Jump to content
IGNORERAD

Därför skall du undvika sandaler !


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    10

  • Nemo

    6

  • acarls

    4

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soengsang
18 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Synd att blanda hop sandaler med dessa skitskor/flipflops som artikeln handlar om, finns faktiskt bra sandaler och tofflor.

Jag tillbringar nog 355+ dagar om året i fotriktiga tofflor, det är skillnad mot vad artikeln handlar om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Synd att blanda hop sandaler med dessa skitskor/flipflops som artikeln handlar om, finns faktiskt bra sandaler och tofflor.

Jag tillbringar nog 355+ dagar om året i fotriktiga tofflor, det är skillnad mot vad artikeln handlar om.

 

Finns väldigt olika uppfattning tror jag vad som är en sandal, toffla, flip/flop etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
23 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Finns väldigt olika uppfattning tror jag vad som är en sandal, toffla, flip/flop etc etc

 

Förvisso, men att blanda hop fliplops med sandaler är rätt korkat.....typsikt sånna där dyngwebbsidor.

Dyngwebbsida blir det pga att en stor knapp för att like på FB kommer upp när man öppnar den.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga Birkenstock sandaler kan man springa ett marathon med.

Flip flops är knappast gjorda för människor,snacka om dynga.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Förvisso, men att blanda hop fliplops med sandaler är rätt korkat.....typsikt sånna där dyngwebbsidor.

Dyngwebbsida blir det pga att en stor knapp för att like på FB kommer upp när man öppnar den.

Njae, nu blandar du in dina egna värderingar av ordets betydelse

Finns en bra wikipedia sida som grundligt härleder att Flip-flop är en sandal med remmar mellan tårna

Sandal

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sandaler

 

Flip-flops

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flip-flops

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
8 minuter sedan, skrev acarls:

Finns en bra wikipedia sida

 

Att hänvisa till wikipedia är ingen höjdare, särskilt den du länkar till.....jag kan redigera sidan och lägga in gummistövlar på där....

590b05e2e21e5_Skarmavbild2017-05-04kl_12_41_19.png.1766fad7ff4a663bb20da3ebbc8cb86b.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
20 minuter sedan, skrev B747:

Riktiga Birkenstock sandaler kan man springa ett marathon med.

Flip flops är knappast gjorda för människor,snacka om dynga.

 

Så är det.......

Eller riktiga sandaler att vandra i finns inte skönare, flippflopps som artikeln handlar om är en helt annan sak, men nu var det ju inte en särskilt seriös webbsida, bara en klickjagande skitsida.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Så är det.......

Eller riktiga sandaler att vandra i finns inte skönare, flippflopps som artikeln handlar om är en helt annan sak, men nu var det ju inte en särskilt seriös webbsida, bara en klickjagande skitsida.

De som äger sidan vill också ha pålägg på sin macka samt. finns det alltid sensations lystna klickare 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Är det så farligt så måste både flip-flops och sandaler förbjudas tycker jag!  Nån jävla ordning och reda måste det ju vara, folk kan inte få tillåtas att gå med sandaler på fötterna som orsakar sjukdomar.! Som vanligt är det vi skötsamma skattebetalare som får stå för (sjukhus) notan för att flip-flop-  och sandalbärarna vill hävda sin rätt att bära hälsovådliga skodon på fötterna!  Upprörande!

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dessutom att det borde ses över, möjligheten att starta en fredagstråd på en torsdag

Detta borde vara omöjligt!!

Förbjud detta otyg genast

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Att hänvisa till wikipedia är ingen höjdare, särskilt den du länkar till.....jag kan redigera sidan och lägga in gummistövlar på där....

590b05e2e21e5_Skarmavbild2017-05-04kl_12_41_19.png.1766fad7ff4a663bb20da3ebbc8cb86b.png

Gummistövlar med öppen front och en fjollstring mellan tårna...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle bara vara tillåtet med sandaler om bäraren också hade vita tubsockor... 😅

Annars håller jag med Gotland. Pisstofflor är underskattat....

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

Hoppas på att Socialstyrelsen kollar på detta och snarast kommer med en rekommendation till regeringen att förbjuda i lag alla liknande skodon som kan skada din 

fysiska eller psykiska hälsa. De moraliska förluster tar vi nästa val.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Gå i pisstofflor 

Inorrland och kanske på andra ställen kallas avklippta gummistövlar för snabbpissarskor:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
7 timmar sedan, skrev B747:

Riktiga Birkenstock sandaler kan man springa ett marathon med.

Flip flops är knappast gjorda för människor,snacka om dynga.

Frugan fick rådet att köpa Scholl sandaler av företagshälsan. 

Ska vi stämma dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

 

Kul, sist jag var och hälsade på hos vården i stan så var de vanligaste skodonen just sandaler och tofflor i olika format.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Wangthong:

Frugan fick rådet att köpa Scholl sandaler av företagshälsan. 

Ska vi stämma dom?

Ja för öveln stämm dom, ha ha Vi har väl alla olika fötter, flippflopps klarar jag inte och vissa sandaler

som inte sitter fast riktigt på mina fötter får jag ena dj valkar av. Vi är olika skulle jag tro vad vi vill ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Man skulle kunna tro att det är första april eller något liknande, något friare och vänligare för fötterna än flip flops får man nog leta efter, att flera miljarder människor bär detta dagligen hela livet och ändå slipper många av dom problem västerlänningar har med sina fötter har dom tydligen missat helt.

Hoppas ingen tar detta på allvar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Frugan fick rådet att köpa Scholl sandaler av företagshälsan. 

Ska vi stämma dom?

Japp.Vi anlitar OJ Simpsons advokat,då finns det sköna miljoner att hämta.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta blir en fin helgtråd,sanna mina ord.:yes:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev B747:

Detta blir en fin helgtråd,sanna mina ord.:yes:

Slutat med flip flop köpte ett par grodfötter istället !?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Appropå sandaler....
ebcfcc36223cb60db05c7d7e2b7d1fe2.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...