Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att åka nästa december


Moritz

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Istanbuls flygplats är kanon, en av världens bästa lounger om inte annat. Turkish Airlines är dessutom ett bra flygbolag.

Däremot ska jag sluta flyga United efter hur de behandlade den stackars läkaren sist. Alla andra västerländska bolag från kristna länder också förresten. Som av en princip. För övrigt håller jag alla dessa flygbolag kollektivt ansvariga för alllt ont som sker i kristendomens namn. Principer är viktiga, det måste ni förstå. Så det så! 

 

Det blir svårt för dig i framtiden då du enbart ska färdas med muslimska flygbolag men dina principer är något som jag respekterar!

 

Jaja, vänstern och muslimerna verkar ha omfamnat varandra och det gemensamma är hatet, hatet mot kapitalismen, USA och Israel, en ohelig allians som inget gott kan komma ur.

 

Spooncreek+muslimer+vänstern hehe, vilken jävla blandning!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • pigge01

    7

  • leifen

    7

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Moritz:

 

År efter år ett av de bästa bolagen. Bra stolar, bra mat, snygga flygvärdinnor och man kommer fram i tid.
Vad mera kan man begära.

Så länge man slipper vänta länge i Istanbul som är minst lika tråkig som de flesta andra flygplatser.


Bra mycket bättre bolag än dyra ThaiAirs nersuttna plan med 20-30 år på nacken.
Det var väl inte länge sedan deras säkerhetsrutiner och därmed tillstånd att flyga till Europa ifrågasattes.

En bättre resa till halva kostnaden är inte helt fel. 

 

Principer förbehåller jag Norwegian och Ryan.
 

mvh

Skitsnack Thai air har inga plan som är  20-30 år

777 som flyger på Arlanda är bara några år gamla

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Att du inte fattar är ingen nyhet, du får ta lite lärdom på plattan eller Tavelsjö :)

 

Satsa hårt i 4h sov sen i 6 på SE gående.

NW gående, sov i 10h :)

Av Tavelsjö gubben finns ingen lärdom att hämta, han har gått i pension men sitter hemma och skruvar i mopeder istället för att köpa flygbiljetter ;)

 

Förstår att du inte kan/vågar ha en transfer efter gått ut hårt i 4 timmar, då är direktflyget säkrare i fyllan trots bakruset vid ankomst :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
19 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Det blir svårt för dig i framtiden då du enbart ska färdas med muslimska flygbolag men dina principer är något som jag respekterar!

 

Jaja, vänstern och muslimerna verkar ha omfamnat varandra och det gemensamma är hatet, hatet mot kapitalismen, USA och Israel, en ohelig allians som inget gott kan komma ur.

 

Spooncreek+muslimer+vänstern hehe, vilken jävla blandning!

 

 

 

Ja för fan det blir tungt, men jag får skippa muslimernas bolag av princip med precis som du Wanchai när jag tänker efter.  Thai får också gå bort  förresten, man kan ju inte stötta en diktatur. Hmm, sen har vi kommunisterna förstås, det får bli en bojkott av alla kinesiska bolag också. Putin, den djäveln är inte att lita på heller, han bombar ju passagerarflyg dessutom, nä  inget mer Aeroflot för mig! Vad återstår, El Al kanske? Man får hoppas att de har ett bra linjenät och schyssta guldkort..får kollas upp...Tel Aviv ska var en trevlig stad sägs det.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
13 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Hon sökte jobb på SAS och krävde att få bära hijab, pga att hon är muslim, vilket hon nekades pga uniformskrav och hon slog upp det stort i pressen när hon blev nekad anställning. Hon går också en mediautbildning och kompisar skrev på hennes blogg " we did it" när media slog upp det stort.

 

http://uvell.se/2017/05/03/nya-offensiven-fran-muslimska-aktivister/

 

Ok, detta har jag missat.

Oavsett vilket så anser jag att religion ska hållas privat och inte på jobbet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
42 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Ja du är ju pensionär, då kan det kvitta :)

För mig är det överlägset, restiden och dagliga avgångar.....samt fritt flöde på drickat, maten kan kvitta.

Är egentligen bara Finnarna som är ett alternativ, att flyga 6h + 6h går fetbort, då får man ingen sömn.

Jag ska prova 6+6 timmar. Får se om det är värt pengarna. Ca 12000kr billigare för samanlagt 7 timmar längre restid.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Så är det ju när man har mycke pengar, då kan man ha principer


Så är det ju när man har bra principer, då får man mycket pengar
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 
Vidrig regime i Turkiet?
Då kanske Thailand är fel ställe att åka till där tjuvarna i uniform bara blir fler och fler.

Turkarna har åtminstone fått rösta fram sitt elände.

mvh



Det betyder ju bara att en majoritet av turkarna är dumma i huvudet.
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Det betyder ju bara att en majoritet av turkarna är dumma i huvudet.

 

 

 

Precis, om nu valet gick rätt till....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 
Precis, om nu valet gick rätt till....


Fast å andra sidan....

Med den regeringen Vi har valt, så verkar Vi nästan vara två hack dummare än turkarna.

Det måste förekomma valfusk i sverige. Jag hoppas åtminstone det
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
6 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Håller helt med där, föredrar Moskva och ryssar alla dagar i veckan istället för Danskar!

Singapore är trevligt, mkt bra flygplats.

 

Du har ju alltid direktflyg till och från Bangkok, har du varit med om någon nödlandning i Moskva, förövrigt tycker jag att Kastrup är mycket bättre och trevligare än Arlanda och Sheremetevo.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
6 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, det finns en stor grundläggande skillnad, jag har inget emot Thailands sittande regim och den kultur de företräder, men muslimer och islamister hatar jag, särskilt Erdogan.

 

 

 

Men det finns kanske muslimska aktieägare i thai airways, kanske till och med Erdogan som du gynnar 555555.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Men det finns kanske muslimska aktieägare i thai airways, kanske till och med Erdogan som du gynnar 555555.

 

Men då gynnar jag han inte helt öppet iaf, det man inte vet har man inte ont av :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Fast å andra sidan....

Med den regeringen Vi har valt, så verkar Vi nästan vara två hack dummare än turkarna.

Det måste förekomma valfusk i sverige. Jag hoppas åtminstone det

 

 

Vi?

Skyll inte senaste valresultatet på mej, jag är helt oskyldig!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Denna gamla (4 1/2 år) skorv landade på Arlanda denna morgon :look_down:

HS-TKL.jpg.d5a67dbf8b1d5deea97e4220a785298d.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja HS-TKL är lev. okt. 2012.

 

Som nu. 2 av 14 B777-300ER

 

HS-TKZ är nyast lev sep 2015.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Denna gamla (4 1/2 år) skorv landade på Arlanda denna morgon :look_down:

HS-TKL.jpg.d5a67dbf8b1d5deea97e4220a785298d.jpg

Och ändå är det sunk-style :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-14 at 01:06, skrev andrejsdenruskige:

 


Fast å andra sidan....

Med den regeringen Vi har valt, så verkar Vi nästan vara två hack dummare än turkarna.

Det måste förekomma valfusk i sverige. Jag hoppas åtminstone det

 

 

Efter att ha kollat debatten på SVT på söndag kväll så kan man konstatera att Löven är lika pinsam som vanligt, han borde ha satsat på svetsaryrket istället.

 

Jag röstade inte på Löven så jag är inte ansvarig, inte på något av stödbenen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten tips innan ni söker de billigaste  biljetterna på Internet. 

Rensa webbhistorik och kakor i eran webbläsare varje gång ni gör en sökning. 

Helst undvik att använda Firefox eller Chrome. Det finns hundralappar att tjänna.

Edge, Opera, Maxthon webläsare funkar bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-13 at 20:54, skrev leifen:

Har inte fått ett enda poäng av Thai heller de senaste tre resorna.

 

 

Beställer du via någon av nätbyråerna får du inga poäng eller väldigt lite. Tidigare kunde man få 25% om man hade tur men numera är det en biljettklass som inte ger några poäng alls om jag är rätt informerad. Vill du ha poäng får du boka via Thai´s hemsida till lite högre pris men med lite andra förutsättningar också. Själv har jag nästan fått ihop till en gratisresa men en del poäng försvinner i september så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Man kan köpa till dom poäng man saknar men det är nästan lika dyrt som hela biljetten så där har dom verkligen tänkt till. Kommer förmodligen att boka hotell i Bangkok för mina poäng. Kan få bo på ett bra hotell gratis i 4-5 nätter iaf.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Beställer du via någon av nätbyråerna får du inga poäng eller väldigt lite. Tidigare kunde man få 25% om man hade tur men numera är det en biljettklass som inte ger några poäng alls om jag är rätt informerad. Vill du ha poäng får du boka via Thai´s hemsida till lite högre pris men med lite andra förutsättningar också. Själv har jag nästan fått ihop till en gratisresa men en del poäng försvinner i september så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Man kan köpa till dom poäng man saknar men det är nästan lika dyrt som hela biljetten så där har dom verkligen tänkt till. Kommer förmodligen att boka hotell i Bangkok för mina poäng. Kan få bo på ett bra hotell gratis i 4-5 nätter iaf.

Gillar du inte uppgradering? Personligen tycker jag att det är det mest prisvärda man kan få för poängen...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 timmar sedan, skrev JJC:

Liten tips innan ni söker de billigaste  biljetterna på Internet. 

Rensa webbhistorik och kakor i eran webbläsare varje gång ni gör en sökning. 

Helst undvik att använda Firefox eller Chrome. Det finns hundralappar att tjänna.

Edge, Opera, Maxthon webläsare funkar bäst.

 

Hur menar du nu?

Jag har lite dålig koll på sådant.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Hur menar du nu?

Jag har lite dålig koll på sådant.

Kakor gör att billigare biljetter sållas bort.

Sök funktioner nyttjar kakor och google sökningar.

Bara för att de erbjuder billigaste resor betyder inte att du för det som finns billigast just nu.

Även de som skapar sökmotorer för billiga resor De vill tjäna pengar.

De har koll på vad du fick för sökresultat innan och spelar på att du väljer det du redan har erbjudits en gång.

Vi har testat detta på olika datorer på jobbet med olika webbläsare flera gånger med ändrade parametrar.

VI fick tex. priset ARN - BKK 6299 och 6599 på samma sökning med rensad dator och med dator som sökte en gång innan.

Inkognito fikar funkar med, de sparar inga kakor och sök resultat.

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...