Jump to content
IGNORERAD

Bomber igen


rolba

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    5

  • pigge01

    2

  • berlitz

    2

  • Tekkor

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tråkigt, nån borde låsa in dessa röda allmänfarliga muslimer, och då på livstid i nått arbetsläger.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
51 minuter sedan, skrev Tallviking:

BigC i Pattani

 

aa.thumb.jpg.9bb19c7286c15ba8e964fe7ff4432e89.jpg

ab.thumb.jpg.21ba894a47ab138e7c14f23bfc6eaed7.jpg

ac.thumb.jpg.b53b8b22327cae220b1f790ce7146f04.jpg

ad.thumb.jpg.b0de244b79af3f80881d95f7e905a753.jpg

 

Det ser ut som att det var vid den ena vaktkuren man sprängt ena bomben, kanske vakterna hittade den och föraren sprängde sej själv också.

Normalt så sprängs bomberna på avstånd med fjärr.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tekkor:

Tråkigt, nån borde låsa in dessa röda allmänfarliga muslimer, och då på livstid i nått arbetsläger.

 

Har du tänkt på Att Thailand är en ockupationsmakt !

 

Som vill lära ut Buddismen i landet Pattani !

Hade du slutat med detta i Skolorna mm

Så hade det blivit lugnare. 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredens religion har åter igen visat sitt ansikte

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
57 minuter sedan, skrev pigge01:

 

Har du tänkt på Att Thailand är en ockupationsmakt !

 

Som vill lära ut Buddismen i landet Pattani !

Hade du slutat med detta i Skolorna mm

Så hade det blivit lugnare. 

Hej

Det är så det ligger till, själv tycker jag att Thailand borde påbörja verkliga samtala med muslimerna och erbjuda dom någon slags självstyre, utbildning i skolan på deras eget språk malaj och genomföra sociala program för förbättringar i området.

Tror inte att det finns någon militär lösning på denna konflikt heller.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är så det ligger till, själv tycker jag att Thailand borde påbörja verkliga samtala med muslimerna och erbjuda dom någon slags självstyre, utbildning i skolan på deras eget språk malaj och genomföra sociala program för förbättringar i området.

Tror inte att det finns någon militär lösning på denna konflikt heller.

Mvh isan lover

Nä självklart ska muslimerna få fri lejd att utföra sin förtryckarreligion även i Thailand som i Sverige.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
13 minuter sedan, skrev Mankan:

Fredens religion har åter igen visat sitt ansikte

Vår egen Yasri Khans (MP) pappa är ju terrorist och separatist ledare i södra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
9 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är så det ligger till, själv tycker jag att Thailand borde påbörja verkliga samtala med muslimerna och erbjuda dom någon slags självstyre, utbildning i skolan på deras eget språk malaj och genomföra sociala program för förbättringar i området.

Tror inte att det finns någon militär lösning på denna konflikt heller.

Mvh isan lover

Du kommer väl Yasri Khan i miljöpartiet hur gick det med att samtala med honom. Det är ju hans pappa som leder alla bombsprängningar i södra Thailand 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
29 minuter sedan, skrev JJC:

Du kommer väl Yasri Khan i miljöpartiet hur gick det med att samtala med honom. Det är ju hans pappa som leder alla bombsprängningar i södra Thailand 

Hej

Jag tror nog att det finns en hel del saker som ligger bakom att ockuperade befolkningar ofta gör motstånd mot ockupanterna, man delar oftast inte vare sig språk, kultur, traditioner eller religion, Norrmän och Danskar gjorde också motstånd när dom var ockuperade, ser det som ett ganska normalt sätt att reagera på när ens land och folk är ockuperade av en främmande nation och dess armé.

Att ockupationsmakten sen försöker utplåna deras språk och kultur genom att tvinga barnen att läsa och skriva på ett främmande språk gör ju inte precis saken bättre.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag tror nog att det finns en hel del saker som ligger bakom att ockuperade befolkningar ofta gör motstånd mot ockupanterna, man delar oftast inte vare sig språk, kultur, traditioner eller religion, Norrmän och Danskar gjorde också motstånd när dom var ockuperade, ser det som ett ganska normalt sätt att reagera på när ens land och folk är ockuperade av en främmande nation och dess armé.

Att ockupationsmakten sen försöker utplåna deras språk och kultur genom att tvinga barnen att läsa och skriva på ett främmande språk gör ju inte precis saken bättre.

Mvh isan lover

 

Har du varit i den "djupa södern" och pratat med alla barn som du hävdar tvingas ha endast Thai som val i skolan?

