Jump to content
IGNORERAD

Partyboende Pattaya.


thomas001

Recommended Posts

thomas001

Jag får ju besök två ggr om året av mina polare från hemstaden Borås. Det blir ju alltid minst en vecka i Pattaya för party och festande. Vi har alltid bott på NovaPark under alla år.

Polarn hittade detta boende mitt i smeten av Fiskebyn. 4 sovrum, egen pool.grillplats m.m m.m

Vad säger ni....duger detta åt 4 medelålders herrar..............

 

https://www.expedia.co.th/Pattaya-Hotels-Chase-8.h17872774.Hotel-Information?chkin=13%2F07%2F2017&chkout=10%2F08%2F2017&rm1=a2&hwrqCacheKey=a0d5bfe8-c0b2-41e8-94bd-790e76cf0f19HWRQ1493361816268&c=7d1f5008-6d8c-41e5-8e91-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    6

  • thomas001

    6

  • Soengsang

    5

  • Benriach

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser ju väldigt snajsigt ut, var i Fiskebyn hittar man en sån villa?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Fritz:

Ser ju väldigt snajsigt ut, var i Fiskebyn hittar man en sån villa?

 

Fritz..

 

Där(se nedan) tydligen, men undrar om inte kartan spelar oss ett spratt, skeptisk till den lokationen för det huset, den som lagt ut annonsen har nog helt enkelt inte angett rätt plats.

59069a3e114a7_Skarmavbild2017-05-01kl_04_12_03.png.d7d968f77000b50b9ef9f9a2385552a8.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in och kollade samma boende på booking.com och där var det ett helt annat läge som nog stämmer lite bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
6 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Gick in och kollade samma boende på booking.com och där var det ett helt annat läge som nog stämmer lite bättre.

 

Skönt och se att fler är uppe och tar sitt ansvar som löneslav så här på 1:a maj :)

Arbeit macht frei !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
9 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Gick in och kollade samma boende på booking.com och där var det ett helt annat läge som nog stämmer lite bättre.

Kollade och du har ju helt rätt. Verkade ju for bra for att vara sant....

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Gick in och kollade samma boende på booking.com och där var det ett helt annat läge som nog stämmer lite bättre.

 Pratumnak Hill? Alltså udden som sticker ut mellan Pattaya och Jomtien.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
4 minuter sedan, skrev Fritz:

 Pratumnak Hill? Alltså udden som sticker ut mellan Pattaya och Jomtien.

 

Fritz..

 

Är väl ändå en ganska bra lokation, och får väl anses som rätt centralt för ett sånt hus som syns på bilden?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Är väl ändå en ganska bra lokation, och får väl anses som rätt centralt för ett sånt hus som syns på bilden?

OK, men det blir långa promenader in till smeten om man inte vill åka moppetaxi.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

Funderar på hur EXPEDIA kan gora en sådan generalmiss?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
5 minuter sedan, skrev Fritz:

OK, men det blir långa promenader in till smeten om man inte vill åka moppetaxi.

 

Fritz..

Mmm, men kanske man får räkna med om man vill hyra ett hus?

Alla kan ju inte på så centralt som pastorn själv (33:an visade mig pastors-gatan när jag körde han till nått tvätteri i kvarteret)

4 minuter sedan, skrev thomas001:

Funderar på hur EXPEDIA kan gora en sådan generalmiss?

 

Var nog de själva(de som hyr ut) som angett en ofullständig adress när de signat upp för tjänsten, pilen som syns ovan i min bild är samma plats som kommer upp om man bara "kartgooglar" Pattaya, mitt i alltså.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

 Pratumnak Hill? Alltså udden som sticker ut mellan Pattaya och Jomtien.

 

Fritz..

 

Nä nä, norr om Pattaya på andra sidan Sukhumvit. Långt bort åt helvete om man vill ta del om Pattays nattliv.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

 

Nä nä, norr om Pattaya på andra sidan Sukhumvit. Långt bort åt helvete om man vill ta del om Pattays nattliv.

