Jump to content
IGNORERAD

Bus mode/Daisy chain


UglyFarang

Recommended Posts

UglyFarang

Detta gäller ett system för golvvärme styrning, kompisens elektriker dyker aldrig upp och gör färdigt jobbet utan bara lovar att komma sedan så fick han något akut och ska komma en annan dag.....

 

Nu har jag lovat att försöka lösa detta med honom innan hans sambo bryter ihop.

 

Detta gäller ett system som heter TECE, danskt eller norskt.

 

Vad betyder "Bus mode resp Daisy chain??

 

Centrala styrenheten som ska sitta i fördelningsskåpet har en rad med utgångar(230V) för reglerventilerna för de olika slingorna och några ingångar med 5V för rumsgivare men inte en för varje 230V-utgång, det finns ett litet vred i varje rumsgivare med siffror från 0-9 och A-F så min gissning är att givarna kopplas på samma 5V-ingångar och "kodas" med 0-9 eller A-F, kan detta vara bus mode eller Daisy chain, låter detta rimligt?

 

Det finns även en utgång som vad jag förstår ska kunna styra cirkpumpen.

 

Bilder kan fixas så fort jag fått kameran att acceptera det nya minneskortet som den benämner som skrivskyddat??

 

Obs! ingen spis med perilexkontakt.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev Wwax:

Ohh kan bli en kalastråd!

 

a-friends-hamster-caught-in-the-popcorn-bowl.jpg.33c0ea76eb350558055c67f18d305357.jpg

 

Hade det varit fredag så hade den kunnat bli en vinnare....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/3/2017 at 19:11, skrev UglyFarang:

Bilder kan fixas så fort jag fått kameran att acceptera det nya minneskortet som den benämner som skrivskyddat??

 

 

 

Har du kommit åt "skrivskyddsspärren" på kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Har du kommit åt "skrivskyddsspärren" på kortet?

 

Korrekt, det är löst via en annan tråd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...