Jump to content
IGNORERAD

Ny jobbtelefon, vad ska man välja?


Mankan

Recommended Posts

Nu var det dags för en ju jobblur som man antagligen få dras men i minst 3 år. Det finns några att välja på men alternativen står mellan iPhone 6S och Samsung Galaxy S7

 

iPhone 6S

Smidigare, jag har redan en stor lite otymplig Android Oneplus 2

Stabilare operativ 

 

Samsung S7

Lovade mig själv att aldrig skaffa en Samsung igen sedan min (galaxy S4), nu blir det visserligen jobbets men det är jag som måste dras med den.

Försökte läsa mig dill vad det är för laddkontakt på Samsung men det verkar inte så lätt att hitta är det fortfarande micro USB.

Nyare och antagligen lite mer funktioner? Mer funktioner är inte alltid till fördel

 

Hur är batteritiderna? Någon som har erfarenhet. Ett av de stora problemen med min tidigare privata Samsung var att få batteriet att hålla en dag. 

 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leadbelly

    17

  • Soengsang

    13

  • Mankan

    9

  • frason

    7

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev Mankan:

Nu var det dags för en ju jobblur som man antagligen få dras men i minst 3 år. Det finns några att välja på men alternativen står mellan iPhone 6S och Samsung Galaxy S7

 

iPhone 6S

Smidigare, jag har redan en stor lite otymplig Android Oneplus 2

Stabilare operativ 

 

Samsung S7

Lovade mig själv att aldrig skaffa en Samsung igen sedan min (galaxy S4), nu blir det visserligen jobbets men det är jag som måste dras med den.

Försökte läsa mig dill vad det är för laddkontakt på Samsung men det verkar inte så lätt att hitta är det fortfarande micro USB.

Nyare och antagligen lite mer funktioner? Mer funktioner är inte alltid till fördel

 

Hur är batteritiderna? Någon som har erfarenhet. Ett av de stora problemen med min tidigare privata Samsung var att få batteriet att hålla en dag. 

 

 

 

 

Hade nog försökt få en Galaxy 8 med USB C, 7 har som du skriver micro.

Det ryktas om att nästa iPhone också får USB C, vilket är troligt då nya Apple TV gen 4 har fått USB C.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu var det dags för en ju jobblur som man antagligen få dras men i minst 3 år. Det finns några att välja på men alternativen står mellan iPhone 6S och Samsung Galaxy S7

 

iPhone 6S

Smidigare, jag har redan en stor lite otymplig Android Oneplus 2

Stabilare operativ 

 

Samsung S7

Lovade mig själv att aldrig skaffa en Samsung igen sedan min (galaxy S4), nu blir det visserligen jobbets men det är jag som måste dras med den.

Försökte läsa mig dill vad det är för laddkontakt på Samsung men det verkar inte så lätt att hitta är det fortfarande micro USB.

Nyare och antagligen lite mer funktioner? Mer funktioner är inte alltid till fördel

 

Hur är batteritiderna? Någon som har erfarenhet. Ett av de stora problemen med min tidigare privata Samsung var att få batteriet att hålla en dag. 

 

 

 

 

Frugan kör Samsung 7 Edge, jag kör S7 pga den är något mindre att sätta i bakfickan.

Har aldrig haft en lur som jag är så nöjd med men smaken är olika. Kameran är mycket bra.

Har än så länge inte haft några problem med batteri, ja det är samma laddning men annars kan du ladda dom trådlöst.

Jag funderade på Ajfån 7 men den kändes gammal jämfört med Samsungen vad det gäller stil/utseende i mina ögon. 

 

/ SatanG

Edit. Ja tänk på att 8:an kommer som Soengsang skriver

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Hade nog försökt få en Galaxy 8 med USB C, 7 har som du skriver micro.

Det ryktas om att nästa iPhone också får USB C, vilket är troligt då nya Apple TV gen 4 har fått USB C.

Jag jobbar åt en stor statlig myndighet. Detta är det nya utbudet som precis har kommit. Att försöka få något annat är helt enkelt inte ens värt att försöka. Jag sitter fortfarande med en iPhone 4S som jag nu skall få byta.

 

Det finns en anledning till att jag också har en privat lur.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta den billigaste!

 

MVH Skattebetalare :look_down:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar åt en stor statlig myndighet. Detta är det nya utbudet som precis har kommit. Att försöka få något annat är helt enkelt inte ens värt att försöka. Jag sitter fortfarande med en iPhone 4S som jag nu skall få byta.
 
Det finns en anledning till att jag också har en privat lur.

Jo.
Som arbetstelefon föredrar jag iPhone, iaf för mitt behov.
Privat skulle jag inte vilja iPhone 2017.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Ta den billigaste!

 

MVH Skattebetalare :look_down:

Ha ha ja då kan välja iPhone SE eller Samsung A3 som också är alternativ men nä du. Man är tillräckligt återhållen av att jobba åt en statsmyndighet som det är.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:


Jo.
Som arbetstelefon föredrar jag iPhone, iaf för mitt behov.
Privat skulle jag inte vilja iPhone 2017.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Ja det är lite ditåt mina tankar går. Samsungen är säkert en roligare telefon men som jobbtelefon kanske iPhonen har sina fördelar

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hade nog försökt få en Galaxy 8 med USB C, 7 har som du skriver micro.

Det ryktas om att nästa iPhone också får USB C, vilket är troligt då nya Apple TV gen 4 har fått USB C.

