Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Juha

Yingluck spenderar 2.65 Millioner i månaden.

Recommended Posts

Juha
On 4/18/2017 at 17:58, skrev spooncreek:

Gift sedan länge säger goggle, men har du annan info så motsäger jag inte det.

Bara en ceremoni, inte registrerat på Amphuren.

MaiChai
On 18 april 2017 at 13:37, skrev Tallviking:

Hennes man fick ju ta över alla hennes aktier samt VD-positionen i familjens fastighetsbolag när hon blev PM 2011

Men är de gifta så kan han inte ta över alla hennes aktier och VD positionen i familjeföretaget, de måste överlåtas på någon utanför familjen som storebrorsan visade med att lämna företaget till trädgårdsmästaren, chauffören och sekreteraren.

Såg att han räknas som common-law husband och det kan väl närmast jämföras med sambos? Eller särbos om det behövs för att aktietricket ska funka?

Tallviking
6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Men är de gifta så kan han inte ta över alla hennes aktier och VD positionen i familjeföretaget, de måste överlåtas på någon utanför familjen som storebrorsan visade med att lämna företaget till trädgårdsmästaren, chauffören och sekreteraren.

Såg att han räknas som common-law husband och det kan väl närmast jämföras med sambos? Eller särbos om det behövs för att aktietricket ska funka?

Den familjen brukar inte ha svårt att lösa sådana "arrangemang"

MaiChai
26 minuter sedan, skrev Tallviking:

Den familjen brukar inte ha svårt att lösa sådana "arrangemang"

Kallas normal skatteplanering har jag hört, kanske omoraliskt men inte olagligt..

Atom

Nja, att man inte registrerar sitt äktenskap är mer regel än undantag bland Thailands Hi-So's så absolut inget konstigt med Yinglucks fall.

Det kan handla om skatteplanering men som ni alla vet så är inte ett giftemål i Thailand enbart mellan två personer utan mellan två familjer, och bland de förmögna, mellan två hela släkter. Att kunna hålla isär ekonomierna om något går fel anses ofta betydligt viktigare än att dela efternamn. 

Om ni någon gång läser ekonominyheter i Thailand och stöter på ett efternamn som inte passar in när ni läser om någon höjdare inom CP, Thai Bev, Central etc så förled er inte att tro att de utsett någon utböling; det är alltid en ingift som valt/tvingats behålla sitt eget, något lägre stående, Hi-So efternamn.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Chan2014
30 minuter sedan, skrev Atom:

Nja, att man inte registrerar sitt äktenskap är mer regel än undantag bland Thailands Hi-So's så absolut inget konstigt med Yinglucks fall.

Det kan handla om skatteplanering men som ni alla vet så är inte ett giftemål i Thailand enbart mellan två personer utan mellan två familjer, och bland de förmögna, mellan två hela släkter. Att kunna hålla isär ekonomierna om något går fel anses ofta betydligt viktigare än att dela efternamn. 

Om ni någon gång läser ekonominyheter i Thailand och stöter på ett efternamn som inte passar in när ni läser om någon höjdare inom CP, Thai Bev, Central etc så förled er inte att tro att de utsett någon utböling; det är alltid en ingift som valt/tvingats behålla sitt eget, något lägre stående, Hi-So efternamn.

Och detta är du helt säker på?

Chsn2014

Atom
Just now, Chan2014 said:

Och detta är du helt säker på?

Chsn2014

Ja det är jag.

Så fort man säger att man känner någon som är mer än bychef i Nakorn Nowhere så kommer någon och säger att man tror att man är någon, men ja, jag är ytligt bekant med många Hi-So och på rak arm kan jag inte nämna något par som är officiellt gifta i modern tid; går man 20 år tillbaka i tiden var det dock annorlunda.

Chan2014
9 minuter sedan, skrev Atom:

Ja det är jag.

Så fort man säger att man känner någon som är mer än bychef i Nakorn Nowhere så kommer någon och säger att man tror att man är någon, men ja, jag är ytligt bekant med många Hi-So och på rak arm kan jag inte nämna något par som är officiellt gifta i modern tid; går man 20 år tillbaka i tiden var det dock annorlunda.

Har full förståelse för din erfarenhet, men tror man ska vara lite försiktig med att dra alla i samma byk, jag har motsatta erfarenheten.

Chan2014

Atom
18 minutes ago, Chan2014 said:

Har full förståelse för din erfarenhet, men tror man ska vara lite försiktig med att dra alla i samma byk, jag har motsatta erfarenheten.

Chan2014

Jag skrev "mer regel än undantag" så jag tog allt höjd för att det inte gäller alla, tacksam för din trevliga attityd dock.

Jag känner faktiskt inte till något undantag på den allra högsta nivån men en bit ned i hierarkin så verkar det vanligare att man vill dra nytta av att även legalt kombinera familjestyrkorna.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy