Jump to content
IGNORERAD

Vad karakteriserar en bargubbe?


broder tuk tuk

Recommended Posts

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Alla Aussies jag har träffat har varit mycket sociala och trevliga.

Hej

Det är min uppfattning också, verkar vara ett extremt trevligt folk, vi har ofta undrat över detta på mitt gamla jobb inom flyger, alla upplevde det som om just Australiensare var ovanligt sociala, trevliga, positiva, utåtriktade och glada.

 

En kollega hade som teori att Australien till största delen befolkades av dom personer som förvisades dit ifrån Storbritannien, då främst folk ifrån lägre samhällsklasser, man behövde ju murare, snickare, smeder och sjömän m.m, men även kriminella och prostituerade tillhörde väl dom dom förvisades, dom som blev kvar tillhörde högre samhällsklasser som adeln, var lite perversa och gillade att klä sig i blöjor och piska varandra o.s.v blev kvar i England, en högst ovetenskaplig teori förstås, denna slutsats drog han av alla märkliga sex skandaler med perversa inslag som har drabbat adel, överhus, politiker o.s.v, enligt honom är nog även systemet med internatskolorna där flickor och pojkar studerar åtskilda och pennalism är vanlig en del av problematiken.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Boa52

    15

  • stefan5300

    14

  • B747

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

”Scandinaviacorner - Åk till Danmark så får ni veta vad en bar gubbe är..  ” så sant!

Har varit mycket i Köpenhamn genom åren. Tråkigt att de gamla caféer/kroer/bodegaer  försvinner i rask takt. Jag älskar dessa gamla ställen! Man kunde få en billig öl och slänga ett par ord med alla. 

Man blev rätt full eftersom danskarna inte är sena med att ringa i klockan. Tycker att de Thailändska barerna påminner mycket om de danska..med billig öl, biljardbord och kvinnor som hoppar i säng för en kopparpeng. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2017‎-‎05‎-‎12 at 02:03, skrev Nemo:

 

Av kvinnliga "caddies"? :D

Helt klart. Där är det problem. Dom mister jobbet om dom går med oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är min uppfattning också, verkar vara ett extremt trevligt folk, vi har ofta undrat över detta på mitt gamla jobb inom flyger, alla upplevde det som om just Australiensare var ovanligt sociala, trevliga, positiva, utåtriktade och glada.

 

En kollega hade som teori att Australien till största delen befolkades av dom personer som förvisades dit ifrån Storbritannien, då främst folk ifrån lägre samhällsklasser, man behövde ju murare, snickare, smeder och sjömän m.m, men även kriminella och prostituerade tillhörde väl dom dom förvisades, dom som blev kvar tillhörde högre samhällsklasser som adeln, var lite perversa och gillade att klä sig i blöjor och piska varandra o.s.v blev kvar i England, en högst ovetenskaplig teori förstås, denna slutsats drog han av alla märkliga sex skandaler med perversa inslag som har drabbat adel, överhus, politiker o.s.v, enligt honom är nog även systemet med internatskolorna där flickor och pojkar studerar åtskilda och pennalism är vanlig en del av problematiken.

Mvh isan lover

 

Detta stämmer nog inte riktigt med den historiska verkligheten.

 

Det var väl mest kriminella och en och annan prostituerad som förvisades till Australien?

 

Vanliga hyggliga medborgare stannade nog kvar i England.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Sen måste man skillja på riktiga bargubbar, de som sitter i barerna och fått titeln vare sig de vill eller ej.

Och på de oäkta bargubbarna, de som sitter hemma på pojkrummet och drömmer om att få bli en bargubbe :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
27 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Sen måste man skillja på riktiga bargubbar, de som sitter i barerna och fått titeln vare sig de vill eller ej.

Och på de oäkta bargubbarna, de som sitter hemma på pojkrummet och drömmer om att få bli en bargubbe :D 

 

Vilken normal människa drömmer om att bli bargubbe? Såvida man inte smakat på det livet vid ett antal tillfällen.

 

Däremot finns det säkert gott om människor som drömmer om att köpa eller hyra hus i Thailand under vinterhalvåret.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vilken normal människa drömmer om att bli bargubbe? Såvida man inte smakat på det livet vid ett antal tillfällen.

 

Däremot finns det säkert gott om människor som drömmer om att köpa eller hyra hus i Thailand under vinterhalvåret.

 

BTT

Nja, det är väl ingen normal människa som drömmer om det, och med det vill jag påstå att du inte heller är helt normal :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det krävs även en barpianist  bland bargubbarna

Givetvis har han hjälm på

Barpiano.jpg.9c875625290389274c13bfecc63320e2.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Detta stämmer nog inte riktigt med den historiska verkligheten.

 

Det var väl mest kriminella och en och annan prostituerad som förvisades till Australien?

 

Vanliga hyggliga medborgare stannade nog kvar i England.

 

BTT

Hej

Det blev i vart fall enligt många en bra mix som resulterade i sociala, utåtriktade och positiva människor.

Sen kan ju även klimatet ha påverkat dom, man vistas ju mycket utomhus, grillparty och några öl efter jobbet är ju inte ovanligt ens på vardagar

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
22 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det blev i vart fall enligt många en bra mix som resulterade i sociala, utåtriktade och positiva människor.

Sen kan ju även klimatet ha påverkat dom, man vistas ju mycket utomhus, grillparty och några öl efter jobbet är ju inte ovanligt ens på vardagar

Mvh isan lover

 

Mycket av det sociala och trevliga bottnar nog i att många australiensare är ganska glada i spriten.

 

För oavsett vad man anser om alkohol så är den definitivt en social sprutmaskin.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-11 at 20:01, skrev Boa52:

Inget agg mot Pattaya för jag har inte och förstår inte varför jag skulle fara dit. Det finns hundra bättre ställen att besöka i Thailand

patong blir också för mycket efter nån dag, Har vänner som bor där. Är man bara ute efter supa snacka skit är Pattaya, Patong och såna

ställen utmärkt. För mej okej nån dag men sen skit

 

Men varför snackar du så mycket skit hela tiden? Hur kan du avgöra vad som är bättre och inte när du inte satt din fot där?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-11 at 19:09, skrev Boa52:

För familjer och barn finns det mycke mera utbud i Pukett och även i Huahin men Pattaya har jag förståt mera horgator, det är bargubbar och såna 

som dras dit. Inte egentligen stenbordsgubbar dom behöver Inga barer bara ett stenbord dom kan supa och surra runt

Finns det mer utbud för barn i Hua Hin än i Pattaya. Vilka utbud tänker du då på främst?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-11 at 19:54, skrev Boa52:

Det var ju det ja menade, bangla mot WS och det bara mot MPR,s utsagor. Vist finns det lungnare och bättre platser i Pukett

för familjer än i Pattaya. Golf som många surrar om finns i hela Thailand, några gillar dom banorna en del inte och Huahin

har väl dom bästa golbanorna om jag förståt rätt

 

Ja men då har du förstått fel igen. Men utgångspunkt från Pattaya finns ett enormt utbud av golfbanor i varierande klass. Allt från Siambanorna som håller absolut toppklass till billigare militärbanor.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...