Har du sett hur muslimskt dominerat bebyggelsen är?

Har du varit runt och ätit på olika restauranger i södern, både Thai och muslimska?

Det har jag tillsammans med sambon och delar av hennes släkt.

 

Det finns skolor där som har lektioner på vilket språk man vill, helt valfritt om man vill att barnen ska utbildas på Thai eller inte.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag tror nog att det finns en hel del saker som ligger bakom att ockuperade befolkningar ofta gör motstånd mot ockupanterna, man delar oftast inte vare sig språk, kultur, traditioner eller religion, Norrmän och Danskar gjorde också motstånd när dom var ockuperade, ser det som ett ganska normalt sätt att reagera på när ens land och folk är ockuperade av en främmande nation och dess armé.

Att ockupationsmakten sen försöker utplåna deras språk och kultur genom att tvinga barnen att läsa och skriva på ett främmande språk gör ju inte precis saken bättre.

Mvh isan lover

Normalt sätt med bombsprängningar???

Men hallå där!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är så det ligger till, själv tycker jag att Thailand borde påbörja verkliga samtala med muslimerna och erbjuda dom någon slags självstyre, utbildning i skolan på deras eget språk malaj och genomföra sociala program för förbättringar i området.

Tror inte att det finns någon militär lösning på denna konflikt heller.

Mvh isan lover

 

Ge inte dessa kallhamrade mördare lillfingret för då vill de åt hela handen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Har du varit i den "djupa södern" och pratat med alla barn som du hävdar tvingas ha endast Thai som val i skolan?

Har du sett hur muslimskt dominerat bebyggelsen är?

Har du varit runt och ätit på olika restauranger i södern, både Thai och muslimska?

Det har jag tillsammans med sambon och delar av hennes släkt.

 

Det finns skolor där som har lektioner på vilket språk man vill, helt valfritt om man vill att barnen ska utbildas på Thai eller inte.

Hej

Nej, men i trådar om den Thailändska skolan har jag länkat till undersökningar i Södra Thailand där man redovisade kraftigt förbättrade resultat, ökad närvaro och stor glädje när man gick över till lektioner på Malaj i alla ämnen utom Thailändska, för människorna i Södra Thailand är utbildning på det egna språket ett av dom viktigaste kraven dom har.

 

Det är möjligt att det finns privata skolor som tillhandahåller utbildning på alla möjliga språk men det kostar pengar, många är uppenbarligen fattiga i Södra Thailand och då är man nog presis som i Norr och Nordost hänvisade till dom statliga skolorna som är gratis och där sker all undervisning på Thailändska, privat skolor är nog uteslutet för många fattiga och mer något för välbeställda.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev PeterA:

Normalt sätt med bombsprängningar???

Men hallå där!!!

Hej

Jag försvarar inga bombdåd, det jag menade var att ex.vis Norrmän och Danskar också utförde bombdåd mot ockupationsmakten när dom var ockuperade av Tyskarna, att befolkningen gör motstånd är nog något man får räkna med när man ockuperar ett land eller som i detta fallet ett sultanat.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Ge inte dessa kallhamrade mördare lillfingret för då vill de åt hela handen.

Hej

Just så har Thailändarna resonerat i ca 100 år nu och man är inte ens i närheten av någon lösning, tycker att detta har kostar tillräckligt många människoliv nu och att det är dags att pröva något nytt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
10 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Just så har Thailändarna resonerat i ca 100 år nu och man är inte ens i närheten av någon lösning, tycker att detta har kostar tillräckligt många människoliv nu och att det är dags att pröva något nytt.

Mvh isan lover

 

Så du tror att muslimerna skulle nöja sig med en egen fristat i södra Thailand, det tror inte jag, mycket vill ha mer. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Så du tror att muslimerna skulle nöja sig med en egen fristat i södra Thailand, det tror inte jag, mycket vill ha mer. 

Hej

Jag tror att målet är att upprätta det forna Sultanatet igen och att dom gränser som gällde innan ockupationen ska gälla, men det kan ju bara en verklig dialog och förhandling visa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Har du tänkt på Att Thailand är en ockupationsmakt !

 

Som vill lära ut Buddismen i landet Pattani !

Hade du slutat med detta i Skolorna mm

Så hade det blivit lugnare. 

Religion har man på insidan av sitt huvud, vi fick läsa om olika religioner i skolan i Svedala minns jag, inte fan åkte jag runt som kristen och kasta bomber i protest... Vill man inte tro så låter man bli eller så är man med i mördarreligionen islam och mördar fram sin åsikt.

