Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2017 lördag 5 augusti 14.00


Herr Chang

Recommended Posts

Vi har nöjet att för åttonde året i rad inbjuda till Västgötaträffen i Göteborg!

 

Alla är välkomna till denna forumträff med officiell start 14.00 lördag 5 augusti 2017. Plats för träffen är gräsmattan utanför Dockyard Hotel på Nya Varvet. Hotellet hette tidigare Nya Varvet Studios, men platsen heter förstås fortfarande Nya Varvet:

 

http://www.dockyardhotel.se

 

Det är ganska bekvämt att bo där om man tänker delta, men det är inget krav.

 

Precis som förra året har vi år ett ganska enkelt program. Vi kommer inte att hyra in några bord och bänkar, så ta med det sittunderlag ni vill ha. Några tävlingar blir det, just nu planerar vi för kubb och ölhävning. Program för tävlingarna kommer att meddelas vid ett senare tillfälle.

 

Det blir ingen deltagaravgift, men tack vare överskott från tidigare träffar ska vi ändå köpa in kött för grillning, potatissallad, korv med bröd och diverse annat. Alkoholhaltig dryck tar man med sig själv om så önskas ;)

 

Vi ser gärna att man anmäler sig i denna tråd (eller PM till mig, om man vill vara hemlig), då vi ska försöka dimensionera matinköpen på ett bra sätt. Anmälan är inte bindande.

 

Träffen börjar troligen inofficiellt fredag 4 augusti för de som vill vara där tidigt. Det går naturligtvis bra att komma innan 14.00 på lördagen också!

 

Listan av anmälda kommer att uppdateras i detta inlägg allt eftersom.

 

Hittills anmälda 2017-07-29 10.52:

 

Siamkap och Siamkatt

Micke031

Kongo24

Clion

L64

Kungchristian med fru

Peter Dahlin

HajKaj med blivande fru

Kenneth4618 med sällskap och Björn med bihang

Peolito och Nilsson68 med ev familj

Nicholas

Gnistan och Virrpannan

Tullaren och Weine

SWEDEMAN

Kötthandlarn

Tommy

Kuppari

Born41

Herr Chang

 

Varmt välkomna till vad vi hoppas blir den bästa Västgötaträffen någonsin!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    27

  • Tommy

    16

  • audirs2

    13

  • L64

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Audi och fru Audi ämnar deltaga! Feskekörka asså!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎27 at 09:08, skrev Herr Chang:

Vi har nöjet att för åttonde året i rad inbjuda till Västgötaträffen i Göteborg!

 

Alla är välkomna till denna forumträff med officiell start 14.00 lördag 5 augusti 2017. Plats för träffen är gräsmattan utanför Dockyard Hotel på Nya Varvet. Hotellet hette tidigare Nya Varvet Studios, men platsen heter förstås fortfarande Nya Varvet:

 

http://www.dockyardhotel.se

 

Det är ganska bekvämt att bo där om man tänker delta, men det är inget krav.

 

Precis som förra året har vi år ett ganska enkelt program. Vi kommer inte att hyra in några bord och bänkar, så ta med det sittunderlag ni vill ha. Några tävlingar blir det, just nu planerar vi för kubb och ölhävning. Program för tävlingarna kommer att meddelas vid ett senare tillfälle.

 

Det blir ingen deltagaravgift, men tack vare överskott från tidigare träffar ska vi ändå köpa in kött för grillning, potatissallad, korv med bröd och diverse annat. Alkoholhaltig dryck tar man med sig själv om så önskas ;)

 

Vi ser gärna att man anmäler sig i denna tråd (eller PM till mig, om man vill vara hemlig), då vi ska försöka dimensionera matinköpen på ett bra sätt. Anmälan är inte bindande.

 

Träffen börjar troligen inofficiellt fredag 4 augusti för de som vill vara där tidigt. Det går naturligtvis bra att komma innan 14.00 på lördagen också!

 

Listan av anmälda kommer att uppdateras i detta inlägg allt eftersom.

