Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att åka nästa december


Moritz

Recommended Posts

35 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Sorry

 

Nov-Feb

4/11- 3/2

Jag betalade 4584kr från Arn med Singapore Airlines till Mnl. 23/10-5/4

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • pigge01

    7

  • leifen

    7

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Moritz:

 

Vidrig regime i Turkiet?
Då kanske Thailand är fel ställe att åka till där tjuvarna i uniform bara blir fler och fler.

Turkarna har åtminstone fått rösta fram sitt elände.


mvh

 

Nja, det finns en stor grundläggande skillnad, jag har inget emot Thailands sittande regim och den kultur de företräder, men muslimer och islamister hatar jag, särskilt Erdogan.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Jag betalade 4584kr från Arn med Singapore Airlines till Mnl. 23/10-5/4

 

Var det med ryssflyget?

Och utan poäng.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev pigge01:

 

Var det med ryssflyget?

Och utan poäng.

 

Var nog dyra poäng för dig om det nu var dem som var avgörande, bra mycket bättre att åka över Moskva än omvägen över Köpenhamn.

Dina poäng motsvarar knappast 5000kr 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev pigge01:

 

Var det med ryssflyget?

Och utan poäng.

Du poängen skiter fullständigt jag i. Har inte fått ett enda poäng av Thai heller de senaste tre resorna.

 

Det är den nya linjen via Moskva med Airbus 350. Under 20 timmar som är ett av de snabbaste på rutten.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Var nog dyra poäng för dig om det nu var dem som var avgörande, bra mycket bättre att åka över Moskva än omvägen över Köpenhamn.

Dina poäng motsvarar knappast 5000kr 5555555

 

Min Huvudflygplatser är Ängelholm och Kastrup!

 

Att mellanlanda på Arlanda o Moskva

Bär mig emot, det är superkasst.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Har man inte råd med max ett par hundra kr för en principsak, så ska man nog inte lämna stugan.

Är faktiskt beredd att betala ett par hundra extra för att slippa Thai om restiden är rimlig.

 

Bättre service och bättre mat i eco är motivet.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev pigge01:

 

Min Huvudflygplatser är Ängelholm och Kastrup!

 

Att mellanlanda på Arlanda o Moskva

Bär mig emot, det är superkasst.

 

Ja betala du 5000kr för dina futtiga poäng och tro du gjort en bra affär(gissar att matte inte var din starka sida i skolan), personligen undviker jag gärna dryga Köpenhamn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Min Huvudflygplatser är Ängelholm och Kastrup!

 

Att mellanlanda på Arlanda o Moskva

Bär mig emot, det är superkasst.

Nog är Moskva en trevligare flygplats än Cph ;)

 

Singapore är den bästa jag besökt i alla fall 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Min Huvudflygplatser är Ängelholm och Kastrup!

 

Att mellanlanda på Arlanda o Moskva

Bär mig emot, det är superkasst.

Du har ju också principer klart att det kostar lite extra då, har man råd kan man ha många principer. Även om jag skulle

ha råd vill jag åka till i detta fall Thailand så billigt och lätt som möjligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkish Airlines är riktigt bra, speciellt från Göteborg eftersom man ändå måste byta flyg under resans gång.

 

Flygplatsen lite trist? Vafan, det finns mat och pilsner att köpa, taxfree finns ock, vad mer behövs, ett nöjesfält?

 

Och om man nödvändigtvis skall flyga med ett flygbolag som kommer från ett demokratiskt land, så finns väl strax bara Finnair kvar? Tur att de också är bland de 2 bästa från Götet!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Är faktiskt beredd att betala ett par hundra extra för att slippa Thai om restiden är rimlig.

 

 

Ja du är ju pensionär, då kan det kvitta :)

För mig är det överlägset, restiden och dagliga avgångar.....samt fritt flöde på drickat, maten kan kvitta.

Är egentligen bara Finnarna som är ett alternativ, att flyga 6h + 6h går fetbort, då får man ingen sömn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nog är Moskva en trevligare flygplats än Cph ;)

 

Singapore är den bästa jag besökt i alla fall 

 

Håller helt med där, föredrar Moskva och ryssar alla dagar i veckan istället för Danskar!

Singapore är trevligt, mkt bra flygplats.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Håller helt med där, föredrar Moskva och ryssar alla dagar i veckan istället för Danskar!

Singapore är trevligt, mkt bra flygplats.

 

Vad tycker du om Arlanda WS Kastrup. ?

Barer. taxfree, restauranger, Osv. ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
3 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Håller med. Vi åkte en gång med turkish men frugan sa efter hemkomst, aldrig mer. Nu efter hijabtjejen som trakaserade SAS med sin kampanj så blir det aldrig mer en tur med flygbolag från ett muslimskt land, även om de skulle ge mig en biljett gratis så är svaret, njet. Lite principer och jäklar anamma borde alla ha, inte enbart kronor och ören i blickfånget.

