Jump to content
Jolo

Bilder från Jolo's vardag

Recommended Posts

Dolle
On 2017-05-24 at 18:38, skrev Mankan:

Jag har tagit körkort och förnyat åtminstone 3 gånger. Proceduren är den samma friskintyg vilket du kan göra på vilket hål i väggen som helst samt adressintyg som för mig har varit det jobbigaste men har alltid gått att få till. Sen är det i princip bara att åka dit så löser sig resten.

Jag har förnyat mitt körkort 4 ggr i Ayutthaya och får ettårigt pga. dom ska ha något sorts arbetsintyg.

Tröttnat på det att slänga bort en dag i Thailand att fixa papper hit och dit.

Använder nu internationelt körkort gäller ett år det med bara att skicka iväg papperna så kommer dom till baka utan att bry sig.

Mvh.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
18 minuter sedan, skrev Dolle:

Jag har förnyat mitt körkort 4 ggr i Ayutthaya och får ettårigt pga. dom ska ha något sorts arbetsintyg.

Använder nu internationelt körkort gäller ett år det med bara att skicka iväg papperna så kommer dom till baka utan att bry sig.

Mvh.

Om jag inte är helt ute och cyklar (och då behöver man ju inget körkort) så gäller internationellt körkort numera bara 3 månader i Thailand. Sedan kan man byta det mot ett thai. Rätta mig om jag har fel.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Fick nästan 6 år förra sommaren sånär på 11 dagar :great:

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
UglyFarang
1 timme sedan, skrev Jolo:

Jag som bara har 30 dagars turistvisa fick återigen bara 2 års körkort.

Jag fick ett tips av en kompis senast jag skulle förnya mitt thailändska körkort och det var att förnya i Bangkok, On Nut vilket jag gjorde och fick på turistvisum 60+60 ett 5-årigt körkort, jag fixade adressintyget på ambassaden med sambons adress i Thailand som min adress.

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
18 timmar sedan, skrev Dolle:

Mvh.

Jo det tar ju lite tid. Numera gäller det tillfälliga körkortet dock 2 år så då räcker det med att man gör proceduren varannat år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tekkor

Kul tråd och bilder.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy