att ha universitetsutbildning. Det är också helt självklart att

kunskapsnivån hos 95% av alla svenskar i sig räcker for ett forhållande med 95% av alla thailändskor; en svensk

gymnasieutbildning slår de flesta thailändska universitetsutbildningar när det gäller kunskap.

Nu gällde dock ursprungsfrågan en site där det uttryckligen krävdes att mannen hade universitetsutbildning. I Thailand,

precis som i alla andra asiatiska länder jag känner till, så är det ytterst ovanligt att en tjej med universitetsutbildning

gifter sig med en kille som saknar universitetsutbildning, om han inte är fotbollsproffs eller sångare. Jag tror inte det handlar

om att tjejerna tror att killen utan universitetsutbildning skulle vara for korkad for att vara tillsammans med henne utan

snarare en pragmatisk uppfattning att en kille utan universitetsutbildning aldrig kommer kunna tjäna bra nog med pengar.

I fallet en thailändska med utbildning från något av de mediokra universiteten som träffar en svensk arbetare så stämmer

dock inte den tesen, men iallafall, siten krävde killar med universitetsutbildning.

Var har du fått det ifrån? Att 95% av Thai-universiteten ger sämre kunskapsnivå än 95% av Sveriges gymnasium alltså, du har inte besökt något Svenskt Gymnasium på bra länge va?

Sist jag var på ett gymnasium och höll ett litet föredrag var det en skrämmande upplevelse för mej!

Lärarna verkade helt verklighetsfrånvända, klassföreståndaren (eller vad det kallas) i den klass jag talade till visade bland annat upp lärarrummets 3 urgamla datorer med kommentaren "Så här fina grejer har ni väl inte i Marinen?" jag svarade "vi har 5 mordernare datorer på min båt, och där jobbar 8 pers" (tror det sjönk in).

Eleverna... flera av dem hade Ipods inpluggade i öronen, och verkade tro att det var helt ok, när föredraget började, men inte så länge :kort: .

Hur kommer det sig förresten att det går att få svenska studiemedel om man väljer att studera vid ett flertal universitet i Bangkok, om de nu är så kass?

Fast jag vet att du har delvis rätt.

Jag rök ihop med andrakockan (Thaitjej) på mitt jobb, hon fnös när jag sade vilket universitet min fru gått på, jag returnerade med att fråga "Vad har du studerat?" "Media och marknadsföring på (det fiiina universitetet)" sa hon... "VARFÖR STÅR DU OCH SKALAR POTATIS NU DÅ", undrade jag, sen pratade hon inte med mig på ett par veckor :na:

Frugans bror saknar Universitetsexamen (fast han har gått ett tag på ett) hans fru har en schysst examen, så det finns undantag.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte det här med "god standard" jag menar att 80% av tjejerna som killar tar hem är ju bartjejer men det kvittar ju så länge det finns "kärlek" och att man har ett boende och mat på bordet så ska väl det räcka eller ?

Inget illa menat, men fråga en thaitjej om det räcker...

Sedan var "god standard" trådens ämne så det är inget ord påhittat av mig i sammanhanget. Det finns många andra faktorer som spelar in förutom utbildning och intelligens för att man ska vara bra för en thaitjej och vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vældigt sællan som jag behøver skicka in CV'n før att få mig en date.

Kanske man borde ta med CV'n till krogen också???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon länka till den där datingsidan? Jag kommer inte in på forumet i den första länken, pretty plz?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, ekonomer och socionomer kallar ju sig själva akademiker idag och högskolor finns ju snart i varenda stad, så begreppet är ju fullständigt urvattnat.

Arnedemiske Arne

Vilken typ av utbildning tycker du att man bör ha för få kalla sig akademiker? Att ha en universitetsexamn är ju tydligen in tillräckligt, det måste vara inom ett specifik område också hehe. Att ha studerat är väl bra, ger valmöjligheter, men det är ju inte direkt någon fantastisk super prestation, vilket många verkar tro som inte studerat, därav deras behovet av att tracka ner på värdet av en examen.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Resultatet så här långt av undersökningen är ju lysande.

84 stycken personer av 114 stycken har universitetsexamen eller tom högre utbildning.

Forumträffarna måste ju vara rena fråga Lund träffarna.

Man undrar ju då om frugorna håller tillräckligt god standard för gubbarna? :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Resultatet så här långt av undersökningen är ju lysande.

84 stycken personer av 114 stycken har universitetsexamen eller tom högre utbildning.

Forumträffarna måste ju vara rena fråga Lund träffarna.

Man undrar ju då om frugorna håller tillräckligt god standard för gubbarna? :whistle:

BTT

Hmm, jag får det till 84 av 200 som har universitetsexamen eller högre. Men jag har ju o andra sidan ingen akademisk utbildning heller, så jag har väl räknat fel antar jag... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

oavsett vilket så är det ändå nästan hälften som angett att de har universitetsexamen eller högre utbildning.

