Jump to content
IGNORERAD

Inget körkort = beslagtagen MC


Tallviking

Recommended Posts

On den 12 maj 2017 at 06:18, skrev Nemo:

 

Typiskt. Åka fast en fredag och få tillbaks hojen efter helgen, typ.  :rolleyes: 

Behöver de ens skaffa körkort eller försäkra hojen innan de hämtar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    6

  • UglyFarang

    5

  • ReKa

    3

  • Boa52

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Boa52:

 

Tropichjälmar verkar vettigt men längkalsonger. Är det därför jag tycker det är olidligt varmt i Thailand

måste nog tänka om, Thailand långkalsonger av i Sverige långhkalsonger på

Självklart skyddar långkalsonger också mot hudcancer. Undra hur många mindre fall av hudcancer det skulle bli om de med kortbyxor hade långkalsonger under?

Hur många muslimer med heltäckande klädsel tror du har hudcanser? De klär sig väl mot värmen, anser du de har fel!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Wangthong:

Självklart skyddar långkalsonger också mot hudcancer. Undra hur många mindre fall av hudcancer det skulle bli om de med kortbyxor hade långkalsonger under?

Hur många muslimer med heltäckande klädsel tror du har hudcanser? De klär sig väl mot värmen, anser du de har fel!

 

Nej för tusan dom har rätt när dom klär sej mot solen, långkalsonger och shorts utanpå är ju modernt nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev rolba:

Hjälm har räddat många från hudcancer. Du kanske har hör talas om tropikhjälmar?

Hej

Ja tropikhjälmar har jag både sett och hört talas om, man säljer ju såna till turister i Thailand men hurvida dessa är lämpliga som MC-hjälmar vet jag inte?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Behöver de ens skaffa körkort eller försäkra hojen innan de hämtar den?

Hej

Förmodligen inte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Helt rätt, hjälm är klart opassande i tropisk värme, använder inte ens långkalsonger där, men man får förstås köra där efter.

Mvh isan lover

Jag använder denna.

normal.jpg?1291329958

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Juha:

Jag använder denna.

normal.jpg?1291329958

Hej

Har en kompis i Yashoton som också använder en Svensk hockeyhjälm, väcker viss uppmärksamhet säger han.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stoppar moppetaxi stup i kvarten ibland åt hela familjen.

Hur får man tag i dessa hjälmar på flykt typ?

wannabee nice galt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Många 500baht böter i den här poliskontrollen

 

500.jpg.dbd5835cbf2a7f52fe8659d48c071544.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
38 minuter sedan, skrev Tallviking:

Många 500baht böter i den här poliskontrollen

 

500.jpg.dbd5835cbf2a7f52fe8659d48c071544.jpg

Hej

Det ser väl mer ut som en P-plats utanför en skola eller någon kommunal eller statlig anläggning.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det ser väl mer ut som en P-plats utanför en skola eller någon kommunal eller statlig anläggning.

Mvh isan lover

 

Förutom avsaknaden av själva skolan, någon kommunal eller statlig anläggning då kanske samt förekomsten av flera trafikpoliser.... :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Många 500baht böter i den här poliskontrollen

 

500.jpg.dbd5835cbf2a7f52fe8659d48c071544.jpg

 

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det ser väl mer ut som en P-plats utanför en skola eller någon kommunal eller statlig anläggning.

Mvh isan lover

Ser mer ut som alldeles utanför en Sky Train station i Bangkok, Mo Chit kanske?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Helt rätt, hjälm är klart opassande i tropisk värme, använder inte ens långkalsonger där, men man får förstås köra där efter.

Mvh isan lover

Jasså Hjälm är mycket passande i värmen helst vit skyddar mot solen tex .Använd långärmad skjorta å byxor ,handskar å nåt skyddande på fötterna vid längre körning inte opassande för människor enligt mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
58 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Ser mer ut som alldeles utanför en Sky Train station i Bangkok, Mo Chit kanske?

 

MVH Tommy

 

Bilden är tagen utanför Nakhon Pathom Rajabhat University där poliserna står och skriver 500 baht böter på alla MC som står felparkerade ute på gatan vid slutproven. Många elever kom i sista stund och det var fullt på parkeringen inne på skolan

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

På landet i söder har jag sett att det blir allt vanligare hos Thai, men inte hos huckle-folket.