 

Vad är det som hänt?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har ju också principer klart att det kostar lite extra då, har man råd kan man ha många principer. Även om jag skulle

ha råd vill jag åka till i detta fall Thailand så billigt och lätt som möjligt

 

Det är inte bara poängen man betalar för

Utan möjligheten att omboka vid behov.

 

Sedan kostar det att flyga upp till Arlanda.

Då min resa ska gå en Lördag så är det Kastrup - Arlanda bom gäller och då är priset höger.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Turkish Airlines är riktigt bra, speciellt från Göteborg eftersom man ändå måste byta flyg under resans gång.

 

Flygplatsen lite trist? Vafan, det finns mat och pilsner att köpa, taxfree finns ock, vad mer behövs, ett nöjesfält?

 

Och om man nödvändigtvis skall flyga med ett flygbolag som kommer från ett demokratiskt land, så finns väl strax bara Finnair kvar? Tur att de också är bland de 2 bästa från Götetboort!

 

MVH

 

Turkarna är ju muslimer, sunnimuslimer som står förr allt som är dåligt och då faller det fetbort för mig.

 

För ett par veckor brändes en moske ner i nordvästra Stockholm, en shiamoske och nordens största men inte ett ord i pressen efter detta. Troligen en sunnimuslim som tänt eld på mosken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

 

Turkarna är ju muslimer, sunnimuslimer som står förr allt som är dåligt och då faller det fetbort för mig.

 

För ett par veckor brändes en moske ner i nordvästra Stockholm, en shiamoske och nordens största men inte ett ord i pressen efter detta. Troligen en sunnimuslim som tänt eld på mosken!

Är det därför flygpriserna är så höga?

 

Eller vill du bara visa upp ditt muslimhat i tråden?

Och visst har nyheten varit uppe i pressen, du får bläddra förbi serierna...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Ja du är ju pensionär, då kan det kvitta :)

För mig är det överlägset, restiden och dagliga avgångar.....samt fritt flöde på drickat, maten kan kvitta.

Är egentligen bara Finnarna som är ett alternativ, att flyga 6h + 6h går fetbort, då får man ingen sömn.

Nu får jag inte ihop logiken, fritt flöde på drickat och sova??? :) 

 

Finnarna är bra, dom är jag mycket nöjd med, trots att drickan inte flödar i eco ;) 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nu får jag inte ihop logiken, fritt flöde på drickat och sova??? :) 

 

Finnarna är bra, dom är jag mycket nöjd med, trots att drickan inte flödar i eco ;) 

 

Att du inte fattar är ingen nyhet, du får ta lite lärdom på plattan eller Tavelsjö :)

 

Satsa hårt i 4h sov sen i 6 på SE gående.

NW gående, sov i 10h :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Istanbuls flygplats är kanon, en av världens bästa lounger om inte annat. Turkish Airlines är dessutom ett bra flygbolag.

Däremot ska jag sluta flyga United efter hur de behandlade den stackars läkaren sist. Alla andra västerländska bolag från kristna länder också förresten. Som av en princip. Därför att jag håller alla dessa flygbolag kollektivt ansvariga för alllt ont som sker i kristendomens namn. Principer är viktiga, det måste ni förstå. Så det så! 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Nu får jag inte ihop logiken, fritt flöde på drickat och sova??? :) 

 

Finnarna är bra, dom är jag mycket nöjd med, trots att drickan inte flödar i eco ;) 

 

Du har rätt, man väljer väl inte flygbolag för hur mycket sprit man får ombord, tusan jag vill bara flytta

rumpan från A till B på billigast och enklaste sättet och att tiderna stämmer

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Att du inte fattar är ingen nyhet, du får ta lite lärdom på plattan eller Tavelsjö :)

 

Satsa hårt i 4h sov sen i 6 på SE gående.

NW gående, sov i 10h :)

???????????:29:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad är det som hänt?

 

Hon sökte jobb på SAS och krävde att få bära hijab, pga att hon är muslim, vilket hon nekades pga uniformskrav och hon slog upp det stort i pressen när hon blev nekad anställning. Hon går också en mediautbildning och kompisar skrev på hennes blogg " we did it" när media slog upp det stort.

 

http://uvell.se/2017/05/03/nya-offensiven-fran-muslimska-aktivister/

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev leifen:

Nog är Moskva en trevligare flygplats än Cph ;)

 

Singapore är den bästa jag besökt i alla fall 

 

SQ 361 avg 9,10 passar inte från mina 2 flygplatser  en lördag.

SK 1416 landar 9,10 som första flyg från Kastrup.

 

Så det vägen funkar inte!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...