Om man då antar att hög utbildning i de flesta fall betyder hög lön, så kan man ju i alla fall dra den slutsatsen att det krävs en del stålar för att ta hem och gifta sig med en thailändsk kvinna.

Nu vet jag ju i och för sig inte hur många av medlemmarna som röstat som är gifta eller sammanbor med en thaitjej i Sverige, men oavsett så visar ju undersökningen det som vi väl alla vet, att det kostar en del att försörja en thaitjej med mera i Sverige.

Undersökningen visar väl ochså att det i många fall inte finns någon koppling mellan faranggubben och thaitjejen ur ett socialt perspektiv.

Kan inte föreställa mig att särskilt många av di thaitjejer som kommer till Sverige har universitetsutbildning eller högre utbildning i bagaget.

En slutsats man då möjligen kan dra är att den känslomässsiga och sexuella biten är viktigare än andra bitar för faranggubbarna.

Annars hade ju en universitetsutbildad svensk kvinna varit ett lämpligare objekt för dessa gubbar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Resultatet så här långt av undersökningen är ju lysande.

84 stycken personer av 114 stycken har universitetsexamen eller tom högre utbildning.

Forumträffarna måste ju vara rena fråga Lund träffarna.

Man undrar ju då om frugorna håller tillräckligt god standard för gubbarna? whistle.gif

BTT

inte en helt oberättigad fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

inte en helt oberättigad fråga!

Självklart håller frugorna god standard! Det krävs ju högutbildade och intelligenta män för att inse att de bästa kvinnorna finns i Thailand. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart håller frugorna god standard! Det krävs ju högutbildade och intelligenta män för att inse att de bästa kvinnorna finns i Thailand. biggrin.gif

eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

... Kan inte föreställa mig att särskilt många av di thaitjejer som kommer till Sverige har universitetsutbildning eller högre utbildning i bagaget. ...

Vilket då bäddar för en liknande undersökning, men nu gentemot thaikvinnorna och deras utbildning. (Innan SFI)crazy.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ban99arne, utbildning idag är så vanligt att kreti och pleti har det! Tacka vet jag gamla hederliga värderingar som vikt längd och fotogenitik.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller jämförelsen thailändsk landsortsuniversitetsutbildning vs svensk gymnasie dito så kan jag väl nämna att frugan, som hade en landsortsuniversitetsexamen (bachelor), efter sin ankomst till Sverige så småningom läste in svenska gymnasiet med högsta betyg i dom flesta ämnena. Trots nackdelarna med att läsa om allt på ett nytt språk. Även engelska blev det högsta betyg i kan väl nämnas.

Så så undermålig kan inte landsortsutbildningen i Thailand vara trots allt.

Få se hur hon klarar dom svenska universitetsstudierna till hösten när den senaste mammaledigheten slutligen är avklarad?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Resultatet så här långt av undersökningen är ju lysande.

84 stycken personer av 114 stycken har universitetsexamen eller tom högre utbildning.

Forumträffarna måste ju vara rena fråga Lund träffarna.

Man undrar ju då om frugorna håller tillräckligt god standard för gubbarna? :whistle:

BTT

Ja, det kan man ju fråga sig BTT.

Fru Chang har väl inte så mycket att skryta med vad gäller utbildning. Det viktigaste för mig i detta avseende är dock att hon tillhandahåller intellektuell stimulans för mig. Och det gör hon... på många sätt!

Fru Chang är intelligent, även om det inte syns i några examenspapper.

Så ja BTT, fru Chang duger alldeles utmärkt för mig även om hon inte är så utbildad.

Och sluta spekulera om vad som försiggår på forumträffarna... delta i en så slipper du undra!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Nu sitter ju knappast intelligensen i antalet skolår. Finns många individer som vet mycket utan att vara särskilt intelligenta.

Finns ju många olika typer av intelligens med.

Jag vet mycket väl att det bla finns väldigt många outbildade bartjejer som är väldigt intelligenta och läraktiga med minnen som hästar.

Krävs ju en viss intelligens för att kunna föra ett stort antal farangubbar bakom ljuset och kunna hålla många gubbar i luften samtidigt utan att avslöja hemligheterna.

Å andra sidan kanske detta säger mer om vissa bargubbars intelligens men oavsett vilket så har jag mött många väldigt intelligenta tjejer bland barerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Nu sitter ju knappast intelligensen i antalet skolår. Finns många individer som vet mycket utan att vara särskilt intelligenta.

Finns ju många olika typer av intelligens med.

Jag vet mycket väl att det bla finns väldigt många outbildade bartjejer som är väldigt intelligenta och läraktiga med minnen som hästar.

Krävs ju en viss intelligens för att kunna föra ett stort antal farangubbar bakom ljuset och kunna hålla många gubbar i luften samtidigt utan att avslöja hemligheterna.

Å andra sidan kanske detta säger mer om vissa bargubbars intelligens men oavsett vilket så har jag mött många väldigt intelligenta tjejer bland barerna.

BTT

Håller med i viss mån det är väl så att livserfarenhet ger en hel del intelligens och kunnande!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...