Jump to content
IGNORERAD

Ännu en kobra på en toalett.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Ännu en gång fann en toalettbesökare en kobra i toalettstolen, måste vara en chockartad upplevelse, det gäller nog att se vad som finns där i innan man slår sig ned.

 

Woman finds huge SNAKE in water when going to the toilet 

A WOMAN got the shock of her life when she discovered a huge deadly cobra when she went to the toilet.

By Peter Truman / Published 30th April 2017

IMG_1646.JPG.29201c7557764960c27aa32495da8e2c.JPG

It was a mighty shock for Tanyarat Youngsook when she went into the toilet in her parents’ home in Tambon Pan Thong, Thailand.

The water appeared murky and as she flushed, the head of the venomous reptile appeared through the surface of the water and stared at her.

 

http://www.dailystar.co.uk/news/world-news/610176/woman-shock-deadly-cobra-snake-toilet-loo-Thailand-video

 

M h isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en kobra på toaletten 2001.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag är på muggen tar jag fram kobran.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2017-05-03 at 15:13, skrev Peolito:

Varje gång jag är på muggen tar jag fram kobran.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

629e0f031f4244037ef92938159f7244.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Så de ser såna ut redan som små, kul bild. Hur är giftigheten, är det som med äspingar mer starkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tekkor:

 Hur är giftigheten, är det som med äspingar mer starkt?

 

Så här står det i nästan alla texter man får fram via en sökning på "nätet":


 

Citat

 

A common misconception is that baby snake are deadlier than adults. While not proven scientifically, it would seem that an adult cobra can control the the amount of venom delivered, if any, with each bite, depending on the threat it feels. A baby snake has no control over the amount of venom delivered by its bite, thus always giving a full dose. A baby cobra is fully able to defend itself in as little as three hours after entering the world.

 


 

 

Verkar troligt i mina ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tekkor:

Så de ser såna ut redan som små, kul bild. Hur är giftigheten, är det som med äspingar mer starkt?

Giftigheten är likadan som hos föräldrarna, men giftkörtlarna är betydligt mindre så också gifttänderna som är orörliga. Huggormssläktet (Viperidae) har betydligt större tänder och är långt mer avancerade med rörliga huggtänder som fälls ut i hugget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Högst olämpligt.
 
 

Men vilken idi*t gör sådär. Har dom dragit ut tänderna på ormen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Giftigheten är likadan som hos föräldrarna, men giftkörtlarna är betydligt mindre så också gifttänderna som är orörliga. Huggormssläktet (Viperidae) har betydligt större tänder och är långt mer avancerade med rörliga huggtänder som fälls ut i hugget.

Det är inte kul med gifttänder i hugget hehe


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-05-30 at 10:22, skrev Peolito:


Men vilken idi*t gör sådär. Har dom dragit ut tänderna på ormen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Irula folket i Indien lever på att fånga giftiga ormar och tömma dom på gift som dom säljer till serumtillverkare. Kan int tänka mig att tänderna var borttagna.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...