 

Hittills anmälda 2017-04-27 11.23:

 

Siamkap och Siamkatt

Audirs2 med fru

Herr Chang

 

Varmt välkomna till vad vi hoppas blir den bästa Västgötaträffen någonsin!

 

Herr Chang har talat.

Förra årets grillar 3 st har jag i bakluckan på bilen lite rengöring av gallren behövs bara + en Biltema stol som stod övergiven  på morgonen

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som SJ hade billiga biljetter nu för er som hade tänkt att ta tåget hit.

 

Sätt upp mig på listan HC om du kommer loss från Loredana Bertè eller va hon nu hette! :y5:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
2 timmar sedan, skrev L64:

Verkar som SJ hade billiga biljetter nu för er som hade tänkt att ta tåget hit.

 

Sätt upp mig på listan HC om du kommer loss från Loredana Bertè eller va hon nu hette! :y5:

 

Ja, du kommer med i listan som finns i denna tråds första inlägg!

 

Det är ju trevligt om det finns billiga biljetter till Göteborg, men jag blev ju lite irriterad när det SJ plötsligt släppte billiga förstaklassbiljetter till Stockholm. Jag hade ju redan köpt dyrare för Stockholmsträffen...

 

Det finns många vackra damer i Florens, tyvärr är jag alltför beskedlig för att kunna med att fotografera dom :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

 

Ja, du kommer med i listan som finns i denna tråds första inlägg!

 

Det är ju trevligt om det finns billiga biljetter till Göteborg, men jag blev ju lite irriterad när det SJ plötsligt släppte billiga förstaklassbiljetter till Stockholm. Jag hade ju redan köpt dyrare för Stockholmsträffen...

 

Det finns många vackra damer i Florens, tyvärr är jag alltför beskedlig för att kunna med att fotografera dom :)

 

Herr Chang har talat.

 

Det där tar jag med en nypa salt! :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Frugan vill komma, så då får jag väl ställa upp o komma jag med [emoji12]
Kungchristian...

Skickat från min SM-T555 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

PeterDahlin

Har kollat väderprognosen och det ska bli fint väder den helgen, så jag kommer!

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

vi får se om vi lyckas styra upp boendefrågan. Och SJ....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är redan problem på Dockland.  

 

Hotellet är näst intill fullbelagt!  

 

Datumet är lite fel..... 

 

Det finnes enkelrum 4-6/7.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian
Det är redan problem på Dockland.  
 
Hotellet är näst intill fullbelagt!  
 
Datumet är lite fel..... 
 
Det finnes enkelrum 4-6/7.

Om du kollar på dockyard istället så kanske du hittar dubbelrum
Christian

Skickat från min SM-T555 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
15 timmar sedan, skrev pigge01:

Det är redan problem på Dockland.  

 

Hotellet är näst intill fullbelagt!  

 

Datumet är lite fel..... 

 

Det finnes enkelrum 4-6/7.

 

Som sagt... Dockyard heter hotellet. Det verkar för all del som det är ganska populärt när vi ska ha vår träff.

 

Det är dock inte aktuellt att ändra datum för den sakens skull. Det ska till synnerligen speciella omständigheter för det, och din beskäftiga observation är ej tillräcklig.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ok bokat och klart det fick bli

 

Tidbloms Hotel.

 

Undrar om man hittar därifrån till Dockland...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har bokat in oss och Björn med bihang men det vet han inte om än :look_down:

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 timme sedan, skrev HajKaj:

ok bokat och klart det fick bli

 

Tidbloms Hotel.

 

Undrar om man hittar därifrån till Dockland...

 

Trevligt! Du borde kunna åka spårvagn, fast det verkar ju ta 45 minuter.

 

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Har bokat in oss och Björn med bihang men det vet han inte om än :look_down:

 

 

 

Tack för anmälan! Uppdaterad lista av anmälda finns i denna tråds första inlägg.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Herr Chang:

 

Trevligt! Du borde kunna åka spårvagn, fast det verkar ju ta 45 minuter.

 

 

Tack för anmälan! Uppdaterad lista av anmälda finns i denna tråds första inlägg.

