Jump to content
IGNORERAD

Därför skall du undvika sandaler !


Tallviking

Recommended Posts

On 5/4/2017 at 11:41, skrev Soengsang:

 

Förvisso, men att blanda hop fliplops med sandaler är rätt korkat.....typsikt sånna där dyngwebbsidor.

Dyngwebbsida blir det pga att en stor knapp för att like på FB kommer upp när man öppnar den.

 

En inställningsgrej...... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    10

  • Nemo

    6

  • acarls

    4

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 5/4/2017 at 19:30, skrev Boa52:

Inorrland och kanske på andra ställen kallas avklippta gummistövlar för snabbpissarskor:smile:

 

Vadå, låter man det rinna nerför benet, i gummistöveln och sen ut på backen via de avklippta stövlarna? Praktiskt och snabbt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/4/2017 at 13:17, skrev Scandinaviancorner:

Gå i pisstofflor 

 

Fuktigt i längden......

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Vadå, låter man det rinna nerför benet, i gummistöveln och sen ut på backen via de avklippta stövlarna? Praktiskt och snabbt. :)

Dom kanske behövs, för i Norrland kan man gå ut och pinka och vi har gylf på våra byxor. Doma där sörlänningarna blir väl haffad av bylingen

om dom går ut och pinkar så dom behöver inga

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/4/2017 at 12:45, skrev Soengsang:

 

Så är det.......

Eller riktiga sandaler att vandra i finns inte skönare, flippflopps som artikeln handlar om är en helt annan sak, men nu var det ju inte en särskilt seriös webbsida, bara en klickjagande skitsida.

 

Jag har alltid inbillat mig att det är sådana där 20 bahts plastgrejer man bara trär på sig. Sen när man går med dem, så låter det ju "flip-flop, flip-flop" därav namnet.

En annan skodonstyp som jag har läst ganska ofta om här är den sk. "foppa - toffeln", vad fan är det för något? :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/4/2017 at 19:09, skrev JJC:

Hoppas på att Socialstyrelsen kollar på detta och snarast kommer med en rekommendation till regeringen att förbjuda i lag alla liknande skodon som kan skada din 

fysiska eller psykiska hälsa. De moraliska förluster tar vi nästa val.

 

 

Det kommer säkert en ny EU-lag om detta. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
11 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Jag har alltid inbillat mig att det är sådana där 20 bahts plastgrejer man bara trär på sig. Sen när man går med dem, så låter det ju "flip-flop, flip-flop" därav namnet.

En annan skodonstyp som jag har läst ganska ofta om här är den sk. "foppa - toffeln", vad fan är det för något? :unsure:

 

 

http://www.foppatofflor.com/foppatofflans-historia/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
 
Jag har alltid inbillat mig att det är sådana där 20 bahts plastgrejer man bara trär på sig. Sen när man går med dem, så låter det ju "flip-flop, flip-flop" därav namnet.
En annan skodonstyp som jag har läst ganska ofta om här är den sk. "foppa - toffeln", vad fan är det för något? :unsure:

Naturligtvis är flip-flop vad du beskriver.

Ang Crocs/Foppatoffel så kan du ju söka det på AltaVista eller vad du nu använder :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-04 at 20:01, skrev Boa52:

Ja för öveln stämm dom, ha ha Vi har väl alla olika fötter, flippflopps klarar jag inte och vissa sandaler

som inte sitter fast riktigt på mina fötter får jag ena dj valkar av. Vi är olika skulle jag tro vad vi vill ha

Finns en hel del olika sorter du kan prova, så även du kommer nog att nöjd.

images1.jpg

zqf804.jpg

images2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Får de inte väldigt breda fötter de små töserna när de går i flip-flop? typ att stortån pekar ifrån resten av tårna... I Svedala är det väl tvärt om när de pressar in fötterna i smala skor och just på problem med stortåns invinkel... En helt vanlig Tisdagsfundering bara som kom upp så där, hur som är det nån som har fakta och brukar glo på fötter som vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tekkor:

Finns en hel del olika sorter du kan prova, så även du kommer nog att nöjd.

images1.jpg

zqf804.jpg

images2.jpg

Dom där rosa är väl svampens så jag tar dom i mitten, svarta med tofs, urläckert

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Soengsang:


Ang Crocs/Foppatoffel så kan du ju söka det på AltaVista eller vad du nu använder :)
 

 

AltaVista, du blixtrar till ibland. :D     Använder för närvarande Searx.   Kikade på TVs länk och det var fan i mig de fulaste "skor" jag sett, skulle hellre gå barfota. Men har sett att de verkar vara ganska populära av någon anledning. :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

 

AltaVista, du blixtrar till ibland. :D     Använder för närvarande Searx.   Kikade på TVs länk och det var fan i mig de fulaste "skor" jag sett, skulle hellre gå barfota. Men har sett att de verkar vara ganska populära av någon anledning. :blink:

 

Faktum är att riktiga original Crocs är fotriktiga och bra, används mycket av bla sjukvårdspersonal på sjukhus och vårdcentraler, förväxla inte dem med kopiorna som säljs på marknader.