Sånt här hucklefolk?
 

motorcycle-with-a-woman-wearing-a-helmet-and-four-children-without-b8158b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
50 minuter sedan, skrev ReKa:


Sånt här hucklefolk?
 

motorcycle-with-a-woman-wearing-a-helmet-and-four-children-without-b8158b.jpg

 

Ungefär.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Förutom avsaknaden av själva skolan, någon kommunal eller statlig anläggning då kanske samt förekomsten av flera trafikpoliser.... :whistle:

 

Hej

Tittar du på bilden ser du dom svart-vita sorgeband på staketet som omgärdar landets samtliga skolor, sjukhus och andra statliga och kommunala byggnader, såpass ofta har du väl besökt Thailand att du känner till och kan se detta?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev Tommy:

 

Ser mer ut som alldeles utanför en Sky Train station i Bangkok, Mo Chit kanske?

 

MVH Tommy

Hej

Dom sorgeband som omger området tyder på att det är en skola eller annan statlig eller kommunal byggnad.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en in-law som för några år sedan beklagade sig över att sonen fått böter för att kört moppe utan körkort. Hon kunde inte alls köpa polisens agerande utan sade, fullt allvarligt, som den lärarinna hon är: "det klart att han inte kan ha körkort, han är ju bara 14 år, så hur kan han få böter?"

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Atom:

Jag har en in-law som för några år sedan beklagade sig över att sonen fått böter för att kört moppe utan körkort. Hon kunde inte alls köpa polisens agerande utan sade, fullt allvarligt, som den lärarinna hon är: "det klart att han inte kan ha körkort, han är ju bara 14 år, så hur kan han få böter?"

Hej

Thailogik när den är som bäst.

 

Själv minns jag när vi åkte fast i tullen på Don Muang, vi hade alldeles för mycket sprit med oss ifrån Tax Free inköpen, frugan förklarade då för tullaren att en var till mig, en till hennes pappa och att hon hade tre morbröder, vi kunde ju inte komma hem och inte ha en flaska till dom var, det hade ju varit orättvist, tullaren höll med om detta och så packades flaskorna ned igen utan böter.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Thailogik när den är som bäst.

 

Själv minns jag när vi åkte fast i tullen på Don Muang, vi hade alldeles för mycket sprit med oss ifrån Tax Free inköpen, frugan förklarade då för tullaren att en var till mig, en till hennes pappa och att hon hade tre morbröder, vi kunde ju inte komma hem och inte ha en flaska till dom var, det hade ju varit orättvist, tullaren höll med om detta och så packades flaskorna ned igen utan böter.

Mvh isan lover

Helt logiskt, som när jag kör min Tuk tuk i byn har ingen hjälm bara flipflops på mej, får många tjejer som vill åka med:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Eftersom det här blev en hjälmtråd orkar jag inte leta upp den tidigare.

Här är en ny uppfinning som inte ens dom största motståndarna till användning av hjälm kan vara emot. Lätt, luftig, billig. Gjord av papper!

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har en in-law som för några år sedan beklagade sig över att sonen fått böter för att kört moppe utan körkort. Hon kunde inte alls köpa polisens agerande utan sade, fullt allvarligt, som den lärarinna hon är: "det klart att han inte kan ha körkort, han är ju bara 14 år, så hur kan han få böter?"

 

Barn under 15 kan inte bötfällas enligt Thai lag.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom sorgeband som omger området tyder på att det är en skola eller annan statlig eller kommunal byggnad.

Mvh isan lover

Om jag för en kort stund bortser från att Tallviking redan skrivit att det är utanför ett Universitet, så kanske de har liknande på staketen runt statliga parker?

 

Synd att eleverna inte fick parkera på fotbollsplanen alldeles innanför staketet...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev Tommy:

Om jag för en kort stund bortser från att Tallviking redan skrivit att det är utanför ett Universitet, så kanske de har liknande på staketen runt statliga parker?

 

Synd att eleverna inte fick parkera på fotbollsplanen alldeles innanför staketet...

 

MVH Tommy

Hej

Tror faktiskt inte att han insåg det eftersom han svarade mig så här "Förutom avsaknaden av själva skolan, någon kommunal eller statlig anläggning då kanske samt förekomsten av flera trafikpoliser...." när jag påpekade att sorgebanden normalt sitter på skolor och statliga och kommunala byggnader, så enligt honom var det absolut inte fråga om någon skola, kommunal eller statlig anläggning, förmodligen insåg han sitt misstag och korrigerade sitt första och felaktiga uttalande i frågan.

Mvh isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...