 

Undra om det inte var så att olika länder lade beslag på olika delar av forna Thailand, så hur kan då landet vara en ockupationsmakt.

Eller är det så att man vill lyfta fram att de mordiska muslimerna som talar genom våld och död för att påtvinga andra sin "religion".

 

Det är som i Sverige, enl socialdemokraterna och de andra som vill Sverige illa.  Att vi skall krama de stackare som gruppvåldtar våra småflickor/tjejer/kvinnor som, eldar våra bilar... Men är det inte så att har vi bra lagar som har fungerat länge,  så det är bara för nyanlända att rätta sig efter dem. Samma i Thailand... Man kan inte när man är minoritet kräva genom hot och våldshandlingar att få styra, de får bidra till ett bra samhälle först genom att visa genom handling att de är fredliga och vill förhandla fram vad det nu det är de vill. Klarar de inte av detta utan att gå omkring och mörda oskyldiga så skall de fängslas och sättas i arbetsläger.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nej, men i trådar om den Thailändska skolan har jag länkat till undersökningar i Södra Thailand där man redovisade kraftigt förbättrade resultat, ökad närvaro och stor glädje när man gick över till lektioner på Malaj i alla ämnen utom Thailändska, för människorna i Södra Thailand är utbildning på det egna språket ett av dom viktigaste kraven dom har.

 

Det är möjligt att det finns privata skolor som tillhandahåller utbildning på alla möjliga språk men det kostar pengar, många är uppenbarligen fattiga i Södra Thailand och då är man nog presis som i Norr och Nordost hänvisade till dom statliga skolorna som är gratis och där sker all undervisning på Thailändska, privat skolor är nog uteslutet för många fattiga och mer något för välbeställda.

Mvh isan lover

 

Enligt min tant så har det alltid funnits skolor som håller sina lektioner på vad hon kallar "muslim" som inte ska vara samma som malay, hon talar till viss del både det hon kallar muslim och även malay, alltid för henne borde nog sträcka sej tillbaka till 70-talets andra hälft.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Enligt min tant så har det alltid funnits skolor som håller sina lektioner på vad hon kallar "muslim" som inte ska vara samma som malay, hon talar till viss del både det hon kallar muslim och även malay, alltid för henne borde nog sträcka sej tillbaka till 70-talets andra hälft.

Hej

Förmodar att hon avser dom Koranskolor som muslimerna bedriver i egen regi, men dom ska inte förväxlas med den vanliga skolan eftersom dom bara har lektioner på en dag (lör-sön) och då lär ut Koranen, fråga henne om det är dessa "skolor" hon tänkte på?

 

Försök med utbildning på Malaj i vanliga skolämnen har utförts först nu på senare år och trots dom mycket goda resultaten är det osäkert om dom ska få fortsätta, det naturliga hade ju varit att dom goda resultaten hade lett till en utbyggnad och att alla som ville kunde få välja att studera på Malaj.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
36 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Förmodar att hon avser dom Koranskolor som muslimerna bedriver i egen regi, men dom ska inte förväxlas med den vanliga skolan eftersom dom bara har lektioner på en dag (lör-sön) och då lär ut Koranen, fråga henne om det är dessa "skolor" hon tänkte på?

 

Försök med utbildning på Malaj i vanliga skolämnen har utförts först nu på senare år och trots dom mycket goda resultaten är det osäkert om dom ska få fortsätta, det naturliga hade ju varit att dom goda resultaten hade lett till en utbyggnad och att alla som ville kunde få välja att studera på Malaj.

Mvh isan lover

 

Nej, hon menar helt vanliga skolor.

Skolan hon gick i var Thai och hade både barn till Thai och muslimer, andra skolor var i princip endast muslimska barn och ska ha varit på muslim, inget privat utan kommunalt/statligt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
13 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag försvarar inga bombdåd, det jag menade var att ex.vis Norrmän och Danskar också utförde bombdåd mot ockupationsmakten när dom var ockuperade av Tyskarna, att befolkningen gör motstånd är nog något man får räkna med när man ockuperar ett land eller som i detta fallet ett sultanat.

Mvh isan lover

 

Det känns lite spontant som skillnad mellan WW2 och tyskarnas ockupation av Danmark och Norge under brinnande krig och annekteringen av Sultanatet Pattani sedan över 100 år, där attentaten verkar ha blivit mycket fler och mycket värre pga Tak Bai massakern och Kru Se massakern som båda utfördes 2004.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...