 

Finns inte i utbudet

 

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag jobbar åt en stor statlig myndighet. Detta är det nya utbudet som precis har kommit. Att försöka få något annat är helt enkelt inte ens värt att försöka. Jag sitter fortfarande med en iPhone 4S som jag nu skall få byta.

 

Det finns en anledning till att jag också har en privat lur.

 

Känner igen det där :-)

 

och ingen vanlig mailsync får vi ha längre heller....

 

utan någon citrixapp för mail och intranät så kontakter går ej att synca till telefonen 

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

 

Finns inte i utbudet

 

 

Känner igen det där :-)

 

och ingen vanlig mailsync får vi ha längre heller....

 

utan någon citrixapp för mail och intranät så kontakter går ej att synca till telefonen 

 

 

enis

Ja Citrix Secure Hub eller vad det heter och det där med kontakterna har jag även hört. En av IT-avdelnings viktigaste uppgifter är att göra saker så krångligt och besvärligt som möjligt för personalen ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah tur man jobbar i en liten firma ser jag.......

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja Citrix Secure Hub eller vad det heter och det där med kontakterna har jag även hört. En av IT-avdelnings viktigaste uppgifter är att göra saker så krångligt och besvärligt som möjligt för personalen ;)

 

 

Jag skyller på säkerhetsavdelingen som ser lede fi överallt :matrix:

 

de är som TV upphöjt till 10 :big_smile:

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone alla gånger om du får välja själv, har haft 4-6 samt just nu använder jag en 5C (samt en S6 Edge) och den gamla känns bättre än samsuck.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Jag skyller på säkerhetsavdelingen som ser lede fi överallt :matrix:

 

de är som TV upphöjt till 10 :big_smile:

 

 

enis

 

På den myndighet jag ansvarar för har vi kvar mailsyncen. Låter som era säkerhetsavdelningar spårat ur lite !

 

För inte mailar ni sekretessbelagda uppgifter i mailen väl ? :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Citrix Secure Hub eller vad det heter och det där med kontakterna har jag även hört. En av IT-avdelnings viktigaste uppgifter är att göra saker så krångligt och besvärligt som möjligt för personalen [emoji6]


Dom líder av förföljelse mani och ser spöken på ljusa dan.

Borde egentligen vara inlåsta på psyket men billigare ha dom på it - avdelningar.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


Dom líder av förföljelse mani och ser spöken på ljusa dan.

Borde egentligen vara inlåsta på psyket men billigare ha dom på it - avdelningar.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

 

Oj vad du tog i , fick du inte anställning där 

 

:haha:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ha ha ja då kan välja iPhone SE eller Samsung A3 som också är alternativ men nä du. Man är tillräckligt återhållen av att jobba åt en statsmyndighet som det är.

7 veckors semester och inget tjänstemannaansvar, ja det är tufft...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

 

Känner igen det där :-)

 

och ingen vanlig mailsync får vi ha längre heller....

 

utan någon citrixapp för mail och intranät så kontakter går ej att synca till telefonen 

 

 

enis

 

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja Citrix Secure Hub eller vad det heter och det där med kontakterna har jag även hört. En av IT-avdelnings viktigaste uppgifter är att göra saker så krångligt och besvärligt som möjligt för personalen ;)

Ja fy fan vad omständigt och trögjobbat det blivit för oss som jobbar på TC. Citrix, filslussar och mängder med användarnamn och lösenord.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Frugan kör Samsung 7 Edge, jag kör S7 pga den är något mindre att sätta i bakfickan.

Har aldrig haft en lur som jag är så nöjd med men smaken är olika. Kameran är mycket bra.

Har än så länge inte haft några problem med batteri, ja det är samma laddning men annars kan du ladda dom trådlöst.

Jag funderade på Ajfån 7 men den kändes gammal jämfört med Samsungen vad det gäller stil/utseende i mina ögon. 

 

/ SatanG

Edit. Ja tänk på att 8:an kommer som Soengsang skriver

Tja jag säger inte att du har fel, men hur laddar du trådlöst?????

Det måste vara en elektrisk revolution.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leadbelly:

Tja jag säger inte att du har fel, men hur laddar du trådlöst?????

Det måste vara en elektrisk revolution.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Har jag gjort med min telefon i flera år, men tyvärr tar det längre tid, så jag har slutat med det.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leadbelly:

Tja jag säger inte att du har fel, men hur laddar du trådlöst?????

Det måste vara en elektrisk revolution.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

 

https://www.mobilladdaren.se/om-tradlos-laddning

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Har jag gjort med min telefon i flera år, men tyvärr tar det längre tid, så jag har slutat med det.

Går snabbt med Samsung S7/S7 Edge. Den har quick charge trådlöst (och med kabel såklart).

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev uptoyou:

Har jag gjort med min telefon i flera år, men tyvärr tar det längre tid, så jag har slutat med det.

Bra så jag bara undrar hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

 
 
Oj vad du tog i , fick du inte anställning där 
 
:haha:
 
enis


Mycket av det där är trams och gör att datorn knappt går att använda.

Ska gå en runda nästa vecka med IT,
Varje gång jag högerklickar ett dokument för copy, paste etc så börjar han fundera i 10sekunde om det är nåt som kan tillåtas.

Efter en stund blir man rätt less.
Trögjobbat.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frason:

Går snabbt med Samsung S7/S7 Edge. Den har quick charge trådlöst (och med kabel såklart).

Ja men Hur laddar du trådlöst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...