Jump to content
IGNORERAD

Bilder contra skrivna ord.


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    5

  • svampen

    4

  • Wangthong

    3

  • Nemo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En bild säger mer än tusen ord, med bilder och text blir mycket bättre tycker jag.

DSCN0156.thumb.JPG.2887b7f3cd0c4f17ad99ddb4301cf43d.JPG

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

En bild säger mera än tusen ord20170423_181940.thumb.jpg.91a6395f3c5f00d00e9e3b9e8e2d4e2d.jpg20170424_210511.thumb.jpg.d107d5b6705fa739b485793b47e487c9.jpg20170423_203445.thumb.jpg.62e926fb7e0063c8370d84aea89b4eb6.jpg20170419_195344.thumb.jpg.1b6c18b330b23598fb37b610646e3e94.jpg20160722212617.thumb.JPG.75a3785394d9f23b1472515299a22c9a.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Varför tror du bildtrådarna på MPR är dom mest besökta ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
Precis nyss, skrev Tallviking:

Varför tror du bildtrådarna på MPR är dom mest besökta ?

Varför? Vet du svaret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det finns bildtrådar och det finns diskussionstrådar och det finns inget tvång att medlemmar behöver besöka bildtrådar om de inte vill. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
12 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Förstår att vissa inte tycker om bilder. 

Speciellt svårt är det för sådana som inte är på plats och därmed inte kan ta några bilder. 

 

Att googla sig till kunskper om ett land räknas inte som riktig förvärvade kunskap som man tillägnar sig på plats. Nu kan det ju vara svårt att säga vilka kunskaper som är tillägnade på plats. Bilder är svårare att fejka, vilket bilder på en färja t.ex kan visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder i all ära, men ibland tycker jag nog att bildtrådarna används som en avstjälpningsplats eller ett ställe att tömma sitt sd-kort på. Det är inte meningen att alla kort man har tagit måste publiceras till varje pris.

 

Många gånger ser man ju dubletter, suddiga bilder, bilder som egentligen inte har något större värde för medlemmarna (att bilden kanske är ett minne för fotografen är ju en annan sak).

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Tallviking:

Varför tror du bildtrådarna på MPR är dom mest besökta ?

 

Det finns en del av dessa bildtrådar som gör mig svarslös på din fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Ja är alternativet till bildtrådar en massa ordbajsande från en mytoman så är valet ganska självklart.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

 

//... som i längden hotar forumets existens.

 

 

 

BTT

 

.....eller varför inte hela livet på jorden?

 

LOL

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Om man bortser från att det går att sno bilder på nätet så är det ju lite besvärligare att manipulera en bild mot att ljuga ihop en text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev Nemo:

Bilder i all ära, men ibland tycker jag nog att bildtrådarna används som en avstjälpningsplats eller ett ställe att tömma sitt sd-kort på. Det är inte meningen att alla kort man har tagit måste publiceras till varje pris.

 

Många gånger ser man ju dubletter, suddiga bilder, bilder som egentligen inte har något större värde för medlemmarna (att bilden kanske är ett minne för fotografen är ju en annan sak).

Då kan du föregå som ett gott exempel och visa hur det ska vara :look_down:

 

Eller är det som vanligt lätt att kasta skit på andra när man själv inte lägger in bilder

 

Patetiskt tamme fan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

 

Ja, i ditt fall skulle det vara passand med bilder, då en bild kan ljuga mer än 1000 ord.

Då slipper du skriva så mycket när du har lust att ljuga.

 

Posta en bil på t.ex en färja som tar dig hem den sista biten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt många bilder är vackra, dessutom säger de ofta också mycket, däremot är orden som skrivs (sägs) inte sällan bara svammel:sick:

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

 

Att vissa pressar på dej angående bilder beror sannolikt på alla dina lögner och överdrifter.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Titta på bilden under och fundera!

11 timmar sedan, skrev svampen:

Lunch Thaislafs på en Rastafari krog?!?! Bob Marley i högtalarna:35:

IMG_20170508_084035.jpg

Självskrivet leder bilder som denna till lata debattörer. Finns som inget att debattera längre, än känslan av matsuget som man drabbas av. Man vill som inte längre läsa eller skriva något, sedan man sett den bilden. 

Varför blev jag så sugen på något att äta, just nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag tycker det har skapats en bildhysteri på maipen rai under dom senaste åren som inte alls fanns på ex gamla thaitjejersidan.

 

Där var det istället debatten och det skrivna ordet som räknades.

 

Nu måste man ju mer eller mindre lägga in bilder som klara bevis på att man faktiskt varit i Thailand överhuvudtaget.

 

Maipen rai betecknas ju som ett öppet forum för åsikter och debatt om Thailand och det thailändska och det är en trist utveckling att debatten på något sätt stannat upp.

 

Den enda som fortfarande kan skapa debatter är isanlover och det utan att massproducera bilder på samma gamla risfält, samma gamla bufflar och samma gamla gästhusgator.

 

BTT

 

Vet inte om du tänkt på det eller, men idag är det 2017 och inte 2003, "alla" går omkring med en relativt bra kamera i fickan och har ständig uppkoppling på den och kan lägga upp en bild på några sekunder, det var lite baltigare 2003.

Gissar att du trånar efter tiden 2003 då du var relativt ny och okänd i den växande relativ nya virtuella sociala thairelaterade median, många trodde kanske då på ditt svammel, idag är du mest bara ökänd för det, och avslöjad.

 

Så förstår att du tycker det med bilder är jobbigt, lite svårare att ljuga, och som du nu förstått så går det inte heller att stjäla bilder på webben och påstå att de är ens egna, texter är nog lite lättare.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Imperiale

En bild utan text är som att titta på en video utan ljud, hur kul är det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
11 minuter sedan, skrev M33:

Dagens tjej hade ju varit en förbannat tråkig tråd utan bilder.

Och andra sidan hade hela politikdelen av forumet dött ut totalt med bara bilder på thaksin vs generaler :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev M33:

Dagens tjej hade ju varit en förbannat tråkig tråd utan bilder.

Fast ibland, hade det vart att föredra....😝

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
17 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

 

Det bästa är givetvis en lagom blandning av bild och text. Men det är inte alla som har tillräckligt med fritid för att lägga stor omsorg på urval av bilder och formulering av texter.

 

Tro mig, jag vet hur mycket tid det kan ta. Fast det har väl du ingen egen erfarenhet av?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Som jag skrev i svampens bildtråd tycker jag att det dom senaste åren skapats en bildhysteri på forumet där man premieras betydligt högre för bilder än skrivna ord.

 

En trist utveckling eftersom det i längden leder till lata debattörer som inte tar sig tid att varken läsa eller skriva och som i längden hotar forumets existens.

 

Att titta på bilder kan visst vara småmysigt men när man sett samma gator och samma personer 2000 gånger tröttnar åtminstone jag.

 

Vad tycker ni andra, bilder eller skriven text?

 

BTT

Ja den enda Du inte tröttnar på är väl Dig själv i din påhittade tillvaro med googlade bilder ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev svampen:

Ja den enda Du inte tröttnar på är väl Dig själv i din påhittade tillvaro med googlade bilder ?

 

" googlade bilder"

 

Snarare så att jag inte lägger in några bilder alls:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...