Jump to content
IGNORERAD

Spanjor dömd till döden i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En spanjor har dömts till döden i Thailand för mordet på en landsman, vars lemlästade kropp dumpades i Chao Phrayafloden i januari förra året.
Domstolen i Bangkok ansåg att det fanns starka bevis för att Artur Segarra Princep torterat och mördat David Bernat i en lägenhet i Huai Kwang. Han ska sedan ha frusit och styckat kroppen, som dumpades på olika platser längsmed Chao Phrayafloden. Han ska dessutom ha tvingat till sig offrets kontokort och PIN-kod, vilka användes för att överföra cirka 700,000 baht.
Segarra greps i Kambodja i februari förra året och skickades tillbaka till Thailand. Han har hela tiden vidhållit sin oskuld, men bilder från övervakningskameror samt vittnesmål från en städerska och hans thailändska flickvän övertygade domstolen om hans skuld.

 

ef0e2d0f8ea31357b5bdcb6235d4366c.jpeg.ab947be90af58e79b71a1a7d9eb55c9f.jpeg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Handen sa
 23:14 och sade till dem: »I haven fört till mig denne man och sagt att han förleder folket; och jag har nu i eder närvaro anställt rannsakning med honom, men icke funnit honom skyldig till något av det som I anklagen honom för. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Handen sa
 23:14 och sade till dem: »I haven fört till mig denne man och sagt att han förleder folket; och jag har nu i eder närvaro anställt rannsakning med honom, men icke funnit honom skyldig till något av det som I anklagen honom för. 

 

Det kan nog stämma, men Lucas 23:34 säger(handen):

"Och han bad: "Far i himlen, förlåt dessa människor, för de vet inte vad de gör." Soldaterna kastade sedan tärning om hans kläder och delade dem mellan sig."

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
14 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det kan nog stämma, men Lucas 23:34 säger(handen):

"Och han bad: "Far i himlen, förlåt dessa människor, för de vet inte vad de gör." Soldaterna kastade sedan tärning om hans kläder och delade dem mellan sig."

Där såg man fel :swoon:

Det var fläckar på glasen på cykeln på näsan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
21 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Där såg man fel :swoon:

Det var fläckar på glasen på cykeln på näsan

Cykel på näsan har nog ingen på MPR haft sedan en viss moderator gjorde en volt ner i cykelstället! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...