Jump to content
IGNORERAD

hyra eller köpa?


lellexp

Recommended Posts

vad tycker ni?

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • lellexp

    6

  • andrejsdenruskige

    5

  • Boa52

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köpa.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

lol det blev fel,tänkte på condo och inte tjejer:big_smile:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Flytta in i tjejens betalda condo i centrala Bkk är bäst. Alternativet är att bygga hus på våran (tjejens) tomt i Bang Pakong.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev lellexp:

lol det blev fel,tänkte på condo och inte tjejer:big_smile:

 

Oftast är det något fel när man på kvällskvisten tänker på condos och inte tjejer

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wanchai:

Flytta in i tjejens betalda condo i centrala Bkk är bäst. Alternativet är att bygga hus på våran (tjejens) tomt i Bang Pakong.

inget  buffelrövutsikt ,tänkte mer Pattaya minimum 2 bed.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev lellexp:

lol det blev fel,tänkte på condo och inte tjejer:big_smile:

 

7 minuter sedan, skrev Wanchai:

Flytta in i tjejens betalda condo i centrala Bkk är bäst. Alternativet är att bygga hus på våran (tjejens) tomt i Bang Pakong.

 

Det var generöst av dig, vart ska du då sova?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

 

Det var generöst av dig, vart ska du då sova?

 

Förstår inte riktigt din kommentar men....

 

Min lilla röv, obs inte mprstandar-storlek,och mitt stilla sinnelag passar lika bra i Bangkoks centrum som Chachoensao. jag är anpassningsbar bara värmen finns....

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Förstår inte riktigt din kommentar men....

 

Min lilla röv, obs inte mprstandar-storlek,och mitt stilla sinnelag passar lika bra i Bangkoks centrum som Chachoensao. jag är anpassningsbar bara värmen finns....

 

Du skrev ju till TS "Flytta in i tjejens betalda condo"...... ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Oftast är det något fel när man på kvällskvisten tänker på condos och inte tjejer

eller så lever man i Pattaya och kan gå 7/!1 gå hem och titta på fox news

try it you my like it båda förbjudna i sverigeDSC00093.thumb.JPG.a308abe22c97b3273ecc3242f02fccd9.JPGDSC00094.thumb.JPG.e16b2a3143df935b00f936b14f127c19.JPG

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev lellexp:

eller så lever man i Pattaya och kan gå 7/!1 gå hem och titta på fox news

try it you my like it båda förbjudna i sverigeDSC00093.thumb.JPG.a308abe22c97b3273ecc3242f02fccd9.JPGDSC00094.thumb.JPG.e16b2a3143df935b00f936b14f127c19.JPG

 

Mmmm, Fox News.

Reslusten infinner sig genast

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får väl svara själv lol  tånkte köpa denna condo http://www.condo6.com/?-=property&id=700 fick ner priset 11,7 

sen börja den tysckamäklaren börja bråka om att jag skulle betala skatten,so fuck off

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Mmmm, Fox News.

Reslusten infinner sig genast

får mer f*tta här än i sverige, hoppas du har det bra i 1 rumslägenhei

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har länge funderat på denna frågan.

Det blir först när vi flyttar permanent så kommer vi att bygga. Just nu hyr vi bara. Man kan flytta på sig som man vill när man vill. Sedan får vi se.

I Chiang Mai finns det hur mycket som helst att hyra billigt. Samt priser går ner om man vill köpa.

Kan jämföra Hur det var för 20, 10 år sedan och nu. Det byggs alldeles för mycket och det gynnar köparen

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
får mer f*tta här än i sverige, hoppas du har det bra i 1 rumslägenhei

 

Hahaha!

 

Har aldrig bott i någon etta.

Det är ju du som kollar på one bedroom condos

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-19 at 22:48, skrev lellexp:

jag får väl svara själv lol  tånkte köpa denna condo http://www.condo6.com/?-=property&id=700 fick ner priset 11,7 

sen börja den tysckamäklaren börja bråka om att jag skulle betala skatten,so fuck off

 

Jisses, köp det är väl inget att tveka på!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget enkelt svar på frågan.

Alldeles för många variabler att ta hänsyn till.

 

Vet man att man valt rätt plats?

Hur länge skall man bo där, månader/år, hur många år?

Finns det någon som man vill skall ärva?

Har man nog med stålar för att betala eller måste man låna?

 

I huset du kollar kan man hyra likvärdigt för 60.000/månad.

Det är lite mer än räntekostnaderna på att låna pengarna för att köpa den...

 

Så i det aktuella fallet skulle jag hålla med @Khonis hyr!

 

Fördelen med att hyra är att det är lätt att lämna och man slipper stå med något man skall sälja den dagen man vill byta/flytta.

Finns massor med faktorer att ta hänsyn till.

 

En annan fråga... Varför just den lägenheten, finns MASSOR i Pattaya att köpa och hyra, tusentals lägenheter.

De allra flesta tyvärr med klassisk thai-style prissättning... vad någon tycker... inte vad den egentligen är värd enligt marknaden.

Så gäller att ha is i magen och pruta pruta pruta! Även nyproduktion går det bra att pruta på.

 

Flyktigt bekant som köpte 10st lägenheter i ett och samma projekt, listpris 2.000.000/st. När han köpte 10st blev priset 700.000/st istället...  

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev samet:

Finns inget enkelt svar på frågan.

Alldeles för många variabler att ta hänsyn till.

 

Vet man att man valt rätt plats?

Hur länge skall man bo där, månader/år, hur många år?

Finns det någon som man vill skall ärva?

Har man nog med stålar för att betala eller måste man låna?

 

I huset du kollar kan man hyra likvärdigt för 60.000/månad.

Det är lite mer än räntekostnaderna på att låna pengarna för att köpa den...

 

Så i det aktuella fallet skulle jag hålla med @Khonis hyr!

 

Fördelen med att hyra är att det är lätt att lämna och man slipper stå med något man skall sälja den dagen man vill byta/flytta.

Finns massor med faktorer att ta hänsyn till.

 

En annan fråga... Varför just den lägenheten, finns MASSOR i Pattaya att köpa och hyra, tusentals lägenheter.

De allra flesta tyvärr med klassisk thai-style prissättning... vad någon tycker... inte vad den egentligen är värd enligt marknaden.

Så gäller att ha is i magen och pruta pruta pruta! Även nyproduktion går det bra att pruta på.

 

Flyktigt bekant som köpte 10st lägenheter i ett och samma projekt, listpris 2.000.000/st. När han köpte 10st blev priset 700.000/st istället...  

 

 

 

 

Endast en idi*t köper. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Endast en idi*t köper. 

idi*t är väl  hårt ord men man blir ju låst. Fri är det nya svarta :haha:

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

On 20/04/2017 at 03:48, skrev lellexp:

jag får väl svara själv lol  tånkte köpa denna condo http://www.condo6.com/?-=property&id=700 fick ner priset 11,7 

sen börja den tysckamäklaren börja bråka om att jag skulle betala skatten,so fuck off

 

Ja lyan ser ju riktigt vass ut men om du ska hyra eller köpa kan nog bara du själv avgöra. 

Har du gott om flis så är det väl bara att tuta o köra annars inte.

Frågan är också om du inte tröttnar på att bo mitt i smeten under överskådlig framtid, annars går det väl hyra ut den med de fördelar/nackdelar det för med sig.

Kanske du någon gång vill byta upp dig och lira i elitserien Bangkok istället för korplaget i Pattaya ;-)

 

Lycka till och berätta vad du väljer.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...