Jump to content
Jolo

Bilder från Jolo's vardag

Recommended Posts

Fritz
3 minuter sedan, skrev Jolo:

Åkte hem för att ta en timme vid den lilla takpoolen.

Får se om jag lyckas med körkortet imorgon eller ej.

Det ordnar sig säkert serru, men det var lite dyra foton du kostade på dig. ;)

Frit..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz
3 minuter sedan, skrev Jolo:

Skämt och sido, anledningen till att jag skriver priserna är ifall någon som inte har så stor kännedom om Thailand läser forumet. Då kan det vara skönt att få en ungefärlig bild av vad saker kostar.

Det gör du helt rätt i Jolo, berätta sen hur det går på körkortsmyndigheten eller vad det heter i Banglamung. :thumbsup:

Tror att det är bäst om du är där tidigt på morgonen.

Fritz..

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nemo
38 minuter sedan, skrev Jolo:

Fortsatte moppeturen lite och stannade vid en fotoaffär. 120 baht och 5 minuter för 4 foton.

Får se om jag lyckas med körkortet imorgon eller ej.

Du kommer att få ta nya foton hos körkortsmyndigheten.

Ändrades av Nemo
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Jolo
Precis nyss, skrev Nemo:

Du kommer att få ta nya foton hos körkortsmyndigheten 100 baht/st.

Tack för informationen :)

Dom fotona jag tog idag var till Immigration, dom ville ha 3 stycken. Dom satte ett foto per intyg samt behöll ett på ansökan antar jag.  Att jag köpte 4 foton var för att det var så fotoaffären sålde dom. 

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
måne
3 timmar sedan, skrev Jolo:

Tack för informationen :)

Dom fotona jag tog idag var till Immigration, dom ville ha 3 stycken. Dom satte ett foto per intyg samt behöll ett på ansökan antar jag.  Att jag köpte 4 foton var för att det var så fotoaffären sålde dom. 

En sidofråga,om jag har internationellt körkort,är det samma procedur då?Alltså om jag vill omvandla det till ett thaikörkort.

Ändrades av måne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Jolo
32 minuter sedan, skrev måne:

En sidofråga,om jag har internationellt körkort,är det samma procedur då?Alltså om jag vill omvandla det till ett thaikörkort.

Nu är jag ingen expert på detta men när jag fixade mitt förra Thaikörkort så var det samma papper. Förutom att jag hade glömt det internationella körkortet i Sverige så jag tror det fixades ett intyg från svenska konsulatet som sen översattes till Thai eller engelska. Jag var lat förra gången och betalade för att slippa åka runt och fixa dokumenten.

Fick åka med till körkortsstället och göra ett "test" för färgseende och ett "reaktionstest". Sen bli fotad och åka iväg med körkorten.

Jag har för mig att det ska finnas ett par utförliga trådar om detta här på Maipenrai. Annars lär jag ha mer kunskap imorgon om jag nu kommer iväg :)

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Mankan
1 timme sedan, skrev måne:

Jag har tagit körkort och förnyat åtminstone 3 gånger. Proceduren är den samma friskintyg vilket du kan göra på vilket hål i väggen som helst samt adressintyg som för mig har varit det jobbigaste men har alltid gått att få till. Sen är det i princip bara att åka dit så löser sig resten.

Ändrades av Mankan
  • Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang
3 timmar sedan, skrev måne:

Det ska det vara, jag fixar mitt adressintyg på ambassaden mha tantens husbok vilket enligt min erfarenhet går snabbare än hos immigration.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll