Jump to content
IGNORERAD

Skrivskyddat minneskort


UglyFarang

Recommended Posts

UglyFarang

Jag har stoppat i ett microSD-kort i kameran och får upp detta meddelande sedan stänger kameran ner sej utan att jag erbjuds att göra en formatering, kameran är en Olympus någonting...

 

Jag får inte heller fram något när jag sätter i kortet i datorn, kortet benämns "X2Player".

 

Vad gör man?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har stoppat i ett microSD-kort i kameran och får upp detta meddelande sedan stänger kameran ner sej utan att jag erbjuds att göra en formatering, kameran är en Olympus någonting...

 

Jag får inte heller fram något när jag sätter i kortet i datorn, kortet benämns "X2Player".

 

Vad gör man?

Det brukar ju finnas en liten switch på kortet för skrivskydd. Har du kollat om den är i låst läge?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är kortet defekt, jag har råkat ut för detta med microSD och det är ingen annan återvändo än soppåsen. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev Mankan:

Det brukar ju finnas en liten switch på kortet för skrivskydd. Har du kollat om den är i låst läge?

 

Visst fanns det en liten knapp som skulle vara i främre läget för att komma åt kortet för formatering!

 

Stort tack!

 

1 timme sedan, skrev Tallviking:

sd.thumb.jpg.6865e993a989057c80509373387d87ea.jpg

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
1 timme sedan, skrev Tallviking:

sd.thumb.jpg.6865e993a989057c80509373387d87ea.jpg

Detta är ingen micro SD.

TS skriver tydlig microSD 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
8 minuter sedan, skrev JJC:

Detta är ingen micro SD.

TS skriver tydlig microSD 

 

Ja jag såg att han skrev det men kameror har sällan MicroSD-läsare utan man sätter oftast Micro-SD-kortet i en SD-kortsadapter och på adaptern har du just den skrivskyddsfunktionen också

20170503_192423792_iOS.thumb.jpg.0ad3742f5a1cc2bafb3bb9812c325584.jpg

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Ja jag såg att han skrev det men kameror har sällan MicroSD-läsare utan man sätter oftast Micro-SD-kortet i en SD-kortsadapter och på adaptern har du just den skrivskyddsfunktionen också

Kommer faktiskt fler och fler. Bla. Samsung har några modeller. Såg också i Hongkong några udda märken med microSD Samt wifi och NFC så man knappt behöver ta ut minneskortet för att kopiera bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev JJC:

Kommer faktiskt fler och fler. Bla. Samsung har några modeller. Såg också i Hongkong några udda märken med microSD Samt wifi och NFC så man knappt behöver ta ut minneskortet för att kopiera bilder.

 

Enligt TS svar ovan var det uppenbart en SD-adapter eller ett SD-kort på hans kamera eftersom felet var just skrivskyddsknappen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
20 minuter sedan, skrev JJC:

Detta är ingen micro SD.

TS skriver tydlig microSD 

 

Korrekt, jag skrev inte att micro SD-kortet satt i en adapter, men så är fallet och det ger rättighet till formatering nu, men nu måste jag försöka luska ut vad jag har på detta korte då det när jag öppnar i datorn frågar om X2Player får göra någon ändring i datorn vilket jag inte medgett då jag inte minns vad som finns på kortet, det kan vara en smitningsolycka som är inspelad från min daschcam som den menlösa Helsingborgs polisen inte ville ha med att göra.

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Ja jag såg att han skrev det men kameror har sällan MicroSD-läsare utan man sätter oftast Micro-SD-kortet i en SD-kortsadapter och på adaptern har du just den skrivskyddsfunktionen också

20170503_192423792_iOS.thumb.jpg.0ad3742f5a1cc2bafb3bb9812c325584.jpg

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Korrekt, jag skrev inte att micro SD-kortet satt i en adapter, men så är fallet och det ger rättighet till formatering nu, men nu måste jag försöka luska ut vad jag har på detta korte då det när jag öppnar i datorn frågar om X2Player får göra någon ändring i datorn vilket jag inte medgett då jag inte minns vad som finns på kortet, det kan vara en smitningsolycka som är inspelad från min daschcam som den menlösa Helsingborgs polisen inte ville ha med att göra.

 

Du kan ansluta dashcam direkt till dator via USB den kommer att funka som HD och så kan du öppna den i utförsåkaren. 

Du kan höger klicka på filen och klicka på Öppna med och sedan välja den mediaspelare du har i din dator.

X2 player är en medianspelare. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Sicken tur att du inte kastade det i soppåsen ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

SWED THAI
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Sicken tur att du inte kastade det i soppåsen ;)

Leifen har spärrat av ett stort område på soptippen nu. Han letar nu febrilt efter sitt kort. ;)

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Leifen har spärrat av ett stort område på soptippen nu. Han letar nu febrilt efter sitt kort. ;)

 

Mvh. SWED THAI

Du kan vara lugn, jag har förmågan att skilja ett microSD mot ett vanligt SD-minne och även veta när det är trasigt :)

 

Då tar jag bara fram ett nytt minne ur min ask med olika minnen, inget att hetsa upp sig för 25-50kr ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
12 timmar sedan, skrev JJC:

Du kan ansluta dashcam direkt till dator via USB den kommer att funka som HD och så kan du öppna den i utförsåkaren. 

Du kan höger klicka på filen och klicka på Öppna med och sedan välja den mediaspelare du har i din dator.

X2 player är en medianspelare. 

 

 

Tack, där fick jag lära mej något nytt!

Då ska det inte vara någon fara med att låta X2Player göra ändringar i datorn?

För mej så är datorer och dess program(eller appar som pyttemjuk ändrat till i W10) enbart ett nödvändigt ont........

 

Att man kan koppla dashcam direkt i datorn vet jag men jag vet att jag lagt kortet med smitningsolyckan åtsidan för att inte kameran skulle spela över den omutifallatt den ska utredas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...