Jisses! :ahh:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev koppar55:

Ser nog ut mer som en kalkylerad “felplacering” av ägaren till huset.

Nog lättare att hyra ut om läget är bra.

Lokal ägare eller farrang?

Svårt att tänka mig en Thai som inte känner till rätt address på sin egendom.

Finns inte många thai som är duktiga på kartor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
2 minuter sedan, skrev rolba:

Finns inte många thai som är duktiga på kartor.

 

Hahah så sant, de är i regel helt värdelösa på kartor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Kolla in Diamond Beach hotel, ett bra hotell mitt i smeten vid Walking Street för drygt 1000 Baht per natt, det var i alla fall bra för drygt 20 år sedan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev koppar55:

Det förstår jag men adressen uppges väl till de som hyr ut eller?

Detta tror jag är adressen, kopierar in från sidan som Thomas la ut, 93/8 ม.7 ต.หนองปลาไหล, พัทยา, ชลบุรี, 20150 och jag gissar att 7 står för att det är Moo 7 och då hamnar vi åt Jomtienhållet till fast på andra sidan Sukhumvit Road.
https://www.google.se/maps/dir/Moo+7,+Pattaya,+Bang+Lamung+District,+Chon+Buri+20150,+Thailand//@12.8618461,100.8527106,12z/data=!3m1!4b1!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0x310294705d67774d:0x88101bf63cf3378e!2m2!1d100.9227523!2d12.8618554!1m0

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
12 minuter sedan, skrev stefan5300:

Kolla in Diamond Beach hotel, ett bra hotell mitt i smeten vid Walking Street för drygt 1000 Baht per natt, det var i alla fall bra för drygt 20 år sedan.

Blir NovaPark. Där trivs vi som fisken i vattnet.

http://www.mosaic-collection.com/novapark/?promocode=TmcAM7EM

Vi har bott där i flera år på våra resor. Bokar direkt med chefen for hotellet. Bra priser får vi alltid.

Polarna bor där 4 veckor på sommaren och 6 veckor i Dec o Jan varje år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte jag minns fel så är det adressen till uthyrarens kontor

Kanske minns fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det förmodligen det också...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Om inte jag minns fel så är det adressen till uthyrarens kontor

Kanske minns fel

Så kan det naturligtvis vara.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

Kolla in Diamond Beach hotel, ett bra hotell mitt i smeten vid Walking Street för drygt 1000 Baht per natt, det var i alla fall bra för drygt 20 år sedan.

Skulle hellre bo nånstans i närheten av LK-Metro, på WS är det ju bara en massa flaggkineser och dyr bira...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Fritz:

Detta tror jag är adressen, kopierar in från sidan som Thomas la ut, 93/8 ม.7 ต.หนองปลาไหล, พัทยา, ชลบุรี, 20150 och jag gissar att 7 står för att det är Moo 7 och då hamnar vi åt Jomtienhållet till fast på andra sidan Sukhumvit Road.
https://www.google.se/maps/dir/Moo+7,+Pattaya,+Bang+Lamung+District,+Chon+Buri+20150,+Thailand//@12.8618461,100.8527106,12z/data=!3m1!4b1!4m8!4m7!1m5!1m1!1s0x310294705d67774d:0x88101bf63cf3378e!2m2!1d100.9227523!2d12.8618554!1m0

 

Fritz..

 

Området heter Nong pla lai och ligger norr om Naklua på andra sidan Sukhumvit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
7 minuter sedan, skrev Benriach:

Skulle hellre bo nånstans i närheten av LK-Metro, på WS är det ju bara en massa flaggkineser och dyr bira...

 

Trodde inte att de brydde sig om flaggkineser och dyr bira med tanke på huset de var sugna på att hyra mitt i smeten nära WS för nästan 8000 Baht per dygn. Det var inga flaggkineser då jag bodde på Diamond Beach och mycket trevligt vid karusellbarerna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...