 

Mina barn gillar Crocs, original finns i Thailand att köpa på större köpcentrum, tex typ Terminal 22, Robbinson etc, men kostar från ett par 1000bht.

 

Altavista var den första tjänst jag provade på internet, och jag sökte på CocaCola, det var det absolut första jag gjorde på www.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Faktum är att riktiga original Crocs är fotriktiga och bra, används mycket av bla sjukvårdspersonal på sjukhus och vårdcentraler, förväxla inte dem med kopiorna som säljs på marknader.
 
Mina barn gillar Crocs, original finns i Thailand att köpa på större köpcentrum, tex typ Terminal 22, Robbinson etc, men kostar från ett par 1000bht.
 
Altavista var den första tjänst jag provade på internet, och jag sökte på CocaCola, det var det absolut första jag gjorde på www.

Det första jag sökte på altavista var Pamela Anderson.Jag ville nog bara se om hon använde flipflops eller inte...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:


Det första jag sökte på altavista var Pamela Anderson.Jag ville nog bara se om hon använde flipflops eller inte...


 

Jorå

stiletto_pumped-25883-full.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev acarls:

Jorå

stiletto_pumped-25883-full.jpg

 

Altavista är(var) grymt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Faktum är att riktiga original Crocs är fotriktiga och bra, används mycket av bla sjukvårdspersonal på sjukhus och vårdcentraler, förväxla inte dem med kopiorna som säljs på marknader.

 

Mina barn gillar Crocs, original finns i Thailand att köpa på större köpcentrum, tex typ Terminal 22, Robbinson etc, men kostar från ett par 1000bht.

 

Altavista var den första tjänst jag provade på internet, och jag sökte på CocaCola, det var det absolut första jag gjorde på www.

Har for mig att jag har läst någonstans att dom numer är forbjudna inom sjukvården.  

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Har for mig att jag har läst någonstans att dom numer är forbjudna inom sjukvården.  


Borde förbjudas överhuvudtaget! Finns inte på kartan hur jävla fula foppatofflor är. Kommer aldrig finnas i vår familj! Jo, en gång köpte frugan ett par till grabben i början av vårt förhållande. Dock slängde jag dom omgående!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Borde förbjudas överhuvudtaget! Finns inte på kartan hur jävla fula foppatofflor är. Kommer aldrig finnas i vår familj! Jo, en gång köpte frugan ett par till grabben i början av vårt förhållande. Dock slängde jag dom omgående!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Håller med till 100% Är totalforbjudet inom min familj!! Likväl som pungväska, vita tubsockor till sandaler, skjortan nerstoppad i ett par shorts med livremmen hårt åtdragen strax under naveln.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev thomas001:

Håller med till 100% Är totalforbjudet inom min familj!! Likväl som pungväska, vita tubsockor till sandaler, skjortan nerstoppad i ett par shorts med livremmen hårt åtdragen strax under naveln.

 

Handväska för män går också bort, sk "man-bag".

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min rygg är inte i bästa skick och jag har svårt för att böja mig ner och knyta skosnören och därför har jag Foppatofflor till mina morgonpromenader, dom är helt suveräna att gå i. Om det sen finns folk på stan och/eller här på MPR som ser ner på mig för det så må dom göra det. Jag tar inte det minsta illa vid mig utan tycker snarare att det är bra att folk träder fram och säger vad dom tycker så man vet var man har dom.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
12 timmar sedan, skrev Nemo:

 

AltaVista, du blixtrar till ibland. :D     Använder för närvarande Searx.   Kikade på TVs länk och det var fan i mig de fulaste "skor" jag sett, skulle hellre gå barfota. Men har sett att de verkar vara ganska populära av någon anledning. :blink:

 

Kan användas när man tar sej över gårdsplan dock aldrig förbi postlådan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Min rygg är inte i bästa skick och jag har svårt för att böja mig ner och knyta skosnören och därför har jag Foppatofflor till mina morgonpromenader, dom är helt suveräna att gå i. Om det sen finns folk på stan och/eller här på MPR som ser ner på mig för det så må dom göra det. Jag tar inte det minsta illa vid mig utan tycker snarare att det är bra att folk träder fram och säger vad dom tycker så man vet var man har dom.

 

Fritz..

 

Personligen ser jag inte alls ned på personer med "foppa tofflor" tycker de bara är otroligt fula, men Crocs original är ju fotriktiga och hållbara.

Personligen #2 så skiter jag i vad folk tycker om vad jag har på mig, när jag bodde i Sverige så hade jag nog träskor på mig typ 90% av mina lediga dagar om året, finns nog de som tycker träpjucks är fula också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎04 at 13:26, skrev hakancnx:

Skulle bara vara tillåtet med sandaler om bäraren också hade vita tubsockor... 😅

Annars håller jag med Gotland. Pisstofflor är underskattat....

 

Det är högsta mode i år!

Jag känner mej före min tid :smile:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23233007.ab

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...