Jump to content
IGNORERAD

Blåskärm pga dåligt/svajigt WIFI?


Benriach

Recommended Posts

Under min vistelse i Miami så hade jag väldigt svajigt wifi på rummet. Det kopplades upp för att sedan slockna efter en stund för att sedan funka igen lite senare. Dessutom stod det ibland att jag var ansluten, men ingen internetuppkopplig eller nåt liknande.  Nåväl efter ett tag så kom blåskärmen med otaliga omstarter och felsökningar som inte resulterade i något.  Hade nästan gett upp hoppet då jag tänkte testa den här på flygplatsen, och sepåfan här funkar det klockrent(än så länge vill säga)...

 

Kan det verkligen bero på den svajiga uppkopplingen, eller har jag tagit ut segern i förskott?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
40 minuter sedan, skrev Benriach:

Under min vistelse i Miami så hade jag väldigt svajigt wifi på rummet. Det kopplades upp för att sedan slockna efter en stund för att sedan funka igen lite senare. Dessutom stod det ibland att jag var ansluten, men ingen internetuppkopplig eller nåt liknande.  Nåväl efter ett tag så kom blåskärmen med otaliga omstarter och felsökningar som inte resulterade i något.  Hade nästan gett upp hoppet då jag tänkte testa den här på flygplatsen, och sepåfan här funkar det klockrent(än så länge vill säga)...

 

Kan det verkligen bero på den svajiga uppkopplingen, eller har jag tagit ut segern i förskott?

 

Nja, tvivlar på det jag har ju ofta dålig anslutning när jag jobbar och aldrig sett det problemet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kunna vara kondens i datorn som ställer till det.

En dator som är kall, pga AC i hotellrummet kan drabbas av kondens på kretskort och annat om den tas ut i fuktig luft, som det brukar vara i tex Miami.

Sen kan den funka felfritt igen när den fått torka upp och blivit lika varm som omgivningen.

 

Ett sätt att skydda sej är att inte starta datorn eller vad det nu kan vara (jag fick problem med en kamera i Miami) förrän den är uppvärmd.

Jag började förvara min kamera i maskinrummet på båten jag jobbade på då, där var det minst lika varmt som på utsidan, ca 40 grader, mot 20 i min hytt.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

Får du blåskärm så stor det en kod nere på den blåaskärmen . 

Skriv upp den. Koden talar om vad är det för anledning till att datorn kraschar.

Jag tvivlar på att det är dåligt WiFi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får du blåskärm så stor det en kod nere på den blåaskärmen . 
Skriv upp den. Koden talar om vad är det för anledning till att datorn kraschar.
Jag tvivlar på att det är dåligt WiFi.

Så här stod det, men som sagt så funkar den nu, peppar peppar...c6498c5ce8caf86dd724e021eca7dc4c.jpg



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Så här stod det

 

Står ju där, du har brutit mot Newtons 4:e lag.

 

Du får inte handla på systemet utom när det är ett undantag.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Står ju där, du har brutit mot Newtons 4:e lag.

 

Du får inte handla på systemet utom när det är ett undantag.

 

 

Det är väl alltid ett undantag när man går på bolaget...

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bibben:

 

Står ju där, du har brutit mot Newtons 4:e lag.

 

Du får inte handla på systemet utom när det är ett undantag.

 

 

Äntligen en ny lag som är bra!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

system thread exception not handled Netwtw04.sys

 

Talar om att drivrutiner til din Gigabit nätverkskort behöver uppdatering.

Nu vet jag inte om dina uppdateringar sköter sig själva eller manuellt

 

Du kan kolla lite mera på olika forum ange system thread exception not handled Netwtw04.sys  som sökord

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/windows-10-blue-screen-driverirqlnotlessorequal/707d1219-d244-45cd-9946-db985feba641

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...