 

Herr Chang har talat.

taxi...

 

 

Glömde förövrigt säga att jag tar ju naturligtvis med mig blivande Frun oxxå...

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
On 5/18/2017 at 10:48, skrev HajKaj:

taxi...

 

 

Glömde förövrigt säga att jag tar ju naturligtvis med mig blivande Frun oxxå...

 

Taxi eller Uber är givetvis mycket enklare :) Blivande fruns deltagande är noterat!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Taxi eller Uber är givetvis mycket enklare :) Blivande fruns deltagande är noterat!

 

Herr Chang har talat.

 

En annan hade ju förmånen att se frieriet till den blivande frugan live and direct......

Å vilken fantastisk tjej det är.......

IMG_0125.thumb.JPG.d7fe049b52d753556934b1a257dacf30.JPG

 

IMG_0124.thumb.JPG.b79c5422849bd5a33404ca9608964bca.JPG

 

 

Kommer bli jättekul att träffa henne igen.........:thumbsup:

 

HajKaj: Jag är så sjukt glad för din skull..........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang boende så vill jag återigen tipsa om airbnb ifall man kan tänka sig att hyra en lägenhet istället för hotellrum.Finns ett gäng lediga under denna helg som tex nedanstående för 750 spänn natten Fre-Sön.Denna är dessutom på promenadavstånd från flera forumsmedlemmar som säkert är öppna för våldgästning  :D

 

https://www.airbnb.se/rooms/8402692?guests=2&adults=2&location=Göteborg&check_in=2017-08-04&check_out=2017-08-06&s=b2aayzNJ

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang boende så vill jag återigen tipsa om airbnb ifall man kan tänka sig att hyra en lägenhet istället för hotellrum.Finns ett gäng lediga under denna helg som tex nedanstående för 750 spänn natten Fre-Sön.Denna är dessutom på promenadavstånd från flera forumsmedlemmar som säkert är öppna för våldgästning  [emoji3]
 
https://www.airbnb.se/rooms/8402692?guests=2&adults=2&location=Göteborg&check_in=2017-08-04&check_out=2017-08-06&s=b2aayzNJ

Oftopic, men känns det inte lite kymigt att bo i någon annans, okänd persons lägenhet/hem?
Jag skulle känna mig obekväm iaf.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
1 timme sedan, skrev Soengsang:


Oftopic, men känns det inte lite kymigt att bo i någon annans, okänd persons lägenhet/hem?
Jag skulle känna mig obekväm iaf.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Jag tycker inte det. Denna okända person har ju faktiskt valt att hyra ut sitt boende till ett visst pris, och vet lika lite om dig.

 

Menar du att det skulle kännas bättre att snylta gratis hos en bekant som inte kan med att säga nej när du vill bo där några nätter?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:


Oftopic, men känns det inte lite kymigt att bo i någon annans, okänd persons lägenhet/hem?
Jag skulle känna mig obekväm iaf.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Inte det minsta, 99% av ställena jag har bott på världen över har haft noll "personliga" saker i lägenheterna så det har inte känts att man har kommit in i någons privata sfär alls.Så faktum är att nästan alla jag bott i står tomma när dom inte är uthyrda.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jag tycker inte det. Denna okända person har ju faktiskt valt att hyra ut sitt boende till ett visst pris, och vet lika lite om dig.
 
Menar du att det skulle kännas bättre att snylta gratis hos en bekant som inte kan med att säga nej när du vill bo där några nätter?
 
Herr Chang har talat.

Mmm "snylta" är också obekvämt.
Jo de har valt att hyra ut, men jag skulle känna mig obekväm ifall det var en persons permanenta boende.

 
Inte det minsta, 99% av ställena jag har bott på världen över har haft noll "personliga" saker i lägenheterna så det har inte känts att man har kommit in i någons privata sfär alls.Så faktum är att nästan alla jag bott i står tomma när dom inte är uthyrda.

Ok fungerar det som att det är "icke permanenta" boenden så kanske det är bättre.



Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...