Jump to content
IGNORERAD

Vad är en stenbordsexpert?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev JJC:

För många thailändare är vi också fattiga faranger.

Det finns både och. Glöm ej detta.

Om du nu verkligen har varit i Thailand så skulle du se att det finns inte bara fattigdom utan enorma rikedomar också.

Jag känner några som köpte nya lyxbilar och byggde hus med kontant betalning.

Nu i för sig köper jag mina nya bilar kontant med men köpa eller bygga hus och betala kontant i Sverige skulle jag inte klara.

I Thailand Hangdong / Chiang Mai byggde jag och min FD. hus som kostade ca 200 tusen SEK. Kontant.

Ingen av våra thailändska grannar hade så litet och så billigt hus. De flesta pröjsade cash.

 

 

Jag har ju mest mött dom fattigaste och mest föraktade men faktiskt även rikare personer. Jag hade en fling 2002 med Tik frugan till ägaren av Pattaya Crocodile farm och hon bodde i ett 7 miljoners hus och hade allt utom lycka.

 

Sen har jag ju även undervisat både senatsmedlemmar och andra celebriteter så jag har en viss kännedom även hur rikare thaiare funkar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • SatanG

    7

  • Tommy

    6

  • Boa52

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har ju mest mött dom fattigaste och mest föraktade men faktiskt även rikare personer. Jag hade en fling 2002 med Tik frugan till ägaren av Pattaya Crocodile farm och hon bodde i ett 7 miljoners hus och hade allt utom lycka.

 

Sen har jag ju även undervisat både senatsmedlemmar och andra celebriteter så jag har en viss kännedom även hur rikare thaiare funkar.

 

BTT

 

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

15722 inlägg nu. Så det funkar som det ska. 

Så det kan bli...

Läste naturligtvis de feta siffrorna med total karma...:rap:

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har ju mest mött dom fattigaste och mest föraktade men faktiskt även rikare personer. Jag hade en fling 2002 med Tik frugan till ägaren av Pattaya Crocodile farm och hon bodde i ett 7 miljoners hus och hade allt utom lycka.

 

Sen har jag ju även undervisat både senatsmedlemmar och andra celebriteter så jag har en viss kännedom även hur rikare thaiare funkar.

 

BTT

 

Pengar gör ingen lycklig, bara bra att ha när man ska handla.

Festen vi hade 2006 vid huset är bilden ifrån.

maeu.thumb.JPG.ab4139fa729717e94a99c0d6adc9b251.JPG

Han som sitter me ryggen mot plast/ishinken är dollar miljonär men synns inte på han och han är Thai. 

 

 

 

Det håller jag med.

Jag är inte rik men lycklig och mår bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stenbordsexpert är en lite annorlunda gubbe än en bargubbe. Dom behöver inte en bar utan det räcker med ett stebord utan för te.x

7-eleven. Där kan dom börja kl 08:00 och sitta hela dan förutom en liten napp mitt på dan. Ölen är billigare där och man kan dricka fler

men i stort samma teama som bargubbarna, man vet allt om Thailand och det har dom hört av en som var med en barbrud en helg,

sen skarvar dom lite sen blir det en sanning. Barbruden behövde inte kunna så många ord på Engelska deras kompis fatta presis allt

vad hon berätta så dom vet och förstår allt vad som händer i Pattaya, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ge BTT lite beröm!

2 trådar som väcker känslor, bara för att han vill, kul!

Naturligtvis enkelt på MPR, men bra tänkt ändå.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Måste ge BTT lite beröm!

2 trådar som väcker känslor, bara för att han vill, kul!

Naturligtvis enkelt på MPR, men bra tänkt ändå.

 

MVH

Helt klart ska han ha beröm, jag ville han skulle spara tråden till fredag men det blev bra ändå. Det dåliga är att det finns surgubbar

som skiter i vad han skriver utan det första dom gör är att mobba och det är samma sörlänningar hela tiden. Det är fega gubbskrällen

och att dom går ihop som en pöbel. Dubbel Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenbordsexpert finns nog i de flesta sammanhang

Inom travet kallas de för "staketkuskar", alltså de som står och hänger och vet precis hur kusken skulle ha kört istället.

Inte så sällan har de ingen aning om vad de pratar om

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 timmar sedan, skrev Boa52:

En stenbordsexpert är en lite annorlunda gubbe än en bargubbe. Dom behöver inte en bar utan det räcker med ett stebord utan för te.x

7-eleven. Där kan dom börja kl 08:00 och sitta hela dan förutom en liten napp mitt på dan. Ölen är billigare där och man kan dricka fler

men i stort samma teama som bargubbarna, man vet allt om Thailand och det har dom hört av en som var med en barbrud en helg,

sen skarvar dom lite sen blir det en sanning. Barbruden behövde inte kunna så många ord på Engelska deras kompis fatta presis allt

vad hon berätta så dom vet och förstår allt vad som händer i Pattaya, Thailand

 

Håller med till en viss del sen är det ju så att mama san i baren ofta pratar väldigt bra engelska och hennes kunskaper och vilja att berätta om livet i baren och hur olika tjejer fungerar är väl utvecklade.

 

Jag har ju mestadels fått mina kunskaper om livet bland barerna av ett antal mama sans där jag haft många och långa diskussioner på natttimmarna.

 

Bör väl nämnas att jag endast vid ett fåtal tillfällen löst ut någon mama san även om många varit väldigt söta.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Boa52:

Helt klart ska han ha beröm, jag ville han skulle spara tråden till fredag men det blev bra ändå. Det dåliga är att det finns surgubbar

som skiter i vad han skriver utan det första dom gör är att mobba och det är samma sörlänningar hela tiden. Det är fega gubbskrällen

och att dom går ihop som en pöbel. Dubbel Huva

FREEEDAAA!

 

huva... skål då!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenbords experter finns det många här på forumet, dom vet allt om Thailand men har inte lämnat Pattaya.

Där har dom skaffat sina kunskaper om landet med hjälp av nån barflicka som kan fem ord Engelska.

BTT skriver om att mama san kan bra Engelska OK men tror inte det är hon som falangerna pratar och tar

med sig hem till ett litet rum eller hotellet. Det beror på hur mycke man vill betala, rum eller Hotellet

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
9 timmar sedan, skrev Boa52:

Stenbords experter finns det många här på forumet, dom vet allt om Thailand men har inte lämnat Pattaya.

Där har dom skaffat sina kunskaper om landet med hjälp av nån barflicka som kan fem ord Engelska.

BTT skriver om att mama san kan bra Engelska OK men tror inte det är hon som falangerna pratar och tar

med sig hem till ett litet rum eller hotellet. Det beror på hur mycke man vill betala, rum eller Hotellet

 

Det är faktiskt bra om man träffar en barflicka som bara kan 5 ord engelska för då har nog bara jobbat i baren i några dagar eller max en veckal.jpg.6faf7fdbc3208edc82f8c65e7b259e84.jpg,för kan de mycket bra engelska så får man nog räkna med att de kanske jobbat i baren länge och är riktiga proffsthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.d26a0fa0e4a39a6ed5596b1934cea90a.jpg, men i och för sig kan det vara trevligt med ett proffs också59166ced0b8b8_images(2).jpg.1bd713d005b810f0a95f32eacf468599.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎12 at 0:59 AM, Tommy said:

Måste ge BTT lite beröm!

2 trådar som väcker känslor, bara för att han vill, kul!

Naturligtvis enkelt på MPR, men bra tänkt ändå.

 

MVH

 

Framförallt nu när tjälen lossnar, folk bär ut sina grillar på altanen och det dessutom för typ femtonde gången i år verkar vara någon form av Melodifestival i gamla Sverige; då behövs BTT för att hålla liv i MPR. Jag tror kanske inte han väcker så mycket känslor längre, för det behöver han nog hitta en ny infallsvinkel eller lite nya intryck, men det blir i alla fall lite muntra diskussioner. Och det är ju inte fy skam. 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...